Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 06:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Problem med anlæg, hjælp søges! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
anielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har et anlæg bestående bestående af nedenstående komponenter:

JVC XL-V152 Compact disc player
JVC FX-342L FM/MW/LW Computer controlled tuner
og sidst men ikke mindst, den jeg mener det hele handler om...
Denon Precision audio component / integrated stero amplifier PMA - 915R

Sidste nævnte kan ses her http://blackswampaudio.smugmug.com/gall ... m#89183650

Sagen er den at jeg en aften var alene hjemme og stod og lavede mad, havde selvfølgelig skruet godt op for anlægget, dog ikke mere end den plejer at kunne klare.. Jeg hørte så en underlig lyd inde fra anlægget, og pludselig kunne det ikke spille højt længere.

Har udelukket at højtalerne kan være kan være sprunget, da de jo stadig spiller. Jeg har også prøvet at skifte portene bag på anlægget, men det er samme problem lige meget hvad.

Foran til venstre for volume, er der så sådan en der hedder Mute / Standby.. Den er begyndt at lyse.. Eller dvs. jeg husker ikke den har gjort det før... Problemet er bare at jeg ikke kan finde nogle måde at mute eller sætte på standby, og derfor heller ikke kan slå det fra??

Mute/standby knappen kan ses her: http://blackswampaudio.smugmug.com/gall ... m#89183674

Jeg er ikke videre ekspert på området, og fik at vide jeg kunne prøve herinde. Jeg ved ikke om jeg har fat i noget omkring det orange lys under "MUTE/STANDBY", der muligvis er begyndt at lyse efter problemet opstod. Det er dog ikke muligt for mig at finde nogen knap der har noget med MUTE/STANDBY at gøre, og manualerne tror jeg for længst er gået tabt da det er arvet af mine storebrødre.

Jeg håber desuden jeg har placeret emnet korrekt!

På forhånd tak
Anders Nielsen

Til top Vis anielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anielsen

pauseklovn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Hej

Måske prøv med kontakt spray i volume knappen/ andre knapper i indmaden  ?

Spiller dine hovedtelefoner godt og "højt" ?

mvh jan

Til top Vis pauseklovn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pauseklovn

anielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

pauseklovn skrev:

Hej

Måske prøv med kontakt spray i volume knappen/ andre knapper i indmaden  ?

Spiller dine hovedtelefoner godt og "højt" ?

mvh jan

Altså jeg har lige fået at vide, at selvom højtalerne er sprunget, vil de stadig godt kunne spille??

Der er intet i vejen med Volume knappen. Den kan både skrue op og ned for lyden, men lydniveauet er ikke det samme som tidligere... Meget lavere, og ikke samme dybde som tidligere..

Jeg har heller ingen hovedtelefoner til det, så det kan jeg desværre ikke udtale mig om.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

anielsen skrev:

Altså jeg har lige fået at vide, at selvom højtalerne er sprunget, vil de stadig godt kunne spille??

Der kan være nogle af enhederne der er brændt af, mens andre spiller videre.

anielsen skrev:

Der er intet i vejen med Volume knappen. Den kan både skrue op og ned for lyden, men lydniveauet er ikke det samme som tidligere... Meget lavere, og ikke samme dybde som tidligere..

Har du fjernbetjeningen til den ? Det kunne være der muteknappen skal findes ?

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

pauseklovn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Hej

Kan det være naboerne, som lige har en multifjernbetjening ......Du skriver du spillede højt, så hvis naboerne syntes de trængte til ro kunne det jo være, at de lige har sneget sig til at trykke på en knap som reducere lydtrykket .........................?

bare en idee

MVH JAN

Til top Vis pauseklovn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pauseklovn

anielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

anielsen skrev:

Der kan være nogle af enhederne der er brændt af, mens andre spiller videre

Der er to højtalere sat til, det du siger er at det kan være at de er sprunget/brændt af, selvom de spiller videre? Dog på, hvad skal man sige, "lille blus" ? Det skal siges de spiller rimelig rent, det er kun når jeg skruer et stykke over middel der kommer lidt skrat.

Stanley skrev:

anielsen skrev:

Har du fjernbetjeningen til den ? Det kunne være der muteknappen skal findes ?

Nej, der er ingen fjernbetjening til den.. Hvis der gjorde, tror jeg ikke den findes længere desværre.

pauseklovn skrev:

Hej

Kan det være naboerne, som lige har en multifjernbetjening ......Du skriver du spillede højt, så hvis naboerne syntes de trængte til ro kunne det jo være, at de lige har sneget sig til at trykke på en knap som reducere lydtrykket .........................?

bare en idee

MVH JAN

Det tvivler jeg nu på, det var ikke overdrevet højt, men højt nok til at det kunne høres rundt i huset. Desuden tror jeg ikke det vil fungere på sådan et gammelt anlæg ;)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes