Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 16:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Erfaringer med Roomperfect/Lyngdorf søges (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pingel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 December 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har nogle erfaringer med Roomperfect, må I gerne øse lidt af dem.

Hvad er ændret siden I skiftede?

Er det pengene værd?

Hvordan har det ændret jeres fornemmelse af jeres lytterum ?

Osv. osv.

fortæl gerne i detaljer...

Mvh.
Til top Vis Pingel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pingel

Columbus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2003
Sendt: 29 December 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne også godt tænke mig at høre om erfaringer med dette
Til top Vis Columbus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Columbus

Pingel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006
Sendt: 29 December 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Øv...Nu troede jeg lige at der var en der havde noget at sige 
Til top Vis Pingel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pingel

tossi
Branchemedlem
Branchemedlem
Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 December 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes helt klart at RoomPerfect gør lydbilledet meget bedre meget mere 3d fornemmelse med RoomPerfect slået til og som sagt alt bliver altså lige det mere veldefineret. især bassen er der kæmpe forskel, nu kan man jo høre forskel på stortrommer. Mit enste kritik punkt hvis man skal finde noget er at jeg syntes at det kan virke som om at man mister lidt i diskanet, kan høre forksel på udklinger og der virker det til at man mister lidt når RoomPerfecten er slået til, men om det er fordi at det hele lige bliver strammet op ved jeg ikke. Men helt klart thumps up efter min mening.

Til top Vis tossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tossi

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 30 December 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Det fungere rigtig godt masser af hifi . masser af rum og detaljer, desvære visete roomperfect bare endnu bedre hvor elendig tda22oo egentlig
er.
Sorry no offence til dig tossi

Et andet kriik punkt er at hvis du kun bruger front højtalere og du placere dem hvor de lyder bedst også køre roomperfect lyder det som om
noget
er gået i stykker, når man så rykker dem ud i hjørnerne og køre roomperfect igen lyder det meget bedre,   det var her er jeg begyndtee at
tvivle på roomperfect.

Jeg fortrak at IK at bruge roomperfect og så placere højtalerne korrekt, og derfor købte jeg millenniumen.

jeg har haft 4 forskellig tda2200 tact/lyngdorf forstærkere op til 3 på engang også tact millenniumen mk3 (ik at forveksle med mk2 , mk1 )både
i en super tweakd og moddificere udgave der lød en verden bedre en sandard både i et lyngdprf 2.2 roomperfect system og med fulltone ht.

tact/lyndorf forstærkere forvrænger lyden og musikken , der er simphent så meget musik der lyder som når man spille el guitar igennen et
billigt hifi anlæg fks min dido cd når de store dynamiske øje blikke sku komme forvrænger tact/lyngdorf forstærkerne fælt.
de har ingen dybde i lydbilleded lyden bliver skudt frem ad i rummet   .

De formå at spille musikken PRAT fri , det viker til at rytmiske og og fundamentale dele af musikken simpelhent forsvinder, og det er i bunden,
faktisk alt der har med føelserne i musikken at gøre er væk fra lydbilledet.

Jeg vil gå så langt at sige at tact forstærkere er noget at det grej der ødelægger musikken mest, det er som om at musikken kommer igennem
et slags digitalt filter der presser alt sammen og fjerne det som hvad at musik burde handle om hvis du spør dem der udøver det.

Hvorfor købte jeg dem så hmm fordi teknologien ved første gennemlæsning virker genial og at jeg ikke havde lytted til så meget inden , tja og
blev hurtigt fanget i at så snart jeg fik 2.2 blev det bedre , da det ikke hjalp så var det rooomperfect , da det heller ikke hjalp sp dyre strøm
kabler , power conditioners, tweaks osv , det hjalp heeller ike så millenniumen , og da det ikke hjalp så moddificering af den .
Det lød faktisk rigtigt godt men begyndte at ligge mærke til at musik igennem min ipod frembragte ting i musikken som ganske simpeelthnet
ikke var til stede på millenniumen.
Bass linjer , og vigtige dynamiske udsving var simpelhet væk fra hvordan musikken lyder på andre analog setups, jvist er de der men tværet ind
i det klinisk digitale påtrat at musikken-

Jeg kan ikke lide at bruge udtrykked gennempryle om hifi men mine Linn klimax 500 solo forstærkere gir millenniumen så mange rocker bank i
alle disapliner at jeg har ondet af de mennesker der brugere penge på det.

Købe et par højtalere du kan lide , find så den forstærker der driver dem bedste og find en lydkilde det ødeligger musikken mindst.

mvh

tossi
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 30 December 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

tager det skam ikke som offence. Det er din menning. Dig om den

Men det bedste man kan gøre er vel at smutte ned i Hifiklubben og lytte og evt låne noget grej med hjem og se hvad det kan gøre, for det er jo ikke sikkert at der er en verden til forskel. Det kommer jo an på rum og opsætning

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 30 December 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Hvis man vil køre med roomperfect så vil jeg KLART anbefale at man køre med hjørne subber.

Og kan ikke forstille mig andet end af lyngdorfs egne dipol højtalere er her den bedste synagi opstår, har aldirg hørt dem men lyngdorf   har
altid
lydet bedst med lyngdorf højtalere.

Sda forstærkeren syntes jeg personligt lyder bedre en tda2200 på subberne har haft begge ,   sdaeren har lidt mere af det som jeg savnede ved
tda2200.

thomas f
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Lige er spørgsmål i forbindelse med brug af subs: Hvilke muligheder for korrektion har man? Er der grænser for hvor mange dB der kan hæves/dæmpes? Jeg har et par subs der kræver ca +15 dB ved 25 hz for at spille lineært. Er det muligt med Roomperfect?

tossi
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 12 Februar 2008 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Du har sådan set ikke selv nogen mulighed for at regullere noget. Det gør RoomPerfect jo for dig, forskellen fra den gamle tact til den nye er jo netop istedet for at du selv skal definere en tragetkurve som den prøver at ramme. RoomPerfect tager jo udgangs punkt i de højtaler du har også prøver den "bare" at fjrene de problemer at de rum laver også i forbindelse med placiringen af dem. Det er jo noget der sker ud fra en avancertet algoritme, hvor man netop prøver at undgå at det hele skal være 100% lineært og dermed at det kommer til at lyde ens.

En hel anden ting, hvorfra ved du at din sub skal have +15dB ved 25 HZ?? og hvor meget musik har du med information i det område??

thomas f
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

tossi skrev:

Du har sådan set ikke selv nogen mulighed for at regullere noget. Det gør RoomPerfect jo for dig, forskellen fra den gamle tact til den nye er jo netop istedet for at du selv skal definere en tragetkurve som den prøver at ramme. RoomPerfect tager jo udgangs punkt i de højtaler du har også prøver den "bare" at fjrene de problemer at de rum laver også i forbindelse med placiringen af dem. Det er jo noget der sker ud fra en avancertet algoritme, hvor man netop prøver at undgå at det hele skal være 100% lineært og dermed at det kommer til at lyde ens.

En hel anden ting, hvorfra ved du at din sub skal have +15dB ved 25 HZ?? og hvor meget musik har du med information i det område??

Min diy sub kører pt aktivt med et Behringerfilter, hvor der laves en del eq - bl.a. det omtalte hæv ved 25hz. Jeg har naturligvis målt mig frem til hvor der skal korigeres. Spørgsmålet er, om jeg kan droppe det nuværende aktive filter og få et bedre resultat med Roomperfect?

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Jeg hørte for første gang lyngdorfs room perfekt ved en demo ved klubben for nylig....jeg var nu ikke særlig begejstret....synes ikke det var de penge værd....blev også overrasket over det produceres i thailand....hmmmm hvad har folk herinde så imod kina-grej....???? havde ellers regnet med jeg skulle have deres nye forforstærker....det skal jeg nu ikke efter at have hørt det....

mvh

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

tossi
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 12 Februar 2008 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

den bedste måde for at finde ud af om det er noget der virker hjemme ved en selv er jo kun at låne det med hjem. Syntes desværer at man hører om flere hifi-klubber som ikke har styr på hvordan det virker og ikke har sat det ordenligt op. Men igen hvis man har et rigtig godt rum med den helt rigtig placering af højtalerne ja så får RoomPerfect jo ikke så meget at sige. Om det så er de penge værd, tjaa set i forhold til hvor mange penge folk bruger på alt muligt andet der giver en meget mindre forbedring, så er det jo ikke slemt Men igen man skal have det med hjem i ens egen stue og lytte for at få et ordenligt indtryk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes