Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 01:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hjælp til opsætning af system (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SK085
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil

Bruger siden: 31 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Hej alle, er ny herinde, så håber på lidt hjælp fra jer eksperter... Det skal lige siges, at jeg er nybegynder, hvad angår hi-fi, så hvis jeg skriver noget sludder, så bare se bort fra det :)

Jeg har netop købt en Denon AVR-1908 reciever for, at erstatte min gamle Sony A/V-reciever. Samtidig købte jeg et par Dali Concept 1 højtalere, til brug som fronthøjtalere. Mit oprindelige Sony-system blev købt som 5.1 så i øjeblikket køre jeg stadig med de oprindelige Sony baghøjtalere, center-højtalere og subwoofer (har tænkt mig at skifte dem ud lidt efter lidt).

Jeg bruger det ikke så ofte til DVD-film, måske et par gange om ugen, men jeg bruger det primært til musik/TV. Nu vil nogle mene, at en stereo forstærker/reciever måske ville have været bedre, men det blev altså en surround-forstærker/reciever...

Anyway, jeg har lidt problemer med den. Jeg har tilsluttet højtalerne og de fungere fint, men jeg har dog et par spørgsmål.

1. Lyden fra de nye Dali Concept 1 højtalere virker lidt hal-agtig... Sådan lidt metalliske og ekko-agtige... Hvordan kan jeg undgå det ?

2. Jeg har tilsluttet min subwoofer, men i forhold til da jeg brugte Sony-reciveren, så er bassen meget minimal, stortset uhørbar. Har det noget at gøre med "crossover frequenzy", som er sat til 80 ?