| Forfatter |
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej drenge Leder efter en billig cd-spille til den varme side Den skal helst have en fornuftig kontrol over den dybe ende, og gøre diskanten lidt mere tilbagelænet Fjernbetjening er et kæmpe plus (hvis ikke et must) Ville lige høre om i kendte en cd-spille med ovenstående egenskaber, som kan findes på brugtmarkedet for en tusse eller mindre?  Mvh.
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
knap nåede jeg at skrive indlægget før der var svar  Ville gerne hvis i vil være mere specifik tho  modelnumre ville være awesome
|
| Til top |
|
| |
cube Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan se du selv har en arcam alpha 5+, den svarer da nogenlunde til dine ønsker?
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
I mine ører lyder den mere analytisk og frembrusende end min gamle cdp-whatever sony afspiller jeg købte for en 100mand  De recordings jeg hører er somregel ikke noget at råbe hurra for, men det er desværre noget jeg må leve med for at høre mit yndlingsmusik.. Derfor leder jeg efter noget der farver lyden lidt.. Har i forvejen en hybrid forstærker, som varmer lyden en del allerede, og jeg er VILD med den lyd jeg fik ud af højttaleren efter jeg fik min lille Sheng Ya A-802 smidt foran mine højttalere.. så ville lige høre ang CD'en  Mvh.
|
| Til top |
|
| |
cube Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, den "burde" lyde tilbagelænet, varm, analog (har den selv)... men det er rigtigt den også er analytisk, og det fungerer nok ikke, som du selv skriver ;)... hvis det ik lykkes at finde en cdp, kunne signal/højttalerkabler måske ændre lidt på lyden!?
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
surely.. overvejer at skrive et indlæg ang kabler, men ved brik om det  Mine højttalere har biwire mulighed, og jeg har overvejet om ikke jeg kunne finde nogle kabler til øvre del der kunne mørkne lidt på lyden.. håber stadig på forslag til en anden cd-spille though  Mvh
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
Mine højttalere har biwire mulighed, og jeg har overvejet om ikke jeg kunne finde nogle kabler til øvre del der kunne mørkne lidt på lyden..
Mvh
|
|
|
Vdh's Clearwater, og uden bananstik eller spader, så bliver der mørkt i toppen og lyden mere tilbagetrukket.
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
Hej drenge
Leder efter en billig cd-spille til den varme side
Den skal helst have en fornuftig kontrol over den dybe ende, og gøre diskanten lidt mere tilbagelænet
Fjernbetjening er et kæmpe plus (hvis ikke et must)
Ville lige høre om i kendte en cd-spille med ovenstående egenskaber, som kan findes på brugtmarkedet for en tusse eller mindre? 
Mvh.
|
|
|
Pas på, hvis der er en tyveknægt der følger med her i forumet og misforstår dig, så kan du nemt blive hæler, uden selv at ville det.
|
| Til top |
|
| |
cube Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jdluxe skrev:
rskriver skrev:
Mine højttalere har biwire mulighed, og jeg har overvejet om ikke jeg kunne finde nogle kabler til øvre del der kunne mørkne lidt på lyden..
Mvh
|
|
|
Vdh's Clearwater, og uden bananstik eller spader, så bliver der mørkt i toppen og lyden mere tilbagetrukket. |
|
|
det lyder som et godt forslag med mørke kabler til toppen.. har selv en meget lys-klingende højttaler, og der har jeg prøvet en kombination med "varme" kabler til toppen og mere "åbne" til bunden, det gjorde underværker... tror ikke du får den store ændring ved at skifte din cd-player når du har din arcam, men det er jo altid sjovt at lege lidt hehe ;)
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis arcamen er varm og analytisk, er det så en varm og musikalsk cd-spille jeg leder efter?
VDH's clearwater er til at komme til for penge (60kr meteren), så hvis jeg oveni købet venter til de kommer på brugtmarkedet, vil det nok ikke koste mange håndører at teste..
Udvendig DAC med rør?! lyder avanceret 
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
|
VDH's clearwater er til at komme til for penge (60kr meteren), så hvis jeg oveni købet venter til de kommer på brugtmarkedet, vil det nok ikke koste mange håndører at teste..
|
|
|
Det er tilsyneladende et meget alsidigt kabel, der klarer mange ting. I denne tråd : http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=61750&P N=1 anbefales det til en der skal bruge et lyst klingende kabel. Jeg selv skulle bruge et kabel der bare overfører signalet som det er, og det klarer det også fint. 
|
| Til top |
|
| |
Rohlander Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Rega Planet som jeg kan se bliver sat til salg for 900 kr. (men det er kun et gæt mht. lyd da jeg ikke har hørt den selv)
Ellers så vil jeg også sige Marantz....den CD10 jeg havde var da til den varme side.
Både CD10 og CD16 blev også karakteriserede som varme og med en "analog" lyd dengang de blev testet af Hifi og Elektronik.......måske det også gælder i de mindre modeller. __________________ Stue:
Accuphase E-408
Accuphase DP-67
Martin Logan Spire
Soveværelse:
Hofli Integra 5.1
Holfi Xara NFB REX
Marin Logan Motion 4
Audio Physic Luna
Reserve:
Nad S300
|
| Til top |