Forfatter |
|
amarone Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 68
|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, så må jeg lige spørge: Burde jeg egentlig gemme mine CD`ere i MP3 format? . Jeg kan lagre filerne i 240 kbps - det burde vel være en særdeles god kvalitet. Grunden til at jer faktisk lige stiller spørgsmålet/er blevet i tvivl er, at jeg jo fandt ud af, at jeg jo ikke har muligheden for at lægge mine CD`er ud på nettet i Flac-formatet på Mp3Tunes/Locker. Det var lidt af en flue at sluge . Og da jeg ikke har nas o.lign, vill jeg jo faktisk gerne ha` muligheden for ikke at skulle tænde computeren hver gang, jeg vil høre musik.
Eller findes der måske en online-tjeneste a-la Mp3Tunes/Locker, hvortil man også kan uploade Flac-filer? 
|
Til top |
|
|
ubl_ Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 374
|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt det ikke er dit spørgsmål, men... Jeg har selv en SB2 Og for at afspilleren kan virke, ja så er det desværre nødvendigt at du har en pc tændt og serversoftwaren/SqueezeCenter kørende. Så der er ikke rigtigt nogen vej uden om en tændt pc/nas eller lign.
__________________ http://forum.speakerbuilder.dk/,
http://www.avtainment.dk
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
CD'ere som MP3 ?  Nixen bixen. Det er både synd og skam. Brug FLAC eller et tilsvarende ikke-komprimeret format. Når du først har hørt forskellen, går du aldrig tilbage til MP3. Jeg forstår ikke den med at du vil ha filerne på nettet, men at du ikke skal tænde din PC ?
|
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Jeg forstår ikke den med at du vil ha filerne på nettet, men at du ikke skal tænde din PC ?
|
|
|
Man kan uploade sit musik til: http://mp3tunes.com/og streame fra mp3tunes via SqueezeNetwork uden at have pc/nas tændt.
|
Til top |
|
|
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
amarone skrev:
Tja, så må jeg lige spørge: Burde jeg egentlig gemme mine CD`ere i MP3 format? . Jeg kan lagre filerne i 240 kbps - det burde vel være en særdeles god kvalitet. Grunden til at jer faktisk lige stiller spørgsmålet/er blevet i tvivl er, at jeg jo fandt ud af, at jeg jo ikke har muligheden for at lægge mine CD`er ud på nettet i Flac-formatet på Mp3Tunes/Locker. Det var lidt af en flue at sluge . Og da jeg ikke har nas o.lign, vill jeg jo faktisk gerne ha` muligheden for ikke at skulle tænde computeren hver gang, jeg vil høre musik.
|
|
|
Blive endelig ved med at rippe dine filer til flac. Så har du dem i den bedste kvalitet for evig og alltid (eller til din hd crasher og du ingen backup har). Lidt af ideen med flac er netop at det er fremtidssikker måde at arkivere musik på. Så kan man alltid, fra flac-filerne, kode om til andre formater. Dette kan gøres automatisk. Det der tager tid er at rippe, tagge og organisere, og derfor skal du bruge det bedste format til det. I dit tilfælde skal du bare have fat på en program som kan konvertere fra flac til mp3. Der findes mange, men http://projects.robinbowes.com/flac2mp3/tracer et program som automatisk kan omkode et helt mappe-hierarki fra flac til mp3, inklusive tags. Når/hvis mp3tunes understøtter flac, så kan du bare uploade dine flac-filer. Eller måske bringer fremtiden et 3. format på banen, i hvis tilfælde du bare kan kode flac-filerne om til dette format.
|
Til top |
|
|
amarone Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 68
|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|