Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 03:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Jeg er forelsket... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kani
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

... i min nye SACD-afspiller! Det er min første erfaring med formatet og selvom der er tale om en billig model er kvalitetsforøgelsen i forhold til cd på kvalitetalbums ganske mærkbar! At høre Dark Side Of The Moon eller Brothers In Arms i 5.1 surround er bare guf for ørerne. Er der nogen herinde der har erfaringer med SACD-rockudgivelser med en ordentlig mastering? Og er der nogen der kender til danske forhandlere der for alvor fører SACD'er?
Til top Vis Kani's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kani

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Hvilken SACD-afspiller har du anskaffet dig?
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

ja,fortæl.....
Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Kani
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
Hvilken SACD-afspiller har du anskaffet dig?

Det er næsten pinligt at nævne i et forum som dette men det er Sony's billigudgave SCD-XE597. En mere omfattende investering må vente til jeg har fået udbygget mit SACD-bibliotek lidt mere men allerede i denne prisklasse må jeg konstatere at lyden fra de fleste SACD'er fremstår langt klarere end tilsvarende CD'er på min ellers dobbelt så dyre CD-afspiller. Det er en helt ny verden og jeg glæder mig til at udforske den :)
Til top Vis Kani's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kani

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Kani:

SACD skiver er først og fremmest ikke komprimeret. Lydgengivelsen ved SACD skiver er klart bedre i diskanten og mellemtonen. SACD skiver er generelt mere detaljeret end CD skiver. Til sidst og ikke mindst er SACD skiver mere dynamiske end CD skiver. Dark side of the moon som du nævner er klart en af de bedste SACD skiver med hensyn til Lyd mix.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

off topic: jo, sandheden er konstant. Tænk blot over det.

RedFox
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox

Kani
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

redfox skrev:

RedFox

Faktisk mener jeg at der konstant skabes ny sandhed efterhånden som vi bevæger os fremad i tid men jeg ved ikke om din kommentar var ment på dette metafysisk niveau :)

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Kani skrev:
... i min nye SACD-afspiller! Det er min første erfaring med formatet og selvom der er tale om en billig model er kvalitetsforøgelsen i forhold til cd på kvalitetalbums ganske mærkbar! At høre Dark Side Of The Moon eller Brothers In Arms i 5.1 surround er bare guf for ørerne. Er der nogen herinde der har erfaringer med SACD-rockudgivelser med en ordentlig mastering? Og er der nogen der kender til danske forhandlere der for alvor fører SACD'er?

Det er desværre lidt småt med udvalget hos de fleste forhandlere, men prøv at kigge her :

http://www.amazon.co.uk/b/ref=amb_link_19555465_34?ie=UTF8&a mp;node=382529011&pf_rd_m=A3P5ROKL5A1OLE&pf_rd_s=lef t-1&pf_rd_r=0CGBYXYS7Q0C6QG0EX17&pf_rd_t=101&pf_ rd_p=168294791&pf_rd_i=229816

Det er godt nok fra England, men jeg har handlet der flere gange uden problemer.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Kani
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

Kani skrev:

Det er desværre lidt småt med udvalget hos de fleste forhandlere, men prøv at kigge her :

http://www.amazon.co.uk/b/ref=amb_link_19555465_34?ie=UTF8&a mp;node=382529011&pf_rd_m=A3P5ROKL5A1OLE&pf_rd_s=lef t-1&pf_rd_r=0CGBYXYS7Q0C6QG0EX17&pf_rd_t=101&pf_ rd_p=168294791&pf_rd_i=229816

Det er godt nok fra England, men jeg har handlet der flere gange uden problemer.

Tak for rådet :) Jeg har også ofte med held handlet hos udenlandske forhandlere men skulle der være nogle gode lokale vil jeg gerne støtte dem så SACD'er kan blive lidt mere synlige i det danske musiklandskab. Da jeg kiggede forbi Stereo Studio i Århus fandt jeg eksempelvis kun 3 SACD'er og det gjorde mig lidt trist.

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Velkommen i sacd-universet Kani - med dét udgangspunkt kan du ikke undvære denne site:

http://www.sa-cd.net/

Næsten alt bliver anmeldt - og finder du noget af interesse kan det som regel fås hos http://www.imusic.dk/ (som ovenikøbet ligger i Århus ... og alt sacd (ca. 1000 multikanal-titler) er søgbar i kataloget. Og i dette forum http://www.quadraphonicquad.com/forums/index.php - drøftes ALT vedr. multikanal. Som du, synes jeg også formatet åbner for nye oplevelser og bedre lyd. Det går dog noget langsomt med udgivelserne især det nye musik. Men næsten alt af det der i sin tid blev udgivet i quadrofoni, genudsendes nu i sacd. Også hele Genesis bagkatalog, som jeg dog springer over (jeg KAN ikke klare, når Peter Gabriel åbner hovedet for at synge ...)

Desværre er det ikke altid lige let at finde rock-udgivelser i sacd, de står sammen med øvrige formater. I Fona har jeg set et par hylder, men kun indenfor klassisk og opera. Så man skal i stor grad vide, hvad man går efter og spørge sig frem i butikkerne.

Udover dem, du nævner (som jeg også har), kan jeg anbefale følgende:
Elton John, Goodbye Yellow Brick Road (HELT ny oplevelse at høre denne skive!)
Moody Blues - hele bagkataloget
Stevie Ray Vaughan, Texas Flood (2-kanals sacd) og Couldn´t Stand The Weather 
John Hiatt, Bring The Family 

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2008 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

redfox skrev:

RedFox

Kan du uddybe det du skriver? Eller skal jeg gætte?

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har nok 450 SACDer.

Ja hvis man tester i samme maskine især sonys så lyder det bedre.

Men kommer man op i de dyre Sacd maskiner så er der ikke den stor forskel, jo nogle SACDer kan lyde en del lukket i det, men andre har en mere fast bund.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Kani
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:

Velkommen i sacd-universet Kani - med dét udgangspunkt kan du ikke undvære denne site:

Næsten alt bliver anmeldt - og finder du noget af interesse kan det som regel fås hos http://www.imusic.dk/ (som ovenikøbet ligger i Århus ... og alt sacd (ca. 1000 multikanal-titler) er søgbar i kataloget. Og i dette forum http://www.quadraphonicquad.com/forums/index.php - drøftes ALT vedr. multikanal. Som du, synes jeg også formatet åbner for nye oplevelser og bedre lyd. Det går dog noget langsomt med udgivelserne især det nye musik. Men næsten alt af det der i sin tid blev udgivet i quadrofoni, genudsendes nu i sacd. Også hele Genesis bagkatalog, som jeg dog springer over (jeg KAN ikke klare, når Peter Gabriel åbner hovedet for at synge ...)

Desværre er det ikke altid lige let at finde rock-udgivelser i sacd, de står sammen med øvrige formater. I Fona har jeg set et par hylder, men kun indenfor klassisk og opera. Så man skal i stor grad vide, hvad man går efter og spørge sig frem i butikkerne.

Udover dem, du nævner (som jeg også har), kan jeg anbefale følgende:Elton John, Goodbye Yellow Brick Road (HELT ny oplevelse at høre denne skive!)Moody Blues - hele bagkatalogetStevie Ray Vaughan, Texas Flood (2-kanals sacd) og Couldn´t Stand The Weather John Hiatt, Bring The Family

Tak for www.quadraphonicquad.com! Den side kendte jeg ikke men den ser rigtig interessant ud. Faktisk glæder jeg mig rigtig meget til dette års udgivelse af de tidlige Genesis-albums som i mine øjne er de eneste interessante de har udgivet . Også den nye SACD-udgivelse med Pixies bliver rigtig spændende. Desværre synes jeg det virker til at en del ellers interessante rockudgivelser kun udgives i stereo på SACD men jeg vil bestemt snart finde nogle af Elton Johns genudgivelser da disse er i 5.1. Og så har jeg netop bestilt et par Depeche Mode SACD'er som jeg glæder mig meget til!

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Også en anden ting, man kan slet ikke bruge Muliti SACD til at høre forskel.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Kani
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2008 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Også en anden ting, man kan slet ikke bruge Muliti SACD til at høre forskel.

Hmm... jeg synes alle mine SACD'er også indeholder et stereomix ved siden af 5.1-mixet...

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Det er et rigtigt godt link

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Men kommer man op i de dyre Sacd maskiner så er der ikke den stor forskel, jo nogle SACDer kan lyde en del lukket i det, men andre har en mere fast bund.

Jeg synes ellers de andre mærker jeg har prøver levere en bedre lyd end Sony produkter. (F.eks, Marantz SA-12, SA-17 eller Krell)

Hvad er en dyre maskine? Hvilket maskiner/afspiller tænker du på?

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:
jensen skrev:

Jeg synes ellers de andre mærker jeg har prøver levere en bedre lyd end Sony produkter. (F.eks, Marantz SA-12, SA-17 eller Krell)

Hvad er en dyre maskine? Hvilket maskiner/afspiller tænker du på?

Jeg tror at han mener at de dyre maskiner også lyder bedre ved afspilning af cd, og derfor bliver forskellen mindre. Ellers er jeg heller ikke helt med. Jeg har selv en Marantz SA-15, og er godt tilfreds.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Kani
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2008 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

Jeg tror at han mener at de dyre maskiner også lyder bedre ved afspilning af cd, og derfor bliver forskellen mindre. Ellers er jeg heller ikke helt med. Jeg har selv en Marantz SA-15, og er godt tilfreds.

Det er bare ærgeligt at den maskine ikke kan trække SACD'er i 5.1 format Jeg forstår ikke hvorfor Marantz har valgt at det kun er deres absolutte topmodel der skal have denne mulighed...

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Kani skrev:
Stanley skrev:

Det er bare ærgeligt at den maskine ikke kan trække SACD'er i 5.1 format Jeg forstår ikke hvorfor Marantz har valgt at det kun er deres absolutte topmodel der skal have denne mulighed...

Hvilket topmodel fra Marantz tænker du på? Ingen af de nye Marantz SACD afspillere har 5.1 udgang. (Jeg tænker på SA-15, SA-11 og SA-7)

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes