Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 17:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Analog vs. Digital (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 12 August 2008 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har altid undret mig over, hvad der adskiller de kæmpe store analoge forstærkere, som man finder blandt Electrocompaniet, Pass Labs, McIntosh, Mark Levinson, Krell, Classe, Moon osv. mellem de små digitale forstærkere som Lyngdorf og Linn eksempelvis i samme prisleje. Jeg kunne selvfølgelig forestille mig, at strømforbruget er væsentlig mindre på en digital forstærker, afgiver meget mindre varme samtidig og har dermed længere levetid. Ret mig hvis jeg tager fejl

Men hvad er det, der eksempelvis gør Linn Klimax 500 Solo effektforstærker til 80.000 så speciel, der er 35 cm i bredden/dybden, 6 cm i højden og har en totalvægt på 9 kg - mod en tilsvarende analog forstærker som nævnt øverst af eksempler, der er dobbelt så stor og vejer 40-60 kg?

Er det korte svar egentlig bare, at analog forstærkeren er mere strømstærk og giver mere punch/dynamik og derved spiller større rum højere, hvor de digitale forstærkere giver ingen støj/jitter, spiller flottere og klarere?

Ja, jeg er bare nysgerrig efter, hvad de små digitale forstærker egentlig er i stand til, når vi snakker om den dyre ende af skalaen. Ved godt, at jeg kan tage ud og opleve det selv, og det har jeg også tænkt mig at gøre, når Scala-Hifi holder en demonstration af Linn Klimax serien igen. Men indtil da vil jeg da gerne høre lidt erfaringer omkring dette, hvis nogen har det herinde fra

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 12 August 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Spændende spørgsmål.

Jeg lytter glædeligt med.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 12 August 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Linn klimax soloerne   går  dybere og er mere dynamisk  end  noget andet jeg har hørt inklusiv de store fra classe og ayre mx r.

Lyden  er dog alt andet en som lyngdorf digital forstærkere der netop ikke har slam og dybde i bassen

Forskellen og grunden til jeg valgte klimaxerne frem  tradisionelle designede forstærkere er ikke så meget det dynamisk headroom men at de  er hurtige i lyden, alt har den rigtige pitch of timeing og lige meget om det er det vildeset goa trance blive alt på plads lige meget hvor højt man skruer op.

I min søgen for at finde den bedste power forstærkere har jeg gang på gang stødt på store mega amps  der som regel havde en ting tilfældes og det er  tendensen til at få bassen til at buldre i en måde som hele tiden taber takten i musikken opg farver den.

Kan dog ha en meget god   brian effekt

Store trafoer kan åbenbart ikke levere strømmen hurtigt nok.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes