Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Bedste indspilning: Thunderstruck (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 01 November 2008 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Er på udkig efter bedste indspilning af ACDC's kendte Thunderstruck på almindelig CD-medie. Har netop købt en remastered
version af Razor's Edge albummet, og synes jeg husker nummeret som værende meget bedre?.

Sad og læste her på forummet forleden, at indspilningerne er meget bedre på de japanske udgivelser (ikke kun acdc, men
alt musik). Er det altid tilfældet med Japan import?

ACDC albums på cassablancamusik.dk

Mvh
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 November 2008 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
Hejsa

Er på udkig efter bedste indspilning af ACDC's kendte Thunderstruck på almindelig CD-medie. Har netop købt en remastered
version af Razor's Edge albummet, og synes jeg husker nummeret som værende meget bedre?.

Sad og læste her på forummet forleden, at indspilningerne er meget bedre på de japanske udgivelser (ikke kun acdc, men
alt musik). Er det altid tilfældet med Japan import?

ACDC albums på cassablancamusik.dk

Mvh

AC/DC skal høres på Vinyl, jeg har Razors på 180G's og resten er gamle brugte vinyl plader af deres forrige udgivelser, selv den gamle 40krs plader jeg spiller på for tiden lyder nu stadig fremragende..

Jap import er for det meste kun med ekstra materiale i den her genre, tvivler på at de ikke har pumpet den også..

Der er bare knald på AC/DC og det kan ikke næsten gøres mere simpel og kraftfuld end de har for vane..

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 November 2008 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret.

Efter hvad jeg har forstået, så skulle CDer kunne rumme bedre lydkvalitet end LPer, men pga det folk herinde kalder "the
loudness war", er lydkvaliteten oftest ruineret på dette medie?

Jamen hvis vi så skal over i vinyl diskutionen, kan og bliver vinyl-indspilninger så overkomprimeret, som det ses med det
meste CD i dag eller er vinyl ikke blevet offer for dette fænomen?

Mvh

Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 November 2008 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
Hejsa

version af Razor's Edge albummet, og synes jeg husker nummeret som værende meget bedre?. Mvh

Jeg har sammenlignet netop den plade med den originale, som en af mine venner er i besiddelse af, og der er MEGET stor forskel på lyden. Jeg tror ikke kun det kan tillægges loudness war, selv om det givetvis er en del af forklaringen, men de virker til at være mixet meget forskelligt. Der vil givetvis være mange der foretrækker den remasterede, den er generelt renere og mere "studie-agtig" i lyden, hvis man kan kalde det dét, og subjektivt virker bassen dybere og mere kontant. Den originale CD-udgivelse synes jeg lyder langt bedre, med en mere "beskidt" lyd. Bassen virker lidt hul, og stortrommen nærmest pap-agtig, men sådan SKAL AC/DC lyde... Ingen af dem vil jeg dog kalde decideret gode indspilninger.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 November 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
Tak for svaret.

Efter hvad jeg har forstået, så skulle CDer kunne rumme bedre lydkvalitet end LPer, men pga det folk herinde kalder "the

Jamen hvis vi så skal over i vinyl diskutionen, kan og bliver vinyl-indspilninger så overkomprimeret, som det ses med det

Mvh

Mon ikke det ligesom med CD'er svinger fra plade til plade? Men generelt skal man nok forvente bedre lyd på LP-udgivelserne, uden at det vil være skudsikkert.

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 November 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
Tak for svaret.

Mvh

Loudness er det pladeselskaberne og mixerne nu vælger, men det er ved at være normen som du selv ved...

Jeg gruer enda over at jeg læste om Judas Priest (hader bandet, men bare et eksempel) nu foretrækker downloads end at udgive cd'er, men det har vi jo også selv være med til at underminere, og pladebutikker i flæng lukker jo alle steder i verdenen..

Man kan så vidt jeg ved også pumpe vinylen med alskens teknik, men mine gamle plader er alle fra dengang der ikke var nogen loudness sygdom, men dengang havde man så heller ikke de bedste pu'er, arme og pladespillere som man har idag, vinyl afspilning har heller ikke stået stille hvis nogen tror det..

Jeg er så glad for mit musik og rock og metal genren at jeg køber alt det jeg kan på cd eller vinyl mens tiden er, men bruger da meget internettet til at søge efter nyt musik, så sammensmeltningen mellem udgivelser af cd'er og vinyler og muligheden for en lytning på nettet, ser jeg også som en gavnlig ting..

Jeg finder "tit" nyudgivelser af rock og metal som ikke altid lever op til mine forventningerne, kan både være for lys eller for tung lyd, og de er især vilde med alskens farvede plader, men jeg synes de helt sorte alm vinyler lyder bedst, og også stødt på at lyden som omtalt er dårligere end på cd med samme band.. 

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

Siankovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 01 November 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Har den originale, og fandt lige remastered versionen fra 2002 på nettet til sammenligning. Det er komprimeret til ukendelighed - og det er umiddelbart den eneste forskel jeg kunne høre på de to - men kunne heller ikke holde til mere end et par minutter. Som alt andet hold dig fra remastered versioner - Find originaler eller første tryk, hvis albummet er fra før cd'ens fremkomst. I øvrigt lavede Atlantic Records nogle genoptryk af de helt gamle albums til cd versioner: Back In Black, High Voltage, Highway to Hell og et par andre i starten af 90'erne. De er de bedste jeg har hørt til dato, og med fuld dynamik. Google kan nok hjælpe dig til at finde en forhandler af dem.
Til top Vis Siankovic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Siankovic

Siankovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 01 November 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Se vare nummer 2
65 kr plus forsendelse...
forhandler
Til top Vis Siankovic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Siankovic

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes