| Forfatter |
|
wank Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej forum
Efter en længere søgning rundt omkring på nettet, syntes jeg nærmere at oplysning, er blevet til forvirring:( så håber der er nogen herinde der måske ku komme med guldkornene? Jeg er li flyttet i lejlighed og den skal jo self gøres lækker, jeg er ikke audiofil lr noget det er primæt design vi skal se på.
1: Er det muligt at have en squezzebox, hvor musikken ligger på en nas-server(kablet så der er stabil forbindelse hele tiden) og så styre fra den bærbare?
2: hva findes der af løsninger hvor jeg har mine film liggende på min nas og skal ku se dem på mit tv? Det blir en del blandende formater, både hd og avi, findes der noget der kan afspille hele l**tet? er det der den der popcorn hour jeg skal kigge efter?
Ville meget gerne udenom at skulle have en pc, hvis det er muligt?
Håber der er nogen der kan komme med noget kvalificeret hjælp?
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes punkt 1. er interessant, så jeg følger lige med her.
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
wank skrev:
1: Er det muligt at have en squezzebox, hvor musikken ligger på en nas-server(kablet så der er stabil forbindelse hele tiden) og så styre fra den bærbare? |
|
|
Ja. Husk dog at skaffe dig en NAS som kan køre SqueezeCenter. Synology, ReadyNAS, etc. er vist de mest brugte. Jeg kender ikke mærkerne, men der er flere tråde her på forumet vedrørende SB og NAS. vh Bjørn
|
| Til top |
|
| |
wank Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen har os fundet ud af at jeg ku kører sb og nas, bar ingen steder hvor der står om jeg kan styrer det hele fra min bærbare;)
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
wank Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zuludk, jeg siger mange tak for oplysningerne, det var virkelig lige de svar jeg havde brug for
Du er min nye gud
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er glad for at kunne hjælpe...
|
| Til top |
|
| |
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm er muligvis tumpet, hvilket jeg ikke bestrider, men jeg kan ikke se hvad den der popcornsmaskine, skal kunne gøre, for at manden kan styre fra en nas PÅ hans bærbare computer, eller ér jeg bare tumpet?
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 06:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du læser wank's første indlæg igen, så kan du se at han stilller to spørgsmål.  Popcorn-maskinen er løsning til spørgsmål 2.
|
| Til top |
|
| |
wank Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Popcorn'en kommer til at kører over min harmoney 1000 som jeg gerne skulle have anskaffet mig;) grunden til det med musikken er at jeg gerne ville ku sidde med den bærbare i sofaen, stolen lr i køkkent uden at have et kabel hængende efter mig og hører musik og ku skifte nr på en overskuelig måde i stedet for at skulle bladre alle nr igennem for at finde li det nr jeg vil hører, og er ikk sjovt når man har en del musik;)
|
| Til top |
|
| |
wank Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sad li og læste lidt inde på hifihammeren, og der står at den der pch den oz lan fungere som nas, vil det sige at jeg egentligt bar kan nøjes med den? lr er det at anbefale at have begge dele(pch og nas)?
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
PCH kan godt fungerer som NAS med SMB-shares, men den kan ikke køre SquezeeCenter, så du kan ikke bruge den sammen med en SB... Desværre...
|
| Til top |
|
| |
wank Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå kan hører det så ikk var vejen frem, mit tv vil jeg ikke bruge som medieafspille til musik...Vil du anbefale mig at have filmene liggende på pch eller kan det sagtens kører fra nas og så bar have en lille hd i pch?
Og hvor meget er det en blue ray film fylder? ved godt det er forskelligt fra film til film, men bar et ledetråd:)
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
zuluDK skrev:
Hvis du læser wank's første indlæg igen, så kan du se at han stilller to spørgsmål.  Popcorn-maskinen er løsning til spørgsmål 2.
|
|
|
Hehe Zulu. det havde jeg set, men overvejede om folk også mente at det kunne været et svar på pkt.1 omend jeg ikke kunne se det i mit non teknologiske hoved
|
| Til top |
|
| |
wank Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sad li og surfede lidt rundt på nettet, og stødte over: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=377866#
Dog umiddebart så får den ikk de bedste anmeldelser, men findes der andre løsninger lign. den?
For så får jeg jo både nas og trådløs, så overvejer lidt om det måske var muligheden, så må jeg finde en anden måde at kombinere sb med netværk på...
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at kunne bruge en SB skal din NAS kunne køre SquezeeCenter, og det tvivler jeg på at du kan få den router til... Der findes dog andre løsninger (end SB), som kun kræver at NAS'en er er uPnP-kompatibel. Prøv fx at se tråden her om TEAC's nye afspillere.
|
| Til top |
|
| |