| Sendt: 14 Februar 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg har i øjeblikket et set-up bestående af 2 stk Dali Blue 5005LE højttalere tilsluttet en NAD T753 Sorround Reciever. Lyden leveres fra min computer, hvor jeg har lagt alle mine CD'ere ind i flac-formatet (lossless), gennem et digitalt optisk kabel til recieveren.
Jeg ønsker at udskifte recieveren med en anden forstærker, da den, udover at være overkill til det formål jeg benytter den til - alm. stereolyd, også udsender en del støj. Støjen kommer både fra blæserne i den, og fra en del hvid støj i signalet til højttalerne.
Eftersom jeg for nyligt har brugt en del penge på at bygge en næsten helt lydløs computer (den eneste støjkilde er en MEGET støjsvag WD harddisk), er denne støj fra recieveren begyndt at genere mig gevaldigt. Især når jeg hører musik på lavere volumen eller i stille scener i film.
Jeg ønsker jeres hjælp til, hvilken støjsvag, helst lydløs (dvs. uden blæsere) forstærker der kunne være god til mit setup. Den skal have optisk digital eller usb digital indgang, således at computeren kan levere et digitalt signal, og forstærkeren tager sig af DAC arbejdet.
Jeg vil helst holde budgettet under 10.000, gerne meget lavere. Men lydkvalitet er naturligvis en issue, selv om der selvfølgelig tages forbehold for, at mine højttalere er i den relativt billige ende. Det er dog meget muligt at jeg inden for de næste 5 år investerer i nogle bedre højttalere, og så ville det naturligvis være en fordel, hvis jeg ikke også skal ud og have ny forstærker.
På forhånd tak for alle svar, og et i øvrigt godt og informativt forum!
- Martin
|