Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 01:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hjælp til opsætning af system (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SK085
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil

Bruger siden: 31 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 31 Januar 2008 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Hej alle, er ny herinde, så håber på lidt hjælp fra jer eksperter... Det skal lige siges, at jeg er nybegynder, hvad angår hi-fi, så hvis jeg skriver noget sludder, så bare se bort fra det :)

Jeg har netop købt en Denon AVR-1908 reciever for, at erstatte min gamle Sony A/V-reciever. Samtidig købte jeg et par Dali Concept 1 højtalere, til brug som fronthøjtalere. Mit oprindelige Sony-system blev købt som 5.1 så i øjeblikket køre jeg stadig med de oprindelige Sony baghøjtalere, center-højtalere og subwoofer (har tænkt mig at skifte dem ud lidt efter lidt).

Jeg bruger det ikke så ofte til DVD-film, måske et par gange om ugen, men jeg bruger det primært til musik/TV. Nu vil nogle mene, at en stereo forstærker/reciever måske ville have været bedre, men det blev altså en surround-forstærker/reciever...

Anyway, jeg har lidt problemer med den. Jeg har tilsluttet højtalerne og de fungere fint, men jeg har dog et par spørgsmål.

1. Lyden fra de nye Dali Concept 1 højtalere virker lidt hal-agtig... Sådan lidt metalliske og ekko-agtige... Hvordan kan jeg undgå det ?

2. Jeg har tilsluttet min subwoofer, men i forhold til da jeg brugte Sony-reciveren, så er bassen meget minimal, stortset uhørbar. Har det noget at gøre med "crossover frequenzy", som er sat til 80 ?

3. Derudover har jeg tilsluttet min bærbar computer med et jack-til-phono kabel og det fungere godt. Men stikker jeg jack-stikket i min høretelefonudgang på min stationær, så får jeg ikke andet end støj og en hyletone. Men det virker perfekt på begge mine bærbare. Da jeg brugte min Sony-reciever var der ingen problemer med at afspille fra min stationære. Tror I evt. det vil hjælpe, at bruge et optisk kabel, da min stationære har optisk udgang ?

Ved det er mange spørgsmål, men håber på noget hjælp, da jeg jo helst vil have det bedste ud af min nye anlæg.

Med venlig hilsen
Jakob

Til top Vis SK085's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SK085

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes