Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 20:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Genfødsel af en gammel traver (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
js1973
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Hej der hifi freaks,

Synes lige at jeg vil berette om hvordan mit gamle Marantz system har fået helt og aldeles nyt liv takket være to ting :

1 : Jeg har et efterhånden gammelt Marant anlæg cd 63 + amp Pm 65, hvor cd spillen var ved at blive lidt træt for at sige det mildt. Den havde
problemer med at læse disken, og de sidste par år har den haft kæmpe problemer med at spille når den var kold. Jeg skulle - for at den
overhovedet
at få den igang starte med et track der lå mod slutningen på skiven og derefter bare lade den spille sig varm på de sidste par tracks - TOTALT
BELASTENDE ! Jeg læste så noget fra en gut herinde (har desværre glemt han er - han ved det sikkert hvis han læser dette), der skrev at man
skulle
bruge vodka til at rense sin cd laser med - istedet for sprit da det gav striber på laseren. Jeg havde nemlig prøvet med sprit uden det store held.
Men
jeg gav vodkaen en chance - og vupti - maximalt hul igennem - og uden pis - måske op til 5 db mere volume. Generelt mere af alting og jeg blev
nærmest forskrækket over hvor meget mere lyd der kom ud. Kæresten sagde pludselig - hvorfor spiller du så højt ? det gjorde jeg nu ikke
syntes jeg
(jeg ligger ellers ikke på den lade side med volumen - true lover of house music - og det lyder bare lidt bedre når den får lidt mad . Nå men
træerne groede ikke helt ind i himlen og selvom spillen nu spillede næsten alle cd´er fra start var der engang imellem stadig lidt problemer med knas og
stops

track 1 eller 2.

2 : Så var det at jeg under en af mine mange midnats internet / lytte sessions - denne gang med Johnn Mayer´s seneste cd på spillen - der
forøvrigt lyder fantastisk ( disse sessions er som regel tidpunktet lige før jeg går i kabinen - og kæresten er krøbet derind = stuen
for mig selv ) fandt denne her ting - en cd fra Isotek. De kalder denne cd for Full System Enhancer, der skulle demagnetisere dit anlæg og
hvis
det er nyt - lave en fuld burn in. Jesus Kristus ! - det har fuldstændigt ændret mit gamle anlæg ( + 10 år nu). Alting står mere klart og nu læser
min cd
afspiller ALT - jeg overvejer sgu at smøre én med Slagterens den Grønne for også se om den tar´den. Jeg købte min hos Artsound i DK ( og hvis
de
læser dette - må de gerne sende det konto nr - jeg nu har efterlyst 2 gange pr email - så jeg kan få betalt for banditten ).
Nå men - der er hul igennem og det lyder fedt - så det kan kun anbefales.

Ok ok - så kommer jeg - hun står og råber at vi skal spise nu....så slut herfra.

Konklusion - hvis du har et gammelt system som gi´r dig lange løg og ikke vil spille på dit klaver - ja så fod´r det med en cd fra Isotek - eller -
jeg tror
også at Densen laver et lign. produkt. Så bliver du glad.

Roger over under and whittaker - jeg er ude - skal ha´stor steak !

Ciao.

Audio Physic Scorpio. Marantz CD 63, Amp Pm 65. Mogami 3130. Flatline Black Knight. Pulsar Points.
Protools 8 Digi 003. Imac. ESI. Sennheiser. Future Sonics. Fender Strat Gibson Epiph
Til top Vis js1973's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af js1973

ning
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Hej JS

Det lyder spændende med den cd, måske det vær værd at prøve. Jeg har et anlæg lignende din.

CD 63 (som jeg lige har købt for en plovmand, står fuldstændig som ny) og en pm 84.

Hvad koster sådan en cd? syntes ikke jeg kan finde den på Artsounds hjemmeside...

js1973
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2006
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

ning skrev:

Hej JS

Det lyder spændende med den cd, måske det vær værd at prøve. Jeg har et anlæg lignende din.

CD 63 (som jeg lige har købt for en plovmand, står fuldstændig som ny) og en pm 84.

Hvad koster sådan en cd? syntes ikke jeg kan finde den på Artsounds hjemmeside...

Jeg kunne heller ikke finde den på deres side. Men ring eller skriv til dem. Den koster 150 kr.

Audio Physic Scorpio. Marantz CD 63, Amp Pm 65. Mogami 3130. Flatline Black Knight. Pulsar Points.
Protools 8 Digi 003. Imac. ESI. Sennheiser. Future Sonics. Fender Strat Gibson Epiph
Til top Vis js1973's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af js1973

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

js1973 skrev:

Jeg læste så noget fra en gut herinde (har desværre glemt han er - han ved det sikkert hvis han læser dette), der skrev at man
skulle
bruge vodka til at rense sin cd laser med - istedet for sprit da det gav striber på laseren. Jeg havde nemlig prøvet med sprit uden det store held.
Men
jeg gav vodkaen en chance - og vupti - maximalt hul igennem - og uden pis - måske op til 5 db mere volume. Generelt mere af alting og jeg blev
nærmest forskrækket over hvor meget mere lyd der kom ud.

Jeg kan altså ikke forestille mig, at du skulle kunne få et større elektrisk output ved at rense laseren...hmmm...?

Og hele 5 dB..! 

Mvh.

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes