Forfatter |
|
ziphnor Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 98
|
Sendt: 26 September 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg vil meget gerne have mine CD'er gemt langt væk og erstattet med et system hvor alle mine CD'er ligger på et apparat som giver god mulighed for at søge og vælge musik.
Til det formål har jeg nu købt en 32GB iPod touch da jeg synes interfacet er rigtig godt, og da der findes masser af iPod docks og stereo anlæg med docks indbygget.
Nu har jeg så brug for at købe et anlæg der kan sluttes til iPod'en, men jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad jeg skal søge efter. Jeg håber derfor nogen her kender til nogle muligheder.
Jeg har følgende krav til anlægget:
1. Skal have indbygget dock der også genoplader iPoden 2. Fjernbetjeningen skal kunne styre iPod afspilningen (feks. pause og skip etc). 3. Skal være kompakt, helst til montering fladt mod en væg. 4. Må gerne have DAB radio og CD-afspiller, men det er ikke en nødvendighed. 5. Det skal ikke være en af de 'rejse' ipod docks der er så mange af (med dårlige indbyggede højtalere).
Håber nogen kan hjælpe.
|
Til top |
|
|
EyeOfBeauty Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
Sendt: 26 September 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du kigget på en Fireant! Ellers kig lige dette link - helt fantastisk lyd kan jeg fortælle dig. http://shop.humac.dk/pi/Fireant_2xActiveSpeakers_Black_12166 _.aspx Hilsen EyeOfBeauty
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 26 September 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Løsningen, hvis du ellers kan finde den. __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
morkaj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
Sendt: 26 September 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fireants lyder ikke godt imho.
Det er for mørke.
Hvad er budgettet? Ellers et sæt solide speakers, en god forstærker og en dock af en art. Slå alt
MVH M
|
Til top |
|
|
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
Sendt: 26 September 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med Morkaj! En 'standard' dockingstation med line-out ( eller Wadia løsningen hvis det skal være vildt og dyrt), tilslut til en god integreret forstærker, og så et sæt højttalere der kan give den gas.
Alternativ til forstærker + HT: et sæt aktive studio monitors, f.eks. Genelec, Adam eller de nye AVI.
|
Til top |
|
|
ziphnor Forum Bruger

|
Sendt: 27 September 2008 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
+
morkaj skrev:
Hvad er budgettet? Ellers et sæt solide speakers, en god forstærker og en dock af en art. Slå alt |
|
|
Budgettet afhænger lidt af hvor tæt jeg kan komme på hvad jeg gerne vil have. Jeg vil dog helst undgå en seperat forstærker og dock, både fordi det skal være kompakt og pænt, men også fordi der skal være en fælles fjernbetjening. Det jeg leder efter er et ok mini-anlæg, med god iPod integration. Kvalitetsmæssigt er jeg ikke ude efter noget high-end.
EyeOfBeauty skrev:
Har du kigget på en Fireant!
Ellers kig lige dette link - helt fantastisk lyd kan jeg fortælle dig.
http://shop.humac.dk/pi/Fireant_2xActiveSpeakers_Black_12166 _.aspx
|
|
|
Det ser ikke så tosset ud. Oplader den iPod'en? Er ikke sikker på at jeg er så vild med at docken er på den ene højtaler, men det betyder selvfølgelig færre dimser der fylder op.
|
Til top |
|
|
EyeOfBeauty Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2008 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er såd  an én jeg har: http://shop.humac.dk/pi/Fireant_iPodSpeaker_S_Red_12168_.asp x Den oplader din IPod - du kan bruge Airport Express direkte bag i den da der er udtag til 220 volt og indgang til lyd osse. Fedest - ik'. Og så har den fjernbetjening og en kanon lyd og er osse smuk at kigge på. Hilsen EyeOfBeauty
|
Til top |
|
|
EyeOfBeauty Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2008 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS: Du skal lige tage ordmellemrummet væk i asp x.!!!!
|
Til top |
|
|
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
Sendt: 28 September 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Philips Har deres Wacs 7500 med Ipod Dock. eller deres HTS8140 Sound Bar begge kan hænge på vægen.
Ellers er der Pioneers Nye Z9 CD reciever virklig lækker med SACD CD afspiller, Net radio så her Har du oveer 13000 radio stationer incl. DAB stationerne bare over nettet, Ipod styring og så kan du selv vælge dine højttaler til.
Mvh.
|
Til top |
|
|
bøje Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2008 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glemte lige at nævne at Pioneer Z9 har digital tilslutning af ipod så lyd kvaliteten får et ekstra løft.
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 28 September 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med B&W Zeppelin?
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Bigmaac Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 159
|
Sendt: 28 September 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke noget der ellers siger mig en skid, men den Zeppelin spillede sku helt godt den dag jeg fik lejlighed til at pille og skrue lidt på den.
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 29 September 2008 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bigmaac skrev:
Ikke noget der ellers siger mig en skid, men den Zeppelin spillede sku helt godt den dag jeg fik lejlighed til at pille og skrue lidt på den.
|
|
|
jeg har hverken set eller hørt den i virkeligheden, men jeg synes der står gode ting om den på nettet __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Pioneer Lukket konto

Produktchef
Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
Sendt: 29 September 2008 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
bøje skrev:
Glemte lige at nævne at Pioneer Z9 har digital tilslutning af ipod så lyd kvaliteten får et ekstra løft. |
|
|
PDX-Z9 har kun almindelig analog iPod tilslutning. Vi har ganske rigtigt benævnt det som en digital indgang inden produktet blev introduceret, men det er desværre en fejl.
Det skal dog ikke være en hindring, for PDX-Z9 lyder aldeles fremragende sammen med en iPod, også selv om det 'kun' er analog. Der medfølger kabel, og iPod oplades og kontrolleres af PDX-Z9s fjernbetjening.

http://www.pioneer.dk/dk/products/42/98/405/PDX-Z9/index.htm l __________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
Til top |
|
|
ziphnor Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne bestemt være en mulighed. Jeg havde nu egentlig forestillet mig noget med seperate højtalere, men udfra anmeldelserne virker det som om at lyden er rigtig god. Den ser faktisk også rigtig flot ud, tror lige jeg må ned at kigge på den i en butik (det ser ud til at hifi klubben har den).
Pioneer skrev:
Det skal dog ikke være en hindring, for PDX-Z9 lyder aldeles fremragende sammen med en iPod, også selv om det 'kun' er analog. Der medfølger kabel, og iPod oplades og kontrolleres af PDX-Z9s fjernbetjening.
|
|
|
Så det er korrekt forstået at PDX-Z9 ikke har en indbygget iPod holder?
Citér:
Ellers er der Pioneers Nye Z9 CD reciever virklig lækker med SACD CD
afspiller, Net radio så her Har du oveer 13000 radio stationer incl.
DAB stationerne bare over nettet, Ipod styring og så kan du selv vælge
dine højttaler til.
|
|
|
Jeg ejer ikke en eneste SACD, og tror heller ikke jeg kunne finde på at købe en, så den feature er jeg ikke villig til at betale ekstra for :) Net radio lyder meget godt, jeg har allerede en internet radio i mit køkken som fungerer ret godt.
bøje skrev:
Philips Har deres Wacs 7500 med Ipod Dock. eller deres HTS8140 Sound Bar begge kan hænge på vægen. |
|
|
Wacs 7500 ligner mere hvad jeg havde forestillet mig, men hvor pokker gør man af iPod'en? Det virker mere som om den i sig selv er en erstatning for iPod'en med 80GB HDD og et fancy (men meget lille?) display. Jeg foretrækker at overlade musik interfacet til iPod'en, med sit velkendte og gennemprøvede interface. Men det er da nok en jeg lige skal kigge på i en butik. Mht. Sound bar er jeg igen lidt tvivl om hvor holderen til iPod'en sidder/om den er integreret. Forresten så mange tak til alle dem der har svaret i denne tråd, det er gode foreslag (som jeg godt kan bruge flere af :)
|
Til top |
|
|
bøje Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
På Pioneer Z9 er der et ipodstik/kabel til din ipod men ikke nogen dock, men måske kan man bruge apple's egen dock jeg ved det ikke, mht. SACD så er det mere et hint om at det er brugt lidt krudt på at lave et super godt produkt.
På philips soundbar er docken løs, og jeg kan ikke huske det på WACS7500 men det kan du se hvis du kikker i manualen på philips hjemmeside.
mvh.
Og tak til Henrik for den lille rettelse
|
Til top |
|
|