| Forfatter |
|
finnbrodersen Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 139
|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Fik min Squeezebox Duet i sidste uge, og den virker ok.
Men ...
Hver gang jeg slukket Receiveren forsøger den altid at starte wireless (WiFi)
når jeg tænder den igen. Dette på trods af, at der er monteret et RJ45
ethernet's kabel i denne.
Er der mon nogen har på boardet der har en idé, til hvorlede jeg kan
gemme min netværks opsætning til RJ45 og ikke WiFi.
Finn
|
| Til top |
|
| |
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ret sikker på, at du bare skal vælge netværksopsætning 1 gang, så husker den det fremover. Hvad siger manualen ?  ellers http://forums.slimdevices.com/__________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
| Til top |
|
| |
SoundMan Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Finn
Det er rigtigt hvad Peter skriver: da du satte din Duet op, valgte du om den skulle forbinde via WiFi eller ethernet. Det valg du gjorde har den gemt.
Du kan "nulstille" din controller ved at tage batteriet ud af den, og herefter holde "+" knappen inde når du sætter det i igen. Slip "+" knappen når Logitech skærmen viser sig. Nu kan du så gennemgå opsætningen igen. __________________ MVH Allan
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 14 Maj 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja..eller bare lave et factory reset via menufuktionen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opdagede lige at selvom jeg kører/og har installeret min DUET efter "Hybrid" installationen dvs. reciever over ethernet-LAN og controller over Wireless accesspoint, så handshaker recieveren og får alligevel IP via mit accesspoint. Er det normalt? Hvor løber trafikken? Jeg vil have min reciever på wired ethernet da jeg har nogle klassiske indpsilninger med ret så højebitrates.
|
| Til top |
|
| |
SoundMan Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
| Opdagede lige at selvom jeg kører/og har installeret min DUET efter "Hybrid" installationen dvs. reciever over ethernet-LAN og controller over Wireless accesspoint, så handshaker recieveren og får alligevel IP via mit accesspoint. Er det normalt? Hvor løber trafikken? Jeg vil have min reciever på wired ethernet da jeg har nogle klassiske indpsilninger med ret så højebitrates. |
|
|
Ja, det vil jeg mene er normalt. Uanset om du forbinder din receiver over trådet netværk eller trådløst netværk, vil den få en IP adresse af dit accespoint/router, eller hvor du nu har din DHCP server kørende. Ligeledes vil din controller få en IP adresse på netværket, da denne jo kun kan koble op trådløst. Hvis du kigger bag batteriet på din controller, vil du se at den også har en mac adresse. Hvordan trafikken løber? Det må afhænge af om du har Squeezecenter kørende, eller kobler op til Squeezenetwork. Squeezecenter kørende: du "styrer" receiveren via Squeezecenter med controlleren. Squeezenetwork: du "styrer" receiveren via Squeezenetwork med controlleren. __________________ MVH Allan
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
SoundMan skrev:
Martin_Kbh skrev:
| Opdagede lige at selvom jeg kører/og har installeret min DUET efter "Hybrid" installationen dvs. reciever over ethernet-LAN og controller over Wireless accesspoint, så handshaker recieveren og får alligevel IP via mit accesspoint. Er det normalt? Hvor løber trafikken? Jeg vil have min reciever på wired ethernet da jeg har nogle klassiske indpsilninger med ret så højebitrates. |
|
|
Ja, det vil jeg mene er normalt. Uanset om du forbinder din receiver over trådet netværk eller trådløst netværk, vil den få en IP adresse af dit accespoint/router, eller hvor du nu har din DHCP server kørende. Ligeledes vil din controller få en IP adresse på netværket, da denne jo kun kan koble op trådløst. Hvis du kigger bag batteriet på din controller, vil du se at den også har en mac adresse.
Hvordan trafikken løber? Det må afhænge af om du har Squeezecenter kørende, eller kobler op til Squeezenetwork. Squeezecenter kørende: du "styrer" receiveren via Squeezecenter med controlleren. Squeezenetwork: du "styrer" receiveren via Squeezenetwork med controlleren.
|
|
|
Den får DHCP via router og ikke mit access point, men forbinder begge steder??
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
Den får DHCP via router og ikke mit access point, men forbinder begge steder?? |
|
|
SoundMan har ret. Men jeg forstår ikke helt hvad situationen er, i dit første indlæg siger du at den får ip fra dit ap, og i ovenstående svar, fra router. Har du flere dhcp-servere på dit netværk? Anyway, du kan jo vel bare hive kablet ud mens du spiller musik. Hvis det hele stopper kører det over kabel, ellers trådløst. Eller overser jeg noget?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ganske rigtigt...har nu tre gange i træk sat den op på "hybrid" vælger ethernet til Recieveren....og alt glat....spiller...trækker lan-kablet ud...den spiller ufortrødent videre...funny business ikke??
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
| Ganske rigtigt...har nu tre gange i træk sat den op på "hybrid" vælger ethernet til Recieveren....og alt glat....spiller...trækker lan-kablet ud...den spiller ufortrødent videre...funny business ikke?? |
|
|
Husk lige at give den noget tid, måske op til minutter. Den vil blive ved med at afspille fra buffer et stykke tid. På et eller andet tidspunkt burde ting gå i stå dog.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den må sende med en hvis buffer - har lige taget accesspointet og her spillede den sgu også videre...he he måske har jeg spøgelser?
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
afhængig af bitraten kan bufferen holde op til flere minutter tror jeg.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg finder lige hi-bit rate FLAC og prøver igen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er nu ingen tvivl - jeg er på Ethernet med min Reciever...tak for hjælpen. Har heller ingen udfald eller noget.
|
| Til top |
|
| |
finnbrodersen Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 139
|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da min datter slukkede for PC'en her forleden dag spillede SBR
lystigt videre 2-3 minutter (256kbit VBR MP3)
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
finnbrodersen skrev:
|
Da min datter slukkede for PC'en her forleden dag spillede SBR
lystigt videre 2-3 minutter (256kbit VBR MP3)
|
|
|
Ja det er nok ca. som forventet. Kender ikke bufferstørrelsen, men 2 min 256kbits CBR er jo ikke mere end ~3.8MB.
|
| Til top |
|
| |