| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
I et system med Hypex UCD 180 ST til toppen af et sæt B&W N801, laver den en kliklyd i det øjeblik de tændes fra ST.BY.
Jeg går udfra at det er fordi der sidder kondensatorer i serie med udgangen (mellem ht-udgang og enhed) og det egentlig er "opladningen" af disse kondensatorer man hører. Og det er fordi der lige i startøjeblikket, egentlig ikke er en belastning.
Bruges samme forstærker til hele B&W N801, er klikket væk (Altså når bassen også trækkes af denne UCD) og der er jo ingen kondensator imellem udgangen og enheden.
Som alternativt forsøg, har jeg sat en 100 ohm modstand over udgangene, parrallelt med HT-kablet til toppen (Mellemtone/Diskant) til de N801............. Det får Klikket til at blive MEGET mindre, men væk er det ikke.
Er helt sikker på at det ville forsvinde, hvis jeg satte en 10 ohm modstand parrallelt i stedet for de 100 ohm, men så går der rigtig meget effekt ind i den modstand, som så også skal være på temmelig mange watt.
Er der nogle der har et bud på hvordan dette klik fjernes ?
Det er som skrevet, kun lige i det øjeblik modulerne går fra ST.BY til tændt............ Ved slukning er der ingen lyde.
|