Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
Sendt: 20 August 2008 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
Mange nye laptops har sløjfet DVI+Optisk udgang og i stedet sat en enkelt HDMI udgang på. Men når man ikke har en forstærker med HDMI indgang kan man jo ikke længere få lyden digitalt til forstærkeren.
Så tænkte om det er nogen der kender et kabel/box der kan skille lydsingalet fra og sende det videre enten optisk eller med coax?
Sendt: 20 August 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
Det er selvfølgelig altid en mulighed, ville bare være rart at undgå at have to lydkort til pc'en. Ville være lidt mere rart at kunne gemme det extra kabelværk bag en reol :)
Lige umiddelbart tror jeg ikke de kan løse dit problem Ney_, men måske dit MonoTovarisj
Jo tak .. de har også en hdmi til dvi-d plus digital konverter ...men ney vil jo gerne have det helt box løst og det tror jeg ikke kan lade sig gøre .. så skal man nok være fingernem med en lodekolbe og krydse fingre ihvertfald :)
Jeg tror dog bare min løsning bliver et grafikkort med hdmi ud .. :)
kunne dog godt tænke mig en DAC boks der kan lave hdmi om til 5.1 analog bare uden dekoder. Sådan så den tager PCM stream og dac'er direkte ... men den boks har jeg ikke fundet endnu ..
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Sendt: 20 August 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
Har ikke synderlig meget mod en box, bare den ka gemmes væk bag en reol og der kun behøves et kabel til laptoppen. Ser ud til der er en box der virker på den side, men til 2500kr ka jeg nok godt klare mig med "besværet" med et usb-lydkort og 2 ledninger til klappen :D
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum