| Forfatter |
|
hifioldie Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er jeres bedste bud på en cd-afspiller i 5-6000 kr klassen?
Mulige emner: Cambridge 740C eller Roksan Kandy.
Hvilken af de to ville du vælge, og hvorfor?
Evt. alternativer.
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger selv en Densen B-400 PLUS. Den kan klart anbefales. Det er en virkeligt lækker afspiller og kan fås billigt brugt. Den har massere af dynamik og en utrolig spilleglæde. Der er en til salg på KSB: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=64850
Et andet bud kunne være Advance Acoustic MCD-203 mkII. Den har rør i udgangen og må absolut også anses for at være en kompetent afspiller. Især til prisen. Den har jeg ligeledes selv ejet og var rigtig glad for den. Se mere her: http://www.advance-acoustic.com/en-product.php?id=30
|
| Til top |
|
| |
hifioldie Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
|
Jeg bruger selv en Densen B-400 PLUS. Den kan klart anbefales. Det er en virkeligt lækker afspiller og kan fås billigt brugt. Den har massere af dynamik og en utrolig spilleglæde. Der er en til salg på KSB: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=64850
Et andet bud kunne være Advance Acoustic MCD-203 mkII. Den har rør i udgangen og må absolut også anses for at være en kompetent afspiller. Især til prisen. Den har jeg ligeledes selv ejet og var rigtig glad for den. Se mere her: http://www.advance-acoustic.com/en-product.php?id=30
|
|
|
Tak for forslagene. Densen B-400 er et rigtigt godt bud, men da den befinder sig i sønderjylland er det lidt langt at køre for at se/høre den.
|
| Til top |
|
| |
Svinefar Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 407
|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt cambridgen men jeg ville holde mig fra kandyen. Har selv haft den, og den spiller for koldt og kedeligt i mine ører. __________________ Classic no 6.6, Audio Analogue Maestro, Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand
Setup
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil godt foreslå Denon DCD 1500AE. De lyder godt og er utrolig driftssikre. Jeg har selv haft en denon 1290 siden 92 og en 1450 siden 2002, begge fungerer stadig perfekt. 1500AE er den nye udgave af 1450, og spiller efter min opfattelse bedre end cambridgen. Men tag ind og lyt på begge og flere til.
|
| Til top |
|
| |
hifioldie Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svinefar skrev:
| Jeg har ikke hørt cambridgen men jeg ville holde mig fra kandyen. Har selv haft den, og den spiller for koldt og kedeligt i mine ører. |
|
|
Har ikke hørt den, men den ser ret solid ud. Tak for kommentaren
|
| Til top |
|
| |
hifioldie Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
| Jeg vil godt foreslå Denon DCD 1500AE. De lyder godt og er utrolig driftssikre. Jeg har selv haft en denon 1290 siden 92 og en 1450 siden 2002, begge fungerer stadig perfekt. 1500AE er den nye udgave af 1450, og spiller efter min opfattelse bedre end cambridgen. Men tag ind og lyt på begge og flere til. |
|
|
Tak skal du have. Har ikke hørt dem sammen endnu, men spurgte en medarbejder i HiFi Klubben der mente at Cambridgen var det bedste køb.
|
| Til top |
|
| |
jacob steen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glem ikke Rega Apollo.
Er efter manges mening den mest musikalske i klassen ;-)
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jacob steen skrev:
Glem ikke Rega Apollo.
Er efter manges mening den mest musikalske i klassen ;-) |
|
|
ja hvis det skal være nyt i den prisklasse er det i mine øjne meget svært at komme udenom Rega Apollo. Rega apollo tråden__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
hifioldie Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
jacob steen skrev:
|
Glem ikke Rega Apollo.
Er efter manges mening den mest musikalske i klassen ;-)
|
|
|
ja hvis det skal være nyt i den prisklasse er det i mine øjne meget svært at komme udenom Rega Apollo.
Rega apollo tråden
|
|
|
Et godt bud, men med fare for at "få fingrene i maskinen" synes jeg den virker lidt for "plastic" agtig altså mekanisk.
mvh
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg mener du skal kigge på en Vincent afspiller i det prisleje.
Mvh Frank
|
| Til top |
|
| |
Boegedal Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Spræng banken, og køb en Lyngdorf CD-1... Fed afspiller og lækkert lavet, lyder kanont...
mvh. Jan __________________ Lånt NAD intr. forstærker
Lyngdorf CD-1
Thule TU150 FM/DAB
Nakamichi LX-5
Dali Suite Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifioldie skrev:
Hermann. skrev:
Jeg vil godt foreslå Denon DCD 1500AE. De lyder godt og er utrolig driftssikre. Jeg har selv haft en denon
1290 siden 92 og en 1450 siden 2002, begge fungerer stadig perfekt. 1500AE er den nye udgave af 1450, og spiller efter min opfattelse bedre end
cambridgen. Men tag ind og lyt på begge og flere til. |
|
|
Tak skal du have. Har ikke hørt dem sammen endnu, men spurgte en medarbejder i HiFi Klubben der mente at Cambridgen var det bedste
køb. |
|
|
Nu kan jeg se du kommer fra nordjylland, og hvis du har været i HiFi klubben i Aalborg, så har de en medarbejder der er stor Cambridge fan - så
taler du med ham, vil svaret konsekvent være "Cambridge har noget der er bedre" - Jeg syntes du skal låne dem med hjem og lytte. Det kan du
godt i HiFi klubben. Og når du har lyttet, så skriv hvad for en der er bedst - jeg overvejer nemlig selv Cenon DCD-1500 __________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
hifioldie Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
abel skrev:
hifioldie skrev:
Hermann. skrev:
Jeg vil godt foreslå Denon DCD 1500AE. De lyder godt og er utrolig driftssikre. Jeg har selv haft en denon 1290 siden 92 og en 1450 siden 2002, begge fungerer stadig perfekt. 1500AE er den nye udgave af 1450, og spiller efter min opfattelse bedre end cambridgen. Men tag ind og lyt på begge og flere til. |
|
|
Tak skal du have. Har ikke hørt dem sammen endnu, men spurgte en medarbejder i HiFi Klubben der mente at Cambridgen var det bedste køb.
|
|
|
Nu kan jeg se du kommer fra nordjylland, og hvis du har været i HiFi klubben i Aalborg, så har de en medarbejder der er stor Cambridge fan - så taler du med ham, vil svaret konsekvent være "Cambridge har noget der er bedre" - Jeg syntes du skal låne dem med hjem og lytte. Det kan du godt i HiFi klubben. Og når du har lyttet, så skriv hvad for en der er bedst - jeg overvejer nemlig selv Cenon DCD-1500 |
|
|
Det vil jeg gøre. Jeg går primært efter et godt løbeværk da jeg sandsynligvis vil bruge min gode DAC.
mvh
|
| Til top |
|
| |