| Forfatter |
|
beeingmyself Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haj
Fik en lille demonstration på SB Duet her i weekenden og den må jeg eje.
Men self nu her efter man har forladt butikken melder alle spørgsmålene sig jo..
Vi har 2 bærbare computere i huset og begge er Wi-Fi Cirtificeret. Men der er nævnt noget om SqueezeNetwork, hvor man kan lægge sine musikfiler og derefter afspille dem derfra. Er det noget man betaler for eller er det ganske gratis og hvor meget plads har man til rådighed?
Når nu der er 2 bærbare og man skiftevis vil afspille fra hver især, hvor kompliceret er det så at at få adgang til via SB'en??
På Tapeconnections hp er der nævnt noget og kabelforbindel til ethernet, men i hvilke tilfælde er det nødvendig???
Mangler også et program til at rippe i FLAC format med, - nogen anbefalinger???? Skal ikke kunne afspille da det er SB der skal bruges til formålet.
På forhånd tak.
Mvh BM
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
beeingmyself skrev:
Vi har 2 bærbare computere i huset og begge er Wi-Fi Cirtificeret.
|
|
|
... hvad det så nu end betyder ... :)
Citér:
Men der er nævnt noget om SqueezeNetwork, hvor man kan lægge sine musikfiler og derefter afspille dem derfra. Er det noget man betaler for eller er det ganske gratis og hvor meget plads har man til rådighed?
|
|
|
SqueezeNetwork er en tjeneste som gør at man kan anvende SB uden at have en pc tændt derhjemme. Man kan lytte til internetradio og andet over SqueezeNetwork. For at uploade musik skal man anvende en tredje parts tjeneste, mp3tunes som er integreret med SqueezeNetwork. mp3tunes kan prøves gratis i 1 måned, men koster penge derefter. Jeg tror priserne starter på 35$ pr år for 50 gb. Bemærk at flac og andre tabsfri formater vistnok ikke er understøttet, kun mp3 etc.
Citér:
Når nu der er 2 bærbare og man skiftevis vil afspille fra hver især, hvor kompliceret er det så at at få adgang til via SB'en??
|
|
|
Det er nemt, man skal bare have SqueezeCenter til at køre på bægge maskiner, og så kan man fra Controlleren vælge hvilken man vil anvende.
Citér:
På Tapeconnections hp er der nævnt noget og kabelforbindel til ethernet, men i hvilke tilfælde er det nødvendig???
|
|
|
Hvis man ikke har nogen trådløs router, eller af andre grunde ikke ønsker/kan anvende trådløs.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haj
Tak for svar.
50 Gb er ikke meget når man taler om lossless filer, men det er jo underordnet, når de alligevel ikke understøttes..
Kan leve med at en bærbar står på skrivebordet i værelset ved siden af, når jeg lytter musik i stuen.
Ham gutten fra TC snakkede noget om at der på nyere SB Duet kunne tilsluttes høretelefoner, så den kunne bruges som nærmest mp3 afspiller, det er kæresten meget varm på, hvis hun vil læse i soveværelset, men sælgeren vidste ikke helt om det var kompatibelt endnu. Nogen der ved noget om det?
Ligeledes såfremt hun gør det, kan jeg så selv styre musikken i stuen udenom controlleren??
Mvh BM
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
beeingmyself skrev:
50 Gb er ikke meget når man taler om lossless filer, men det er jo underordnet, når de alligevel ikke understøttes..
|
|
|
Man kan få mere end 50 gb til en højere pris. Du kan evt. selv kigge på www.mp3tunes.com.
Citér:
Kan leve med at en bærbar står på skrivebordet i værelset ved siden af, når jeg lytter musik i stuen.
|
|
|
???? er det et spørgsmål?.
Citér:
Ham gutten fra TC snakkede noget om at der på nyere SB Duet kunne tilsluttes høretelefoner, så den kunne bruges som nærmest mp3 afspiller, det er kæresten meget varm på, hvis hun vil læse i soveværelset, men sælgeren vidste ikke helt om det var kompatibelt endnu. Nogen der ved noget om det?
|
|
|
Jeg formoder at du taler om Controller enheden til Duet? Der er et jack stik som pt. ikke anvendes til andet end at spille klik lyde etc. (når man drejer hjulet og trykker på knapper). Det er "sandsynligt" at der kommer en opdatering som gør Controlleren i stand til at virke som en normal afspiller. Der findes pt. ingen dato for hvornår denne opdatering kommer. Ellers kan du jo evt. anskaffe en ekstra Receiver når de engang bliver tilgængelige separat.
Citér:
Ligeledes såfremt hun gør det, kan jeg så selv styre musikken i stuen udenom controlleren??
|
|
|
Jep, Controlleren vil virke som hvilket som helst anden afspiller som hver kontrolleres individuelt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haj
Tak for svar...
Mvh BM
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 06 Maj 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
beeingmyself skrev:
Haj
Mvh BM
|
|
|
Hvad mener du? Squeezeboxen kan da afspille alle tænkelige og utænkelige formater - inkl. alle de gængse lossless formater....men det var måske ikke det, du mente med ovenstående?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Maj 2008 kl. 06:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haj
gæst skrev:
beeingmyself skrev:
Haj
Mvh BM
|
|
|
Hvad mener du? Squeezeboxen kan da afspille alle tænkelige og utænkelige formater - inkl. alle de gængse lossless formater....men det var måske ikke det, du mente med ovenstående?
|
|
|
Nej det er ikke SB'en vi taler om her, men Squeezebox etwork med MP3Tunes, der jeg burde have kunne sagt jegselv at den ikke understøtter losslessfiler... Mvh BM
|
| Til top |
|
| |
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
| Sendt: 07 Maj 2008 kl. 06:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
FYI Jeg har købt en Duet via Logitechs hjemmeside. Man kan få 20% rabat på deres produkter ved at anvende rabatkoden "jellybattle2a". Man kan tilsyneladende ikke købe Transporter via web?!
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40268
Bliver sendt fra lager i Tyskland, modtager den i morgen
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 07 Maj 2008 kl. 07:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
slate skrev:
FYI Jeg har købt en Duet via Logitechs hjemmeside. Man kan få 20% rabat på deres produkter ved at anvende rabatkoden "jellybattle2a". Man kan tilsyneladende ikke købe Transporter via web?!
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40268
Bliver sendt fra lager i Tyskland, modtager den i morgen |
|
|
Koden virker desværre ikke mere...
|
| Til top |
|
| |