Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 02:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: D/A konverter i HK AVR 8500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
steenhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 26 December 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Jeg prøvede i dag at køre coax out på min Denon DCD3620 og lade konverteren i min HK Avr 8500 surroundreciever klare resten, med det overraskende resultat at det lød helt godt.

Er der mon nogle der kender den konverter der sidder i Avr 8500?, den burde jo absolut ikke være bedre end den der sidder i en af Denons tidligere topmodeller i cd-afspiller (3620).

Jeg bruger et VDH D300 MKII som coax kabel samt et D102MKII som analog kabel, bare lige til info.....

Håber der er nogle der har erfaringer!!!

Til top Vis steenhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steenhansen

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 December 2007 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

steenhansen skrev:

Jeg prøvede i dag at køre coax out på min Denon DCD3620 og lade konverteren i min HK Avr 8500 surroundreciever klare resten, med det overraskende resultat at det lød helt godt.

Er der mon nogle der kender den konverter der sidder i Avr 8500?, den burde jo absolut ikke være bedre end den der sidder i en af Denons tidligere topmodeller i cd-afspiller (3620).

Jeg bruger et VDH D300 MKII som coax kabel samt et D102MKII som analog kabel, bare lige til info.....

Håber der er nogle der har erfaringer!!!

Jeg har prøvet det samme, endda med samme coax-kabel, og jeg syntes lyden blev lidt hårdere og spidsere når 8500'eren afkodede signalet. Så det blev opgivet, og så røg der en Ontech DAC på istedet - sikke en forskel

steenhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Du har fuldstændig ret i din opfattelse (hård og spids), jeg opfatter det ligeså, men mine HT trives bare bedre med det signal (coax), og det er nok derfor at jeg er lidt overrasket over lyden.

Jeg synes bare ikke at en 8500 burde afkode signalet ligeså godt som en Denon DCD 3620 og det er derfor at jeg gerne ville vide om der var andre der har samme oplevelse, eller om konverteren i 8500 bare er fornuftigt skruet sammen. Egentligt burde cd-afspilleren være overlegen i mine øjne!!!! 

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 26 December 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

steenhansen skrev:

Du har fuldstændig ret i din opfattelse (hård og spids), jeg opfatter det ligeså, men mine HT trives bare bedre med det signal (coax), og det er nok derfor at jeg er lidt overrasket over lyden.

Hvorfor vil du så bruge de indbyggede konvertere i H/K'en ?  

Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Sendt: 26 December 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Fordi: "mine HT trives bare bedre med det signal (coax), og det er nok derfor at jeg er lidt overrasket over lyden." Det kunne måske tænkes, at du oplever din lyd som lidt for tilbagelænet og "kedelig", og at H/K'en retter lidt op på det, med en mere up-front/in-your-face lyd?
Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy

steenhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Ja... Det er nok den oplevelse jeg får Mighty-boy. Jeg spiller på SA 3070 som jeg egentligt er godt tilfreds med, og som et langt stykke hen af vejen lyder som deres Explore, jeg vil egentlig ikke karakterisere dem som tilbagelænet, men det kan være cd-afspilleren der påvirker dem til at lyde sådan.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes