| Forfatter |
|
2ben.dk Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
| Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer,
Så er der ny og vigtig update til SONOS systemet. Nu kan man bl.a. bruge en iPOD touch elle iPhone som fjernbetjening. SUPER COOL 
__________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
| Til top |
|
| |
Højen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er en supercool opdatering...min Controller er stort set blevet overflødig, idet man altid har sin telefon (iPhone) på sig, hvorfra det faktisk er hurtigere/nemmere at kontrollere SONOS med mobilen!! Min Controller bruges mest af min kæreste samt når jeg har gæster, så undvære den vil jeg nu alligevel ikke 
I øvrigt er det meget fedt med alle de "nye" radiokanaler - ikke mindst det at man kan søge lokalt og der er kommet logo af radiostationen...ved godt det er småting, men fedt for mig, at der bliver kræset lidt for tingene
Nu MANGLER vi bare at kan få Rhapsody...Please please please!!! Kunne i øvrigt se at stream kvaliteten af musik på Rhapsody er sat op fra 128 til 192...Det er jo cool nok. Jeg har hørt rygter om, at man med teknisk snilde kan tilmelde sig Rhapsody selvom man befinder sig i DK...Nogen som har kendskab til dette?? En guide evt. Og er det lovligt???!!
SONOS, we love you...
|
| Til top |
|
| |
2ben.dk Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
| Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes we love SONOS 
Jeg bruger kun en iPod Touch som controller. Man kan købe 2 af disse for samme pris som en SONOS controller koster. Virker bestemt lige så godt. Hvis man bliver træt af iPoden kan man jo bare installere et stykke software på sin PC eller MAC.
__________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
| Til top |
|
| |
eichmeier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad software kan man installere på sin pc / mac,
vil gerne i gang med sonos, men kvier mig ved den høje pris, så hvis jeg kunne nøjes med en bridge og en passiv til at starte med var det perfekt
bridgen er fordi jeg har mit netværk i et rum hvor der ikke er/skal være musik
|
| Til top |
|
| |
Højen Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
eichmeier skrev:
hvad software kan man installere på sin pc / mac, vil gerne i gang med sonos, men kvier mig ved den høje pris, så hvis jeg
kunne nøjes med en bridge og en passiv til at starte med var det perfektbridgen er fordi jeg har mit netværk i et rum hvor der ikke er/skal være
musik
|
|
|
Dette skulle ikke være noget problem...Softwaren kan du hente på www.sonos.com, men mener også det følger med hvis du køber nogle SONOS
enheder. Det er et program, hvorfra du kan afspille musikken og sætte systemet op. Din løsning bliver så stort set det samme som med itunes og
Airport Express! Men det virker fint...I hvertfald indtil man får købt en controller eller lagt SONOS-styring ind på sin iPhone eller Touch hvis man ejer
dette. Det er lidt federe at kan styre musikken fra f.eks. stuen, mens man ligger på sofaen, end at skal ind på computeren og lave playlister...Men
smag og behag...
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man bruger en iTouch i stedet for en Sonos Controller, er der så trådløs kommunikation mellem min ZP80 og iTouch (som med Sonos controlleren), eller sker den trådløse betjening via mit wifi (router), hvor min Bridge er tilkoblet ? Hvis det sidste er tilfældet, har jeg nok et problem, for der er rimeligt langt fra min ZP80 til min router, og et almindeligt wifi signal er ikke ret kraftigt på den afstand jeg har mellem "musikrummet" og det rum hvor min router befinder sig. Det går dog ganske fint med signalet fra min Bridge til min ZP80 med Sonos "eget" netværk.
|
| Til top |
|
| |
Højen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Hvis man bruger en iTouch i stedet for en Sonos Controller, er der så trådløs kommunikation mellem min ZP80 og iTouch
(som med Sonos controlleren), eller sker den trådløse betjening via mit wifi (router), hvor min Bridge er tilkoblet ? Hvis det sidste er tilfældet, har
jeg nok et problem, for der er rimeligt langt fra min ZP80 til min router, og et almindeligt wifi signal er ikke ret kraftigt på den afstand jeg har
mellem "musikrummet" og det rum hvor min router befinder sig. Det går dog ganske fint med signalet fra min Bridge til min ZP80 med Sonos
"eget" netværk. |
|
|
Betjeningen af iTouch sker desværre (I dit tilfælde) via WIFI...Så hvis du ikke kan fange dit trådløse netværk (router) med din iTouch, så kan du
ikke styre dit SONOS med den. SONOS komponenterne kører deres eget specielle netværk udenom WIFI. Du må investere i en kraftigere router
eller forstærke signalet
Har egentlig spekuleret over hvorfor SONOS har valgt at lave en Itouch/iPhone controller app. De sælger i hvertfald ikke flere SONOS controllere
på den baggrund, men måske de kan få flere kunder til de øvrige SONOS komponenter...Det må være idé'en bag! Eller hvad ved jeg - blot en
tanke
Jeg kunne forestille mig at SONOS udviklede en smartere og mindre controller på et tidspunkt - ikke at jeg ved det eller har hørt rygter om det,
men det er vel ved at være oplagt. Hvad siger i her på tråden??
|
| Til top |
|
| |