Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 23:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: ører med Woodoo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har benyttet min pioneer 868AViS dvdafspiller som cd-drev i et par måneder. Den er blevet forbundet med min forstærker digicoax kabel. Den blev tilslutte i forbindelse med en flytning, så det er første gang jeg har brugt den til musik.
Jeg har dog aldrig været helt tilfreds, men det kunne jo ikke være afspilleren, da den jo har fået en fantastisk anmeldelse her på siden, og er blevet beskrevet som en afspiller der har musikegenskaber som en cd-afspiller til 5000.... Jeg undskyldt den lidt tamme og kolde lyd med at det nok var min nye stue, der manglede en bogreol, og korrekt placering af højtalerne. Så skete der det i dag at jeg skulle have dvd-afspilleren sendt til et firma der kan fjerne regionskoden og så blev jeg jo nødt til at grave min gamle Luxman D-355 frem...

Og fantastisk, nu lyder musikken meget mere indbydende. Jeg kan ikke helt sige hvad det er men det er blevet klart mere lyttevenligt, varmere er måske det rigtige ord. Jeg føler at jeg er tættere på musikerne når jeg lytter efter. Jeg benytter stadig den digitale coax, og jeg troede ikke der kunne være så stor forskel. Min forstærker som er livligt debatteret panasonic XR59. Forstærkeren er bl.a. blevet kritiseret for at være alt for lys i lyden. Måske er den en dårlig kombo sammen med pioneer 868, eller også er den gamle Luxman D355 bare en bedre cd-afspiller? De er 12 år gammel!

Det kan selvfølgelig være mine ører der spiller mig et nostalgisk pus. Jeg har begrænset teknisk viden som ikke kan forklare det. Kom lige med et bud!
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes