Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 03:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: LinkStation og DriveStation (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 11 August 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har et lille problem som jeg håber de kloge "EDB-hoveder" kan løse for mig. (Jeg ved de findes i forum).

Jeg anvender en Buffalo LinkStation Pro NAS til min musik. Jeg ejer osse en Buffalo DriveStation som er en "almindelig" ekstern harddisk. Min NAS har mulighed for tilslutning af 2 USB-diske. Så var det jeg tænkte, at det ville være smart (og praktisk) at placere min DriveStation ved siden af min NAS, og forbinde disse 2 via et USB-kabel. Det gik sådan set osse meget godt, for når jeg åbner WEB-interface (browser management) til min NAS, kan den "se" min DriveStation som er tilkoblet. Det lykkedes mig at lave en "backup" via en menu i WEB-interface, men hvis jeg åbner min DriveStation (vælger drev-ikon), og vil flytte/kopiere filer på "gammeldags facon", bliver jeg nægtet adgang (manglende rettigeder?!). Jeg kan med andre ord ikke få lov til at "skrive" på min DriveStation.

Nu har jeg fjernet forbindelsen mellem min NAS og min DriveStation, og bruger nu DriveStation som almindeligt eksternt drev, tilkoblet direkte til min PC via USB-stik. Det virker upåklageligt, hvilket det osse burde.

Mon der findes en "ekspert" som lige har en god idé med hensyn til kopiering mellem NAS og DriveStation (direkte forbundet) ?
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 12 August 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

måske skal du oprette den som bruger, eller ændre på folder rettighederne.

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 August 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

urte skrev:
måske skal du oprette den som bruger, eller ændre på folder rettighederne.

Det lyder fornuftigt nok (umiddelbart) det med folder-rettighederne, men jeg kan jo godt lave en "fabriks-backup" fra NAS til den eksterne disk. Der oprettes datomapper med fil-indhold. Så der er altså forbindelse på een eller anden måde.

Jeg er netop faldet over noget som måske kunne være løsningen (hvilket jeg nok ikke vil gøre). Der var et længere "Q and A" på Buffalos hjemmeside. Der står noget om, at hvis den eksterne disk skal bruges som andre "almindelige" diske, skal den formatteres fra NAS med NTFS. Kan det være derfor jeg ikke kan flytte ting på gammeldags facon ?

PS: Hvis den eksterne SKAL formatteres, lever jeg med at have den tilsluttet til min PC direkte. Jeg orker ikke at flytte og kopiere alle de ting frem og tilbage igen. Men det er jo rart nok hvis man ved hvorfor tingene ikke virker, ikke ?
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes