Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Valg af CD-afspiller og tuner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Photosgraphein
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Jeg skal til at have udbygget mit stereo setup og vil derfor gerne have anskaffet mig en CD-afspiller og en tuner. Men jeg har lidt spørgsmål ang. hvad jeg skal vælge.

Jeg har en NAD C355BEE stereo forstærker og tænker på om der rent lydmæssigt er en fordel ved at vælge CD-afspiller og tuner fra NAD ? Eller om fordelen kun ligger i design, hvilket jeg også prioritere høj...

Derudover har jeg kig på en NAD C542 CD-afspiller, men kan ikke beslutte mig mellem den og den lidt billigere NAD C525BEE. Jeg har pengene til C542, men er ikke interesseret i at bruge mere end nødvendigt, medmindre der er en decideret forskel i lydkvalitet. Nogle som har nogle input her ?

Med hensyn til kabler har jeg kigget på QED Qunex 2, men tænker på om der er noget bedre til nogenlunde samme pris, som er ca. 250 for et kabel på 1 meter ?? Kan man egentligt få kortere signalkabler da jeg syntes 1 meter er meget når enhederne kommer til at stå ovenpå hinanden ?

Mit budget i alt ligger på omkring 6500 inkl. CD-afspiller, tuner og signalkabler. Kommentare til ovenstående kombination er meget velkommen, men jeg er også meget interesseret andre kombinationer.

Med venlig hilsen
Jakob

kvaal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004
Lokalitet: Norge
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Fordelen med å velge samme merke ligger i at komponentene er matchet hverandre elektrisk. Det betyr at de spiller optimalt, og det gir vanligvis
god valuta for pengene.
Hvis jeg var deg ville jeg kjøpe en brukt tuner. De går for noen hundrelapper, og kvaliteten på radiomottak begrenses av utsendelsen. Om du har
dvdspiller fra før ville jeg kjøpt en dac til å kople på digitalutgangen. Denne her gir svært god valuta iflg de som har prøvd:

http://www.homehifi.co.uk/main/main.html

Prøv bare å google den!

Til top Vis kvaal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvaal

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Når du skal vælge tuner, kan du med fordel vælge en DAB tuner. Jeg havde i en periode både en denon tu 1500rd og en cambridge audio DAB 300. DAB er så enkelt og vellydende at jeg har solgt den analoge tuner og i dag kun har DAB. Det svarer til at gå fra en gennemsnitlig pladespiller til en god CD afspiller, bedre på alle områder, og man vænner sig hurtigt til de genre bestemte kanaler som DR rock og DR jazz. Og så kan man være helt sikker på at DR rock ikke spiller Michael Bolton, Maria Carey og andet kvalme fremkaldende pop. 

Det bør nævnes at i Grenaa, hvor jeg bor er dækningen med DAB perfekt, så jeg har altid et super DAB signal, mens FM er noget af det dårligste i DK. Der findes steder i Grenaa hvor man ikke kan tage DR overhovedet, selv siddende i en bil med en bilradio til mere end 5000. Derfor kan man kun bruge FM båndet via fællesantenne. Danmarks radia siger at FM dækker mere end 98,5 % af husstandene, så det er nok os der ikke er dækket.

Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til CD må du lytte dig frem, der kan være store forskelle mellem billige og dyrere modeller og mærkerne imellem. Du må finde dine præferencer.

Hvis du vil bruge en DVD som cd afspiller, skal du  være påpasselig for mange selv lidt dyrere DVDer har elendig lyd når det er en CD der er i drevet. Jeg har selv Denon dcd  1450, den er jeg meget tilfreds med.

Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes