Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 11:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: DUET - OM’er, Logitech (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 31 Maj 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Hvad tænker de dog på hos Logitech? Efter at jeg hentede den seneste udgave af Squeezecenter og firmware, forsvandt muligheden for at tilgå sin musik fra controlleren via musikmappen. Da Squeezecenter samtidig ikke kan finde cirka af en trediedel af de CD'er jeg har rippet, hverken via kunster, album, genre eller søg, så betyder det at jeg er nødt til at finde min musik fra min PC. Dermed bliver controlleren egentlig bare til en fjernbetjent volumenkontrol.

Jeg har ledt i alle faneblade under Indstillinger i Squeezecenter og i controlleren, men jeg kan ikke finde nogen steder hvor man kan vælge hvad der skal vises af indgange til musik-samlingen.

Er der nogen der ved hvordan man ruller opdateringen tilbage, så man igen kan få den soft/firmware der viser musikmappen på controlleren?

Med frustreret hilsen

Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 Maj 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Du kan downloade alle versioner af Squeezecenter fra Slimdevices hjemmeside
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Ved nærmere eftertanke: Mon ikke det er i firmwaren i controlleren at problemet ligger? Dvs. ikke i Squeezecenter-softwaren. Kan man gå tilbage til en tidligere version af firmware i controlleren?

j.

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 Maj 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Er det ikke bare fordi du lige skal have SqueezeCenter til at scanne din PC. Gøres under indstillinger / Genindlæs musik biblioteket og så vælge Ryd musik bibliotek og indlæs igen? Så bør det være i orden?

Mvh
Torben

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2008 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Er sket adskillige gange, netop med "Ryd alt og genindlæs". Det pudsige er desuden at der dukker flere albums op i Squeezecenter på PC'en end der vises på controlleren. Så på en eller anden måde får controlleren ikke al den information som Squeezecenter ligger inde med ...

Men er jeg virkelig den eneste der er irriteret over at Logitech har fjernet muligheden for at tilgå sin musik via musikmappen?

j.

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2008 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

UPDATE. Musikmappen er nu tilbage som indgang i Controlleren. Ved ikke hvad der er foregået ...

j.

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Hm, det lyder til at der er flere ting som driller ved din installation. Men for nu at starte med det med ikke viste albums. Har du forsøgt at aktivere de tre lognings valg (under avancerede instillinger) og kontrollere om du får nogen fejl i server.log og scanner.log

OPDATERING. Hvilke version(er) bruger du? SC7.1 giver mulighed for at tilføje/fjerne menuelementer. Måske kan det forklare den forsvundene Musikmappe menu?

Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Jeg følger lige med her.
Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:
Hm, det lyder til at der er flere ting som driller ved din installation. Men for nu at starte med det med ikke viste albums. Har du forsøgt at aktivere de tre lognings valg (under avancerede instillinger) og kontrollere om du får nogen fejl i server.log og scanner.log

Den mulighed var jeg ikke opmærksom på. Jeg får en del oplysninger, men jeg kan ikke rigtig gennemskue om nogle af dem er relevante for mit problem. Som sagt - det mystiske er at der dukker flere albums op i SC (på PC'en) end der gør i controlleren.

bhaagensen skrev:

OPDATERING. Hvilke version(er) bruger du? SC7.1 giver mulighed for at tilføje/fjerne menuelementer. Måske kan det forklare den forsvundene Musikmappe menu?

Jeg bruger 7.01. I den har jeg ikke kunnet finde nogle steder med mulighed for at tilføje/fjerne menuelementer. Men som sagt, mappemenuen er også kommet tilbage igen, så på måde er problemet jo løst, selvom det havde været rarere at vide hvad der var galt ...

j.

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

jastrup skrev:

Den mulighed var jeg ikke opmærksom på. Jeg får en del oplysninger, men jeg kan ikke rigtig gennemskue om nogle af dem er relevante for mit problem. Som sagt - det mystiske er at der dukker flere albums op i SC (på PC'en) end der gør i controlleren.

Det lyder godt nok mystisk. Du har sikkert tjekket, men er du sikker på at de ikke kan have "gemt" sig et sted hvor du ikke forventer. Med gemme mener jeg

-De står et andet sted end du forventer. Fx ikke på den forventete alfabetiske plads.
-De står under Diverse kunstnere/Various artists

Har du evt. forsøgt at søge på Controlleren efter nogle af de ting som kun kan ses i SC og ikke på Controlleren?

Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2008 kl. 07:13 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:

Det lyder godt nok mystisk. Du har sikkert tjekket, men er du sikker på at de ikke kan have "gemt" sig et sted hvor du ikke forventer. Med gemme mener jeg

-De står et andet sted end du forventer. Fx ikke på den forventete alfabetiske plads.
-De står under Diverse kunstnere/Various artists

Ja, det mener jeg at jeg har. Men jeg kan selvfølgelig ikke garantere at jeg ikke har overset noget ...

bhaagensen skrev:

Har du evt. forsøgt at søge på Controlleren efter nogle af de ting som kun kan ses i SC og ikke på Controlleren?

Ja, og søgefunktionen finder dem heller ikke. Men de kan altså godt afspilles gennem musikmappe-indgangen.

SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

@ jastrup:

Det lyder som om du måske har et problem med dine ID3 tags på filerne. Hvis der ikke står de rigtige oplysninger i disse, kunne symptomerne være dem du beskriver.

beeingmyself
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Haj
SoundMan skrev:
@ jastrup:

Det lyder som om du måske har et problem med dine ID3 tags på filerne. Hvis der ikke står de rigtige oplysninger i disse, kunne symptomerne være dem du beskriver.

Nu har jeg meget musik fra flere kundstnere og grupper, som jeg bare omdøber så jeg kan finde dem under de bands jeg husker har lavet dem.

Hvordan ændres de tags?

*BM*     
Til top Vis beeingmyself's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beeingmyself

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

beeingmyself skrev:
Haj
SoundMan skrev:
@ jastrup:

Nu har jeg meget musik fra flere kundstnere og grupper, som jeg bare omdøber så jeg kan finde dem under de bands jeg husker har lavet dem.

Hvordan ændres de tags?

*BM*     

MP3TAG

Genialt program!

/erla

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Ja, det er sikkert tagningen at der er noget galt. Derfor er det nu stadig mærkeligt at der er forskel på SC og controller - det er jo den samme database de to interfaces trækker på...

Jeg bør nok eksperimentere lidt med MP3TAG, men jeg tror næppe at jeg nogensinde får tålmodighed til at om-tagge hele FLAC-samlingen ...

j.

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Sendt: 02 Juni 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

jastrup skrev:

Ja, det er sikkert tagningen at der er noget galt. Derfor er det nu stadig mærkeligt at der er forskel på SC og controller - det er jo den samme database de to interfaces trækker på...

Jeg bør nok eksperimentere lidt med MP3TAG, men jeg tror næppe at jeg nogensinde får tålmodighed til at om-tagge hele FLAC-samlingen ...

j.

Sådan havde jeg det også da jeg gik igang - men du kan "re-tagge" hele albums ved at vælge alle sange og angive det tag du vil ændre, så når man først kommer igang - og lærer programmet at kende - er det ikke så slemt...

/erla

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

beeingmyself
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Sendt: 04 Juni 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Haj
erla skrev:

beeingmyself skrev:
Haj
SoundMan skrev:
@ jastrup:

Hvordan ændres de tags?

*BM*     

MP3TAG

Genialt program!

/erla

Takker kigger lige på det i weekenden... :gogo:

*BM*
Til top Vis beeingmyself's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beeingmyself

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 01:55 | IP-adresse registreret  

Jeg havde også problemer med at få al musikken scannet, men det hjalp at få rettet ID3 tags til.

Det store problem er nu at få Klemmekassen til at fange og fastholde forbindelsen til netværket. Det kørte fint de første par dage, men siden har det været sådan at jeg skal gendanne fabriksindstillinger i Controlleren for at få den til at finde Receiveren, som det meste af tiden bare står med blåt lys på. Når det så er lykkedes og musikken spiller, er det ofte kun et spørgsmål om kort tid inden det stopper igen og lyset i Receiveren skifter fra hvid til blå igen.

Der skulle bestemt være signalstyrke nok, for Receiveren står i rummet ved siden af den trådløse router, og der er ingen problemer med signal til den bærbare noget sted i huset - eller haven for den sags skyld.

Jeg har tæsket Slimservers forum igennem for at få svar, men finder ikke noget der lige kan hjælpe mig. Til gengæld ser jeg, at der er mange andre brugere der har lignende problemer. Jeg vil gerne have det bragt i orden, for ellers er den jo nærmest ubrugelig.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005
Sendt: 11 Juni 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:

Jeg havde også problemer med at få al musikken scannet, men det hjalp at få rettet ID3 tags til.

Det store problem er nu at få Klemmekassen til at fange og fastholde forbindelsen til netværket. Det kørte fint de første par dage, men siden har det været sådan at jeg skal gendanne fabriksindstillinger i Controlleren for at få den til at finde Receiveren, som det meste af tiden bare står med blåt lys på. Når det så er lykkedes og musikken spiller, er det ofte kun et spørgsmål om kort tid inden det stopper igen og lyset i Receiveren skifter fra hvid til blå igen.

Der skulle bestemt være signalstyrke nok, for Receiveren står i rummet ved siden af den trådløse router, og der er ingen problemer med signal til den bærbare noget sted i huset - eller haven for den sags skyld.

Jeg har tæsket Slimservers forum igennem for at få svar, men finder ikke noget der lige kan hjælpe mig. Til gengæld ser jeg, at der er mange andre brugere der har lignende problemer. Jeg vil gerne have det bragt i orden, for ellers er den jo nærmest ubrugelig.

Hej Boye

Lad os lige få lidt flere oplysninger omkring dit setup:

router mærke/type
har du nyeste firmware i din router
forbinder du op kablet el. trådløst
forbinder du både til Squeezenetwork og egen musikserver
kører din musikserver altid el. slukker du den
version af Squeezecenter
firmware i receiver og controller

Det var en del spørgsmål, men prøv at se om du kan svare på nogle af dem, så kan vi måske pejle os ind på en løsning.

Blåt lys i receiveren betyder faktisk at du har forbindelse til dit netværk, men ingen musikkilde (Squeezecenter el. Squeezenetwork)
Svag hvid betyder at der er en musikkilde, men at den ikke spiller.
Kraftig hvid betyder at receiveren spiller.

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

SoundMan skrev:

Lad os lige få lidt flere oplysninger omkring dit setup:

router mærke/type
Linksys WRT54GL.
har du nyeste firmware i din router
Det ved jeg ikke med sikkerhed - den siger: v4.30.7, Jun. 20, 2006
forbinder du op kablet el. trådløst
Trådløst.
forbinder du både til Squeezenetwork og egen musikserver
Ja, som regel - af og til lykke det at komme på Squeezenetwork direkte.
kører din musikserver altid el. slukker du den
Jeg slukker den som regel efter brug (Synology DS207+)
version af Squeezecenter
Jeg mener det er den nyeste (7.0.1)
firmware i receiver og controller
Nyeste tror jeg - den siger ihvertfald at den ikke vil opdatere. Hvordan ser jeg receiverens FW-version?

Tak for at du vil se på det. Faktisk kørte det næsten hele dagen i går efter at jeg havde lukket alting ned og genstartet det. Noget tyder på at den helst vi forbinde, når netværksserveren kører med Sqeezecenter tændt - også selv om jeg kun vil på Squeezenetwork.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes