Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 05:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Underlig fejl på Primare I 21 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lrsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

hejsa,

Jeg har en Primare I21 som har en (desværre periodisk) spøjs opførsel.

Nogle gang hvis man skruer hurtigt ned for volumen skruere den modsat ? altså begge veje skruer OP FOR VOLUMEN. Det er lidt upraktisk - specielt når man typisk skrurer hurtigt ned hvis har fået skruet for højt op eller der er telefon etc.

Det stratede egentligt med en enkelt episode hvor fjernbetjæningen kun kunne skrue op. Efterfølgende har der være varrig fejl med at fjernbetjæningen kun kan skifte ml. to line kanaler indtil man sender et anden signal (altså ændrer volumen etc)  så kan man skifte ml. de to næste line kanaler.

Jeg tog den med forbi KTRadio hvor vi prøvede med en anden remote og det løste problemet med fjernbetjæningen - så jeg tog den med hjem igen hvorefter jeg opdagede problemet med at skrue hurtigt ned.

Er der nogen der har en ide om hvad den fejler ?
Til top Vis lrsn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lrsn

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

lrsn skrev:
hejsa,

Jeg har en Primare I21 som har en (desværre periodisk) spøjs opførsel.

Nogle gang hvis man skruer hurtigt ned for volumen skruere den modsat ? altså begge veje skruer OP FOR VOLUMEN. Det er lidt upraktisk - specielt når man typisk skrurer hurtigt ned hvis har fået skruet for højt op eller der er telefon etc.

Det stratede egentligt med en enkelt episode hvor fjernbetjæningen kun kunne skrue op. Efterfølgende har der være varrig fejl med at fjernbetjæningen kun kan skifte ml. to line kanaler indtil man sender et anden signal (altså ændrer volumen etc)  så kan man skifte ml. de to næste line kanaler.

Jeg tog den med forbi KTRadio hvor vi prøvede med en anden remote og det løste problemet med fjernbetjæningen - så jeg tog den med hjem igen hvorefter jeg opdagede problemet med at skrue hurtigt ned.

Er der nogen der har en ide om hvad den fejler ?

Primare 20 serien(specielt I20/D20), har gennem tiderne haft meget bøvl omkring volume og skiften mellem indgange. Noget som delvis kunne løses via en bedre remote. Og så var de også meget følsomme hvis der var halogenlys omkring anlægget. At der skulle være problemer med 21´erne undrer mig. Men første vej til en helbredelse kunne være en C32 remote. Hvis det så ikke løser problemerne, er det en tur på værksted (hvis den stadig er under garanti).

Sq for dårligt hvis de ikke har fået rettet de fejl...

CarstenH
Branchemedlem
Branchemedlem

Expert Frederiksberg (Bøjes Radio)

Bruger siden: 28 August 2007
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

det er en ret klassisk fejl på Primare, og så vidt jeg ved er det fjernbetjeningen i sig selv fejlen ligger hos kun.
Til top Vis CarstenH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarstenH

lrsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Ja, det er en ret irreterende fejl - KTRadio er dog ikke bekændt med den.

Men det sjove er, at fejlen opstår (periodisk) hvis jeg drejer hurtigt på volume knappen fysisk ?
Mon jeg skal "blænde" montager feltet af ? eller bare tage en taxa ind med den ?

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Sker det kun ved brug af fjernbetjeningen? For de potmetre Primare bruger, er vist heller ikke i topklasse. Jeg har oplevet en del med de indgangsvælgere og volume-knobs. Generelt synes jeg ikke Primare oser af kvalitet. Jo, måske udvendigt, men ikke under hætten.
Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst

lrsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Nej, det optræder periodisk når jeg drejer huntigt ned skruer den afsindigt højt op - men kun periodisk og kun hvis jeg drejer hurtigt ned (fysisk på apparatet).

Var lige ved at springe trommehinderne da konen skulle sige noget idag og jeg selvfølgeligt skruer HURTIGT NED.
Skruer jeg langsomt ned har jeg ikke oplevet det.

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Mig bekendt retter Primare alle fejl - garanti eller ej - hvorfor jeg ville kontakte importøren og få dem til at sende den til Sverige.

De gange jeg har haft udfordringer med Primare er de alle blevet løst af Primare.

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes