| Forfatter |
|
xavis Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 02:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg overvejer kraftigt at investere i en Pioneer VSX-LX60 (jeg har fundet en demomodel til 7.000) - men det efterlader så kun 4.000 i budgettet til højttalere. Kan man finde noget ordentligt for de penge? Jeg har fx fundet S-V24-W (også fra Pioneer) til 1500 - er de noget værd?
Eller kan det bedre betale sig for mig at investere i fx Harman/Kardon AVR 355 og højttalerne HKTS 11, også fra Harman/Kardon? Jeg har fundet en samlet pris på dem på ca. 8.500-9.000
På forhånd tak Martin
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 06:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa .. du er nødtil at sige lidt mere om hvad det er du er ude efter ...... om det skal være gulvhøjtaler eller om det skal være sådan nogle små kasser....
og lidt om hvor meget du går op i lyd .. og du kun skal bruge det til film ... ...
for vil bruge det til andet vil jeg vælge harman/kardon...
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
xavis Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for dit svar. Om det skal være gulvhøjttalere eller 'små kasser' kommer selvfølgelig en del an på performance, men også på udseendet af de respektive højttalere. Jeg kan godt lide lyd. God lyd! Og jeg ved godt 11.000 at smide efter et splinternyt surround-anlæg ikke er det vildeste, men det er, hvad der er. Anlægget skal bruges både til film og musik. Jeg hører fx rigtig meget musik i hverdagen, men det må også godt virkelig kunne spille op til fest, så naboerne klager og ikke kan være nogen steder!
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
det lyder som om du skal se efter noget jbl eller dali.... ,, men du vil nu få lidt mere ud af det hvis der var lidt flre kroner at gøre med
|
| Til top |
|
| |
xavis Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved det godt - det kunne være fedt at kunne fyre 30-50k af på så'n et anlæg, men jeg står også og skal ha' investeret i projektor og lærred samt nogle småting, så der bliver desværre ikke så meget til overs denne gang..
Men jbl/dali - har du/I nogen konkrete bud? Og gælder det kun højttalere eller også forstærker?
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis jeg var dig ville jeg skifte det ud stille og roligt i steder for at købe noget halv dårligt nu .. så købe nogle fine højtaler .. og vent med forstærkeren til det komme penge til det
|
| Til top |
|
| |
xavis Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det ville også være det optimale - men pt står jeg og mangler et anlæg. Og det kan man jo ikke være foruden...
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det ikke for at fortælle dig hvad du skal gøre, men jeg syntes det er lidt synd at bruge 4oookr på højttalere når du skal have projektor. Det er trods alt lyden der gør at du lever dig rigtigt ind i filmene, særligt de dårligere film, som man jo også kommer til at smide på en gang imellem. Har du prøvet rigtig surround eller er det kun i biffen du har oplevet det?
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Pagh Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med med at kigge efter nogle brugte højttalere? Fx noget Jamo THX-serie?
Aner ikke hvordan det Jamo spiller, har bare altid haft et godt øje til det. Det skulle også være muligt at erhverve til en fornuftig pris. __________________ Med Venlig Hilsen
Michael
|
| Til top |
|
| |
xavis Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener med rigtig surround, men det har jeg så nok ikke. Er der et andet setup, du vil foreslå til 11000, eller er det bare generelt for lidt? Og hvad skal jeg i så fald op i?
Jeg kan for en god ordens skyld nævne, at det som regel er på hifipriser.dk (alternativt pricerunner.dk) og pricerunner.se, jeg tjekker og sammenligner priser.
|
| Til top |
|
| |
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du kigger på forstærkere i 7kg's klassen så er 11kg meget lidt at købe surround for...
hvis det var MIG! ville jeg
købe forstærkeren du bedst kan lide og start ud med 2 gode front højtalere...fiks så 3 brugte ( whatever højtalere ) til center og baghøjtalere... og byg det op den vej..
spar op til en center i samme serie som dine front højtalere og så en subwoofer ( alt efter om frontene spiller nok bas kan den måske undværres ) og skift baghøjtalerne til sidst..
jeg ved det ikke er hvad du søger.. men at koble et 1500kr's sæt højtalere på en 7000kr ( demo som nok koster ca 10kr normalt "et gæt" ) forstærker er lidt som at lægge en Porche 911 motor i en Skoda Felicia med ½ flade dæk.
__________________ WWW for at se Min anlæg's tråd.
HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
|
| Til top |
|
| |
xavis Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kigger ikke nødvendigvis efter forstærkere til 7k - det var bare et tilbud jeg fandt på en forstærker, der kunne nogle ting, samtidig med, at den jo er stilet. Jeg er meget modtagelig over for andre bud - den skal bare kunne bruges sammen med hdmi-projektor og mediecenter. Pyh, I lokker godt nok  Og jeg har jo et godt øje til Pioneers LX70-serie..men for satan - det kan jeg bare ikke, som det er lige nu, og der vil nok gå lang tid, før jeg kan skrabe penge sammen til hele sættet (jeg er studerende). Plus at jeg pt bor i lejlighed, og jeg vil jo sikkert ikke engang kunne skrue volume-knappen op på 1 uden at naboerne får tinnitus. Så voldsomme sæt må vente til 'den dag jeg får hus med stor stue/hjemmebiograf'! (desværre)
|
| Til top |
|
| |
Pagh Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo svært. Nogle folk VIL have nyt. Specielt med surround kan jeg se problemet hvor teknologien har stor indflydelse, hvor stereo - ja, det er "bare" stereo.
Jeg ville dog, hvis jeg stod i din situation købe brugt, eller ihvertfald noget af det. Selvfølgelig er 11.000kr mange penge, men ikke til anlæg, og specielt ikke surround.
Mit eget anlæg består af brugte dele - det står mig i ca. 6.500kr, men er absolut ikke ringe. Det med lejlighed og naboer kender jeg. Jeg har dog den filosofi at hvis de kan larme, så kan jeg også. Selvfølgelig indenfor rimelighedens grænser, og ikke klokken l**t om natten. Det er gået fint i de 3 år jeg har boet her indtil videre. __________________ Med Venlig Hilsen
Michael
|
| Til top |
|
| |
xavis Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har størst tiltro til nyt - specielt fordi jeg ikke er så meget inde i det i forvejen. Det er lige præcis også det, jeg har fundet ud af - 40-50k kan man snildt bruge på højttalere og forstærker/receiver!
Selvfølgelig skal vi alle kunne være her, men jeg synes ikke, det er meget, jeg hører til mine naboer - hvilket jo så både er positivt og negativt..
Jeg har prøvet at søge på dba efter nogle af de ting, jeg har haft kig på, men jeg kan ikke rigtig finde noget - og det gør det så også noget mere besværligt, når man ikke ved så fa'ens meget om det.
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med rigtig surround mener jeg noget andet end det man finder i Bilka osv. Alle de der mini-surroundanlæg giver ikke et rigtigt billede af hvad surround er. Det gør biffen heller ikke efter min mening, da du sjældent sidder i sweetspot og selv når du gør er det sat op til at resten i biffen også skal få sig en oplevelse. Surround skal både høres og føles  Det kan man ikke i biffen. Du kan sagtens få noget der kan bruges med dit budget. Skal det være nyt så husk at i de fysiske forretninger er det ret let at presse dem på prisen. Men du kan få rigtig meget surround hvis du køber brugt. Især for tiden da folk er igang med at skifte deres "forældede" surroundgrej ud med noget der har de nye formater. Det betyder at du kan få rigtig godt grej til næsten ingen penge. Så bruger du lidt penge på en BD-afspiller med analog 7.1-udgang og vupti så har du rigtig rigtig god surround til en brøkdel af nyprisen. Men selvfølgelig er det lidt svært at købe når ikke men ved hvad man skal gå efter. Når jeg selv kigger brugt bruger jeg feks. altid Audioreview.com for at finde ud af om det måske er noget der eventuelt kan bruges. Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Pagh Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|