| Forfatter |
|
Kani Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
... i min nye SACD-afspiller! Det er min første erfaring med formatet og selvom der er tale om en billig model er kvalitetsforøgelsen i forhold til cd på kvalitetalbums ganske mærkbar! At høre Dark Side Of The Moon eller Brothers In Arms i 5.1 surround er bare guf for ørerne. Er der nogen herinde der har erfaringer med SACD-rockudgivelser med en ordentlig mastering? Og er der nogen der kender til danske forhandlere der for alvor fører SACD'er?
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken SACD-afspiller har du anskaffet dig?
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja,fortæl.....
|
| Til top |
|
| |
Kani Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Hvilken SACD-afspiller har du anskaffet dig?  |
|
|
Det er næsten pinligt at nævne i et forum som dette men det er Sony's billigudgave SCD-XE597. En mere omfattende investering må vente til jeg har fået udbygget mit SACD-bibliotek lidt mere men allerede i denne prisklasse må jeg konstatere at lyden fra de fleste SACD'er fremstår langt klarere end tilsvarende CD'er på min ellers dobbelt så dyre CD-afspiller. Det er en helt ny verden og jeg glæder mig til at udforske den :)
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kani:
SACD skiver er først og fremmest ikke komprimeret. Lydgengivelsen ved SACD skiver er klart bedre i diskanten og mellemtonen. SACD skiver er generelt mere detaljeret end CD skiver. Til sidst og ikke mindst er SACD skiver mere dynamiske end CD skiver. Dark side of the moon som du nævner er klart en af de bedste SACD skiver med hensyn til Lyd mix.
|
| Til top |
|
| |
redfox Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 663
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
off topic: jo, sandheden er konstant. Tænk blot over det.
RedFox
|
| Til top |
|
| |
Kani Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
redfox skrev:
RedFox  |
|
|
Faktisk mener jeg at der konstant skabes ny sandhed efterhånden som vi bevæger os fremad i tid men jeg ved ikke om din kommentar var ment på dette metafysisk niveau :) __________________ Marantz SR5600, Marantz CD5001 OSE, Sony SCD-XE597, 3 x Monitor Audio 250, 2 x Monitor Audio Radius 180, Audio Pro Allroom Sub.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kani Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for rådet :) Jeg har også ofte med held handlet hos udenlandske forhandlere men skulle der være nogle gode lokale vil jeg gerne støtte dem så SACD'er kan blive lidt mere synlige i det danske musiklandskab. Da jeg kiggede forbi Stereo Studio i Århus fandt jeg eksempelvis kun 3 SACD'er og det gjorde mig lidt trist. __________________ Marantz SR5600, Marantz CD5001 OSE, Sony SCD-XE597, 3 x Monitor Audio 250, 2 x Monitor Audio Radius 180, Audio Pro Allroom Sub.
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen i sacd-universet Kani - med dét udgangspunkt kan du ikke undvære denne site:
http://www.sa-cd.net/
Næsten alt bliver anmeldt - og finder du noget af interesse kan det som regel fås hos http://www.imusic.dk/ (som ovenikøbet ligger i Århus ... og alt sacd (ca. 1000 multikanal-titler) er søgbar i kataloget. Og i dette forum http://www.quadraphonicquad.com/forums/index.php - drøftes ALT vedr. multikanal. Som du, synes jeg også formatet åbner for nye oplevelser og bedre lyd. Det går dog noget langsomt med udgivelserne især det nye musik. Men næsten alt af det der i sin tid blev udgivet i quadrofoni, genudsendes nu i sacd. Også hele Genesis bagkatalog, som jeg dog springer over (jeg KAN ikke klare, når Peter Gabriel åbner hovedet for at synge ...)
Desværre er det ikke altid lige let at finde rock-udgivelser i sacd, de står sammen med øvrige formater. I Fona har jeg set et par hylder, men kun indenfor klassisk og opera. Så man skal i stor grad vide, hvad man går efter og spørge sig frem i butikkerne.
Udover dem, du nævner (som jeg også har), kan jeg anbefale følgende: Elton John, Goodbye Yellow Brick Road (HELT ny oplevelse at høre denne skive!) Moody Blues - hele bagkataloget Stevie Ray Vaughan, Texas Flood (2-kanals sacd) og Couldn´t Stand The Weather John Hiatt, Bring The Family __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
redfox skrev:
RedFox  |
|
|
Kan du uddybe det du skriver? Eller skal jeg gætte?
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har nok 450 SACDer.
Ja hvis man tester i samme maskine især sonys så lyder det bedre.
Men kommer man op i de dyre Sacd maskiner så er der ikke den stor forskel, jo nogle SACDer kan lyde en del lukket i det, men andre har en mere fast bund.
|
| Til top |
|
| |
Kani Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
Velkommen i sacd-universet Kani - med dét udgangspunkt kan du ikke undvære denne site:
http://www.sa-cd.net/
Næsten alt bliver anmeldt - og finder du noget af interesse kan det som regel fås hos http://www.imusic.dk/ (som ovenikøbet ligger i Århus ... og alt sacd (ca. 1000 multikanal-titler) er søgbar i kataloget. Og i dette forum http://www.quadraphonicquad.com/forums/index.php - drøftes ALT vedr. multikanal. Som du, synes jeg også formatet åbner for nye oplevelser og bedre lyd. Det går dog noget langsomt med udgivelserne især det nye musik. Men næsten alt af det der i sin tid blev udgivet i quadrofoni, genudsendes nu i sacd. Også hele Genesis bagkatalog, som jeg dog springer over (jeg KAN ikke klare, når Peter Gabriel åbner hovedet for at synge ...)
Desværre er det ikke altid lige let at finde rock-udgivelser i sacd, de står sammen med øvrige formater. I Fona har jeg set et par hylder, men kun indenfor klassisk og opera. Så man skal i stor grad vide, hvad man går efter og spørge sig frem i butikkerne.
Udover dem, du nævner (som jeg også har), kan jeg anbefale følgende:Elton John, Goodbye Yellow Brick Road (HELT ny oplevelse at høre denne skive!)Moody Blues - hele bagkatalogetStevie Ray Vaughan, Texas Flood (2-kanals sacd) og Couldn´t Stand The Weather John Hiatt, Bring The Family |
|
|
Tak for www.quadraphonicquad.com! Den side kendte jeg ikke men den ser rigtig interessant ud. Faktisk glæder jeg mig rigtig meget til dette års udgivelse af de tidlige Genesis-albums som i mine øjne er de eneste interessante de har udgivet  . Også den nye SACD-udgivelse med Pixies bliver rigtig spændende. Desværre synes jeg det virker til at en del ellers interessante rockudgivelser kun udgives i stereo på SACD men jeg vil bestemt snart finde nogle af Elton Johns genudgivelser da disse er i 5.1. Og så har jeg netop bestilt et par Depeche Mode SACD'er som jeg glæder mig meget til! __________________ Marantz SR5600, Marantz CD5001 OSE, Sony SCD-XE597, 3 x Monitor Audio 250, 2 x Monitor Audio Radius 180, Audio Pro Allroom Sub.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Også en anden ting, man kan slet ikke bruge Muliti SACD til at høre forskel.
|
| Til top |
|
| |
Kani Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Også en anden ting, man kan slet ikke bruge Muliti SACD til at høre forskel.
|
|
|
Hmm... jeg synes alle mine SACD'er også indeholder et stereomix ved siden af 5.1-mixet... __________________ Marantz SR5600, Marantz CD5001 OSE, Sony SCD-XE597, 3 x Monitor Audio 250, 2 x Monitor Audio Radius 180, Audio Pro Allroom Sub.
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
Men kommer man op i de dyre Sacd maskiner så er der ikke den stor forskel, jo nogle SACDer kan lyde en del lukket i det, men andre har en mere fast bund.
|
|
|
Jeg synes ellers de andre mærker jeg har prøver levere en bedre lyd end Sony produkter. (F.eks, Marantz SA-12, SA-17 eller Krell)
Hvad er en dyre maskine? Hvilket maskiner/afspiller tænker du på?
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
jensen skrev:
|
|
|
|
Jeg synes ellers de andre mærker jeg har prøver levere en bedre lyd end Sony produkter. (F.eks, Marantz SA-12, SA-17 eller Krell)
Hvad er en dyre maskine? Hvilket maskiner/afspiller tænker du på?
|
|
|
Jeg tror at han mener at de dyre maskiner også lyder bedre ved afspilning af cd, og derfor bliver forskellen mindre. Ellers er jeg heller ikke helt med. Jeg har selv en Marantz SA-15, og er godt tilfreds.
|
| Til top |
|
| |
Kani Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Jeg tror at han mener at de dyre maskiner også lyder bedre ved afspilning af cd, og derfor bliver forskellen mindre. Ellers er jeg heller ikke helt med. Jeg har selv en Marantz SA-15, og er godt tilfreds. |
|
|
Det er bare ærgeligt at den maskine ikke kan trække SACD'er i 5.1 format  Jeg forstår ikke hvorfor Marantz har valgt at det kun er deres absolutte topmodel der skal have denne mulighed... __________________ Marantz SR5600, Marantz CD5001 OSE, Sony SCD-XE597, 3 x Monitor Audio 250, 2 x Monitor Audio Radius 180, Audio Pro Allroom Sub.
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kani skrev:
Stanley skrev:
|
Jeg tror at han mener at de dyre maskiner også lyder bedre ved afspilning af cd, og derfor bliver forskellen mindre. Ellers er jeg heller ikke helt med. Jeg har selv en Marantz SA-15, og er godt tilfreds.
|
|
|
Det er bare ærgeligt at den maskine ikke kan trække SACD'er i 5.1 format Jeg forstår ikke hvorfor Marantz har valgt at det kun er deres absolutte topmodel der skal have denne mulighed... |
|
|
Hvilket topmodel fra Marantz tænker du på? Ingen af de nye Marantz SACD afspillere har 5.1 udgang. (Jeg tænker på SA-15, SA-11 og SA-7)
|
| Til top |
|
| |