| Forfatter |
|
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 731
|
| Sendt: 06 April 2008 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg søger distributører i Europa!
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 09 Maj 2009 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det her må være hvad du søger:
http://www.streamtech.dk/audio-olive-72/
Har du hørt produktet og i givet fald hvad syntes du om det?? __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 09 Maj 2009 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her hægter jeg mig lige på.
Den har jeg også savlet lidt over... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Erfaringer med Olive Opus N°4 HiFi Music Server søges!
Anyone? __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre ingen, men har selv kigget på den... Den er godt nok lækker!  Har dog snakket med CSN-teknik, som sælger Olives produkter (og alt andet fra SAS-audio). Han hørte den mod NAIMs tilsvarende model, og mente der var forskel - til Naims fordel - men han syntes ikke forskellen var så stor. Det er alt hvad jeg har hørt om den, har også kigget efter reviews på nettet - uden det store held. Det er et helt nyt produkt, og derfor vel ikke mange i DK der har sådan en sag!?! __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
Desværre ingen, men har selv kigget på den... Den er godt nok lækker!  Har dog snakket med CSN-teknik, som sælger Olives produkter (og alt andet fra SAS-audio). Han hørte den mod NAIMs tilsvarende model, og mente der var forskel - til Naims fordel - men han syntes ikke forskellen var så stor. Det er alt hvad jeg har hørt om den, har også kigget efter reviews på nettet - uden det store held. Det er et helt nyt produkt, og derfor vel ikke mange i DK der har sådan en sag!?! |
|
|
Spændende! Pt. kører jeg med en Squeezebox duet - hvor det digitale signal sendes til converteren i min AE cap ref. En ny løsning vil sandsynligvis også blive tilsluttet den eksterne converter, så det jeg er mest interesseret i er brugervenlighed, fjernbetjening, såm selvfølgelig generel fornemmelse af produktet.
(sidebemærkning: Hvad var det for en NAIM-dims der blev sammenlignet med?) __________________ Venlig hilsen Jesper
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
|
Anyone?
|
|
|
Også herfra. Men jeg synes jeg så den var testet i det nyeste High Fidelity. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Asklepios skrev:
Desværre ingen, men har selv kigget på den... Den er godt nok lækker!  Har dog snakket med CSN-teknik, som sælger Olives produkter (og alt andet fra SAS-audio). Han hørte den mod NAIMs tilsvarende model, og mente der var forskel - til Naims fordel - men han syntes ikke forskellen var så stor. Det er alt hvad jeg har hørt om den, har også kigget efter reviews på nettet - uden det store held. Det er et helt nyt produkt, og derfor vel ikke mange i DK der har sådan en sag!?! |
|
|
Spændende! Pt. kører jeg med en Squeezebox duet - hvor det digitale signal sendes til converteren i min AE cap ref. En ny løsning vil sandsynligvis også blive tilsluttet den eksterne converter, så det jeg er mest interesseret i er brugervenlighed, fjernbetjening, såm selvfølgelig generel fornemmelse af produktet.
(sidebemærkning: Hvad var det for en NAIM-dims der blev sammenlignet med?)
|
|
|
Alt andet skulle der også gerne være forskel til Naims fordel, eftersom deres streaming produkter er voldsomt meget dyrere end Opus No 4 __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Asklepios skrev:
|
|
(sidebemærkning: Hvad var det for en NAIM-dims der blev sammenlignet med?) |
|
|
HVad jeg har hørt er der gjort UTROLIG meget ud af design og betjening/funktion. SAS-Audio skulle have betalt i dyre domme for at få opgraderet/lavet software på dansk... Men har dog ikke selv haft den i hånden. Så det hele er rygter, dog fra en pålidelig kilde - men som er forhandler af produktet...  Naim dimsen er denne: http://www.lydportalen.dk/produkter/type/product.php?id=518Det er eller bliver mulig at betjene fra Ipod Touch eller Iphone, samt at tilslutte disse som ekstern afspiller! __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
jkjaers skrev:
Asklepios skrev:
|
|
|
|
|
Alt andet skulle der også gerne være forskel til Naims fordel, eftersom deres streaming produkter er voldsomt meget dyrere end Opus No 4 |
|
|
Ja, de er NOGET dyrere, så der er lidt penge til en DAC - så man kan få lidt bedre lyd ud af en Olive. Det er i hvert fald mine fremtidsplaner...  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
jkjaers skrev:
|
Anyone?
|
|
|
Også herfra. Men jeg synes jeg så den var testet i det nyeste High Fidelity. |
|
|
Det må undersøges nærmere...  Og et opslag på deres hjemmeside bekræfter at de er med som en del af en "multi-vs-test" af flere produkter. Så ved ikke hvor tilbundsgående testen er. Men det ser ud til at testen fylder 20 sider - hvis man skal tro indholdefortegnelsen: http://www.hifi.dk/seneste/__________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her kommer en lille mail korrespondance som jeg har haft med Streamtech vedrørende Olive Opus No 4:
Jeg gengiver mit spørgsmål i blåt og Streamtechs svar i rødt.
Angående Olive Opus No. 4.
Hvor god er lydkvaliteten i denne enhed?
Hvor godt spiller den i forhold til SB3 og Transporter?
Og har I erfaringer med brug af ekstern dac til denne enhed?
Jeg har så sent som i går foretaget lidt lettere sammenligning mellem en Olive Opus No. 4, en Linn Majik DS og en Logitech Transporter, alle tre tilsluttet et sæt Martin Logan Purity. Altså er der tale om en sammenligning af afspillernes analoge udgange.
Efter min overbevisning er alle tre afspillere på omtrent samme niveau, rent 'kvalitetsmæssigt' betragtet. Afspillerne lyder ikke ens, men jeg synes på ingen måde at Olive (eller de andre, for den sags skyld) falder igennem i forhold til resten af selskabet.
Jeg synes at Opus'en lyder rigtigt godt, men om jeg ville foretrække den frem for nogle af de andre, vil kræve en del mere grundig lytning.
Der er ingen tvivl om, at Olive lyder væsentligt bedre end Squeezbox Classic, sammenligning ved afspilning via de analoge udgange. Langt bedre.
Sammenligner man alle ovennævnte afspillere, inklusiv Classic, via digitale udgange, er der også store forskelle de forskellige afspillere imellem. Igen, kvaliteten på dem alle er meget høj, her er det dog sværere at udtale sig om lyden, da den jo i høj grad formes af den efterfølgende DAC. Det pudsige er, at kvaliteten af Classics digitale udgang er uhyggeligt tæt på Transporterens, men der er dog forskel.
Måske ikke super informativt. Men giver dog et fingerpeg om, at Opus No 4 nok er et produkt det kunne være værd at stifte nærmere bekendtskab med.
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
Brian7500 skrev:
jkjaers skrev:
Asklepios skrev:
|
|
|
|
|
Alt andet skulle der også gerne være forskel til Naims fordel, eftersom deres streaming produkter er voldsomt meget dyrere end Opus No 4
|
|
|
Ja, de er NOGET dyrere, så der er lidt penge til en DAC - så man kan få lidt bedre lyd ud af en Olive. Det er i hvert fald mine fremtidsplaner...  |
|
|
Jeg er meget nysgerrig for hvor god den interne DAC i Opus No 4 er.
For efter hvad jeg har hørt fra blandt andet det norske www.hifisentralen.no er DACen i Logitech Transporter så fremragende at man skal HØJT op i prisklasse for at gøre det væsentligt bedre. Og netop High Fidelity var jo ved at svømme væk af fryd over Transporter i sin tid.
Men Olive er jo superinteressant for mig ihvertfald fordi du har ripping og det hele i en og samme boks.
Og det jeg lige nåede at skimme af testen i High Fidelity så lovende ud. Blandt andet stod der noget i retning af at den superhøje byggekvalitet nærmest gjorde produkterne billige i pris.
Spændende... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fatter stadig ikke helt hvordan der kan være stor forskel på de digitale udgange, men det er selvfølgelig en helt anden diskussion. Jeg har ikke selv lyttet forskel, men det er da den umiddelbare grund til jeg ikke har en transporter stående nu.
Det kunne være interessant at vide om der kommer en Olive uden DAC - Altså ren transport. __________________ Venlig hilsen Jesper
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal til sverige til bryllup i weekenden, og har i sinde at læse anmeldelsen i HF i flyet... Så jeg kan forhåbentlig fortælle lidt mere søndag aften...  Olive er super interessant fordi det hele ligger i EEN boks - enig med Brian7500 - og så skulle den være let at bruge samt have et flot interface og betjening. Og med det design er den jo noget lettere at få godkendt hjemme af fruen...  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
og så skulle den være let at bruge samt have et flot interface og betjening. Og med det design er den jo noget lettere at få godkendt hjemme af fruen...  |
|
|
Nemlig ja.... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
M-dam Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hede Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 15 Juni 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har nye erfaringer med Opus no.4 nu da den har været i omløb et stykke tid? Jeg synes den ser meget interressandt ud. Der skulle også være en Opus no.6 på trapperne.
__________________ Mvh.
Hede
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Huh... Olive Opus no 6? Den har jeg ikke hørt om. Har lige trawlet nettet (google og Olives hjemmeside) igennem, og kunne ikke ifnde noget om en 6'er?  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
Hede Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 16 Juni 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret