Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Tact RCS 2.2X opsætning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har igår erhvervet mig sådan en fætter, som jeg glæder mig meget til at komme til at lege med. Inden jeg går igang har jeg lige et spørgsmål, som jeg håber nogen herinde kan svare på.

I mit setup skal den køre med 2 X ICEpower forstærkere(stereo) som bi-amping på et sæt Martin Logan Vista højttalere. Altså en stereo forstærker til bassen og en stereo forstærker til panelerne. Nu er mit spørgsmål. Skal jeg sætte den op i 2.2 eller 2.0 mode. Jeg har forstået at 2.2 er beregnet til subwoofere. Men det bør vel også virke på den måde jeg kører, selvom bassen i mine Martin Logan jo ikke er egentlige subwoofere. De ruller af ved 43 hz og panelerne tager over ved 450 hz. Er det bedste ikke blot at indstille Tacten til at dele ved disse frekvenser og så køre i 2.2 mode????

Håber nogen kan svare.

Til top Vis callesoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af callesoroe

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dyret. Nu får du for første gang hørt, hvad dine højttalere gør og ikke rummet. Al respekt for medlemmerne herinde, men tilmeld dig TacT forummet på Yahoo, så får du pludselig alle verdens aktive TacT brugeres erfaringer. Husk forøvrigt at prøve "Good Vibrations", et gratis program der blev udviklet af tyskeren Uli (Brüggemann?) betalt af den franske importør Dirac. Det giver en rumkorrektion som lyder endnu mere af musik end TacT's egen software. Good Vibrations burde ligge på Yahoo's forum.

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2008 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

donkeyshark skrev:

Tillykke med dyret. Nu får du for første gang hørt, hvad dine højttalere gør og ikke rummet. Al respekt for medlemmerne herinde, men tilmeld dig TacT forummet på Yahoo, så får du pludselig alle verdens aktive TacT brugeres erfaringer. Husk forøvrigt at prøve "Good Vibrations", et gratis program der blev udviklet af tyskeren Uli (Brüggemann?) betalt af den franske importør Dirac. Det giver en rumkorrektion som lyder endnu mere af musik end TacT's egen software. Good Vibrations burde ligge på Yahoo's forum.

Hej!

Jeg har allerede tilmeldt mig forum på Yahoo, men skal jo først godkendes og alt muligt og det kan vist godt tage et par dag :(

Jeg har også hørt om "Good Vibrations" programmet og det skal jeg bestemt også prøve. Men nu skal jeg jo lige have liv i dyret først..:)

tossi
Branchemedlem
Branchemedlem
Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

er der ikke indbygget delefilter i dine ML?? for hvis der er det ville jeg da bruge det og lade tacten om rumkorektion
Til top Vis tossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tossi

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2008 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

tossi skrev:
er der ikke indbygget delefilter i dine ML?? for hvis der er det ville jeg da bruge det og lade tacten om rumkorektion

Jo selvfølgelig har de det, men jeg ville jo gerne slippe for at bruge mit Y-spilt kabel til bi-amping. Da man kan tilkoble 2 effektforstærkere til Tacten, ville jeg slippe for dette. Men for at sub-udgangen skal være aktiv, skal man køre i 2.2 mode. Derfor mit spørgsmål.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes