Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: DAC - DVD eller Reciever? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 19 December 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Er lidt i tvivl om mine dyrt indkøbte QED Silver Spiral kabler er et bedre valgt end mit noget billigere digital kabel fra tech+link.

TX-SR501 : 96 kHz/24-Bit x 6 (reciever)
DV-SP501: 192 kHz/24-Bit (dvd-afspiller)

Både reciever og dvd er fra Onkyo. Jeg afspiller kun stereo lyd fra recieveren.

Hvad skal man evt. af med for en fornuftig brugt DAC? Eller rettere sagt, hvad skal man gå efter i en prisklasse, som hedder maks. 2000?

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Sendt: 19 December 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

En Cambridge, DACmagic fra HFK - den får ros overalt, og så kan den erhverves for sølle 1500 kr...
Se evt. tråden om den her på siden!

http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/andet_tilbehoe r/cambridge_dacmagic_da-konverter_soelv.htm

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Har kigget lidt på den, men håber på, at der findes alternativer. Kunnge godt tænke mig at høre om der er noget at vinde ved at bruge de analog kabler i steddet for digital kabler. Således at dvd'en fungere som dac i steddet for recieveren. Vil gerne have lidt inputs inden jeg begynder at skille mit system ad. Det er nemlig en længere proces.

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Først, jeg tror ikke du finder bedre DAC til prisen. Alternativt kan du vælge MF nye V-Dac
http://www.musicalfidelity.com/products/vseries/vdac.html
Dog har V-seriens hovedtelefonforstærker ikke fået særligt mange pæne ord med på vejen.
Om det siger noget generelt for V-serien, er ikke til at vide...

Tjaeh, som det ser ud nu, så har du vel koblet din Onkyo DVD og forstærker sammen med Silverspiral - eller påtænker du at købe dem, og bruge den istedet?

Nu har jeg selv Onkyo, om må sige, DAC'en i mine CD-afspillere har været noget bedre! Jeg syntes tiltider at diskanten kan blive noget spids, og lytteindtrykket generetl bliver for direkte og anmassende.
Så da jeg skiftede til analog fra mine CD-afspillere (Havde Audio Aero Prima og nu Accuphase), så skete der noget. Der kom lidt mere varme i lyden, og den blev lidt mere tilbagelænet.
Det samme tror jeg umiddelbart vil ske med dine Onkyo'er, for jeg tror Cambrigde DAC'en er noget bedre end dem der sidder i dine nuværende Onkyo-apparater.

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har koblet DVD'en sammen med forstærkeren med tech+link digital kabel. Så jeg gætter på at forstærkeren fungerer som DAC. Kunne godt tænke mig at vide, om der er noget at vinde ved at sætte de noget dyrere kabler til, hvor DVD'en så fungere som DAC. Hvis dette ikke givet nogen forskel, skal jeg have invisteret i en ekstern DAC.

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2008 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

hifi-fjols skrev:
Jeg har koblet DVD'en sammen med forstærkeren med tech+link digital kabel. Så jeg gætter på at forstærkeren fungerer som DAC. Kunne godt tænke mig at vide, om der er noget at vinde ved at sætte de noget dyrere kabler til, hvor DVD'en så fungere som DAC. Hvis dette ikke givet nogen forskel, skal jeg have invisteret i en ekstern DAC.

Der er ingen vej udenom end at prøve... Umiddelbart tror jeg at det vil give noget mere varme i lyden, ved at bruge analog fra DVD til forstærker. Men tror som sagt, at DAC'en fra Cambrigde vil være endnu bedre!

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes