| Sendt: 11 August 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et lille problem som jeg håber de kloge "EDB-hoveder" kan løse for mig. (Jeg ved de findes i forum). Jeg anvender en Buffalo LinkStation Pro NAS til min musik. Jeg ejer osse en Buffalo DriveStation som er en "almindelig" ekstern harddisk. Min NAS har mulighed for tilslutning af 2 USB-diske. Så var det jeg tænkte, at det ville være smart (og praktisk) at placere min DriveStation ved siden af min NAS, og forbinde disse 2 via et USB-kabel. Det gik sådan set osse meget godt, for når jeg åbner WEB-interface (browser management) til min NAS, kan den "se" min DriveStation som er tilkoblet. Det lykkedes mig at lave en "backup" via en menu i WEB-interface, men hvis jeg åbner min DriveStation (vælger drev-ikon), og vil flytte/kopiere filer på "gammeldags facon", bliver jeg nægtet adgang (manglende rettigeder?!). Jeg kan med andre ord ikke få lov til at "skrive" på min DriveStation. Nu har jeg fjernet forbindelsen mellem min NAS og min DriveStation, og bruger nu DriveStation som almindeligt eksternt drev, tilkoblet direkte til min PC via USB-stik. Det virker upåklageligt, hvilket det osse burde. Mon der findes en "ekspert" som lige har en god idé med hensyn til kopiering mellem NAS og DriveStation (direkte forbundet) ?
|