| Forfatter |
|
meiers Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er lige ved at eksperimentere med mine første FLAC backups - og i den forbindelse ved at finde ud af hvilken DAC jeg skal have ..
Jeg søgte lidt og fandt Logitecs Transporter til 13000,- !!!!!!!!! ..tidligere havde jeg set på en cambrige DAC til 1400,- ...
Ehmm er det mig der har misset noget ????? hvad kan den der Logitech lige ....
Jeg er jo en Fan af the The Lampizator .. og har med interesse læst alle hans tests af DACS .. hans indtil videre bedste bud på en DAC er et gør det selv board
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Transporteren er jo en komplet netværksafspiller, med indbygget DAC og mange andre ting. Cambridgen er sikkert "kun" en DAC, og med garanti en noget ringere DAC end den der sidder i en Transporter. Faktisk 2 forskellige produkter. Dog med DAC-delen tilfælles.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er transporteren jo mere end en DAC så du kan jo på den måde ikke samligne de 2 produkter Jeg skal på fredag i næste uge lave en lille samligning/ test af transporten og en cdafspiller til 50K. Cdafspilleren har en digital indgang så samligningen vil blive følgende.
Cd mod transport, begge via egen DAC.
Cd mod Transport via cd`s dac.
Det bliver spændende at høre cd drevet mod transporten, hvem vinder mon  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
| Jeg skal på fredag i næste uge lave en lille samligning/ test af transporten og en cdafspiller til 50K. Cdafspilleren har en digital indgang så samligningen vil blive følgende.
Det bliver spændende at høre cd drevet mod transporten, hvem vinder mon 
|
|
|
Lyder spændende... 
Vil du afsløre hvilke apparater du vil bruge? __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal jeg nok på næste fredag 
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Det skal jeg nok 
|
|
|
Så hit med info  __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Pierre skrev:
|
Det skal jeg nok 
|
|
|
Så hit med info 
|
|
|
Arrrrgh du får også lige en krammer  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
meiers skrev:
Ehmm er det mig der har misset noget ????? hvad kan den der Logi tech lige ....
|
|
|
Som de andre siger så er Transporteren jo meget mere end blot en DAC. Derudover er den designet og bygget med henblik på at lyde bedst muligt. Der er dog rig mulighed for at købe sig fattig i rene DAC's. dCS Elgar er en ren DAC og "kan" som sådan det samme som Cambridgen blot til en pris på 12000 USD... @Pierre: Det glæder jeg mig meget til forhåbentligvis høre meget mere om.
|
| Til top |
|
| |
meiers Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm spændende - det er lidt af en jungle for sådan en newbie som mig :-) ......
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
meiers skrev:
| Hmmm spændende - det er lidt af en jungle for sådan en newbie som mig :-) ...... |
|
|
Ja spændende, også ud fra alle de holdninger/erfaringer man får hører. Måske man skulle finde en weekend, noget testudstyr samt et par personer til et lidt større arrangement... __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Nu er transporteren jo mere end en DAC så du kan jo på den måde ikke samligne de 2 produkter
Jeg skal på fredag i næste uge lave en lille samligning/ test af transporten og en cdafspiller til 50K. Cdafspilleren har en
digital indgang så samligningen vil blive følgende.
Det bliver spændende at høre cd drevet mod transporten, hvem vinder mon  |
|
|
Husk i den forbindelse at Transporteren if. i hvert fald én bruger her i forum kræver at have været tændt i et døgns tid før
den spiller optimalt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
| Husk i den forbindelse at Transporteren if. i hvert fald én bruger her i forum kræver at have været tændt i et døgns tid før den spiller optimalt. |
|
|
Hvem er den tosse 
Sorry __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uups. Ja, hvis man er tændt i et døgn, så er det faktisk et problem for den mandlige fysiologi af en størrelse (no pun
intended) der kræver at man søger læge. Omgående. Der skulle selvfølgelig have stået at det er Transporteren der skal
have været tændt i et døgn!
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 17 Januar 2009 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Uups. Ja, hvis man er tændt i et døgn, så er det faktisk et problem for den mandlige fysiologi af en størrelse (no pun intended) der kræver at man søger læge. Omgående. Der skulle selvfølgelig have stået at det er Transporteren der skal have været tændt i et døgn!
|
|
|
*Giggle*  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
terp2004 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 21 Januar 2009 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
meiers skrev:
Jeg søgte lidt og fandt Logitecs Transporter til 13000,- !!!!!!!!! ..tidligere havde jeg set på en cambrige DAC til 1400,- ...
|
|
|
Dac'en i Transporteren er langt bedre end den i Cambridge.
Hvis du køber Transporteren, så tag til England og køb den. Du kan få den for 8.500 kr hos superfi.co.uk, men de leverer kun til engelske adresser. Så ring til din ven i London og sig, du kommer forbi til te :-) Det er alligevel 4.500 kr, du sparer ift. DK, så der er råd til en ok værtindegave.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Januar 2009 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Det skal jeg nok på næste fredag 
|
|
|
Så er det blevet næste fredag (i hvertfald i Østen), så spyt ud med hvilket udstyr du skal lytte på __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2009 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps så er det fredag 
Jeg har lyttet til Transporten og Moon Supernova cd. Ikke på mit eget setup, så jeg havde som udgangspunkt ingen referance lyd at samligne de 2 produkter ud fra. Så det var en ren A-B samligning på et fremmede setup.
Jeg må sige at transporten kom til kort på alle tænkelige måder
Man kan sige at den første lyttesession var lidt unfair (pris mæssigt) transport vs. Moon, en prisforskel på ca 30K. Så der undrede resultatet mig ikke. Transporten fik TÆSK . Jeg gider ikke komme ind på detaljer da samligningen var latterlig 
Men den egentlige samligning som jeg havde set frem til, var Transporten via digital udgang og ind i Moons digitale indgang og så vidre via Moons DAC. Der kan man sige at de har lige fair odds. Altså cddrev vs. transport på samme dac. Vi startede med Transporten, det lød betydeligt bedre via Moons dac. Men da vi så spillede via cddrev, blev lyden bare så meget bedre. Mere åben og bedre focus mellem detaljerne. Transportens lyd samlignet med cddrev var som om at den spillede i et lukket rum og man hørte lyden igennem vægene.
Så det var egenligt ikke meget der blev lyttet til Transporten, da jeg ikke fandt den interessant, den lød forkert i mine øre. SÅ er spørgsmålet om Moons drev er et super drev uden lige eller om Moon gør et eller andet ved det indgående signal som kunne forstyre transportens lyd
Så som nogle har udtalt at Transporten kan konkurrere med dyre High End cdafspillere, kan jeg på ingen måde se/ høre
Men nu er det jo også et fåtal af os som har 50K til en cdafspiller, så jeg har besluttet mig for at finde ud af hvor Transporten og Sneaky DS egenligt ligger henne kvalitets messigt, når man "piller" deres DAC ud. Altså samligne deres digitale kredsløb med et godt cddrev i 10-20K klassen via extern dac.
Så jeg går igang med at rippe nogle af mine cd`r og får indkøbt en NAS Men på det punkt kunne jeg godt bruge noget hjælp Dajeg er en total computer idiot  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
terp2004 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 23 Januar 2009 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Så jeg går igang med at rippe nogle af mine cd`r og får indkøbt en NAS Men på det punkt kunne jeg godt bruge noget hjælp Dajeg er en total computer idiot 
|
|
|
Tak for anmeldelsen, selvom Supernova er en del uden for mit budget i disse finanskrisetider :-)
Hvad vil du vide ang. rip og nas? Jeg har selv valgt at rippe mine cd'er via iTunes i Apple Lossless-format. Det er nemt, cd'erne bliver genkendt og iTunes finder også covers (så man kan bruge cover flow på iPod Touch eller iPhone).
Til min Mac Mini har jeg har tilsluttet to 2,5"-harddiske samlet i en Acard Mirror Smart, der kører raid 1, så al musik altid ligger på begge harddiske. Mirror Smart'en fylder utrolig lidt og ingen larm, men den er jo ingen NAS. Så jeg er nødt til at have Mac Mini'en tændt, når jeg vil høre musik, men den sluger ganske lidt strøm ligesom harddiskene (som jo er harddiske, der normalt bruges i bærbare computere). Min Mac Mini streamer så musikken til en Apple Airport Express, så computeren står fint på kontoret. Dvs. ingen støj i stuen :-)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Januar 2009 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Jeps så er det fredag  |
|
|
Næe, det er allerede lørdag på Christmas Island. Og her har man siddet og ventet forgæves på et lovet indlæg i nu mere end et døgn 
Nu får man som regel den optimale lyd ved at benytte apparater fra samme producent (f.eks. drev + DAC og for- og effektforstærker), og jeg har planlagt at lave en test mellem 3 drev og 3 DAC fra samme firma senere på året.
På den nu afsluttet CES messe, så blev lyden fra et meget billigt drev afspillet på et sindsygt dyrt anlæg beskrevet med ordrene "...the sound had amazing resolution and powerful dynamics...".
Så produkterne skal matche hinanden før lyden bliver optimal.
Men spændende at læse om dine erfaringer __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2009 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Pierre skrev:
Jeps så er det fredag  |
|
|
Næe, det er allerede lørdag på Christmas Island. Og her har man siddet og ventet forgæves på et lovet indlæg i nu mere end et døgn 
|
|
|
Så så at du er i en anden tidssone eller nok andet univers kan jeg da ikke gøre for. Men prøv at tænke på at for andre er Fredagen først lige begyndt, så til næste gang kan du bare være på den "rigtige" halvdel af koden  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |