Forfatter |
|
Brochhorst Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 85
|
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer :)
Jeg står og skal snart investere i noget anlæg og sådan. Jeg har meget længe gerne ville have lækker lyd. Men mit problem er at jeg ikke har åndsvagt mange penge. Jeg står lidt og tænker om jeg burde nøjes med en god dvd afspiller som jeg også spiller cd'er på eller om jeg måske skulle droppe dvd afspilleren og købe en noget bedre cd afspiller. Også vil jeg nøjes med at bruge min pc som afspiller og sætte den til fjernsynet.
Men spørgsmålet er vel egentligt om man kan få en dvd spiller der spiller god musik men også god film? Mister man meget ved ikke at have en dediceret afspiller? Og det ville også være super fedt hvis i kunne komme med nogle bud på okay afspillere i 3000-5000 kroners klassen?
Mange mange tak :)
|
Til top |
|
|
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
DenneEller DenneKunne være et bud på en univasal afspiller.. Det er ihvert fald sådan en jeg skal have mig, når jeg får plads(læs penge)
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 04:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaeh, en Denon DVD går du nok ikke helt galt i byen med. Nogen påstår, at de faktisk afspiller CD bedre end deres dedikerede CD afspillere. Selv de billige skulle spille rigtigt godt. Har dog ikke selv testet det.
|
Til top |
|
|
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 07:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faktisk har Denon tilbage fra DVD-3800 gjort det temmelig ok på CD siden.
Toppen af 29xx serien mht. til lyd er stadig DVD-2900, der var året multi-format afspiller i Europa i 2003/2004. Den er fremragende til både lyd og billede, og mangler kun HDMI for at være komplet ift. dagens standard.
I de nyere serier skal du ty til 39xx modellerne for at få den samme ydelse mht lyd, og i virkeligheden er det kun 3930 der er seriøst bedre. Brugtprisen er så også stadig tre gange så høj.
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg benytter ofte en Denon DVD-2800 MK II til af afspille CD'er, og set i forhold til brugtprisen, er det et fantastisk køb.
__________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
Brochhorst Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak. Jeg tror nok det bliver mit valg så :)
|
Til top |
|
|
EyeOfBeauty Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en lille ting:
Har selv en Denon DVD 2200 og brugte den i en periode til afspilning af mine CD'er - lagde mærke til at de blev meget varme efter afspilning (50-60 grader varme) - og det mener jeg jo ikke mine CD'er har godt af - så jeg anskaffede en brugt Sony ES CD til at afspille mine CD'er. De er ihvertfald ikke nær så varme efter afspilning. Mener ikke de har godt at i lænden at blive opvarmet så meget - de er immerværk lavet af plastic.
Hilsen EyeOfBeauty 
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du alligevel overvejer at droppe DVD afspilleren kan jeg næsten forstå at den ikke er vildt vigtig for dig. Hvad med at købe en billig mærkevare-DVD (som f.eks. den Phillips elgiganten har til kr. 299,- link) og en ordentlig CD-afspiller ved siden af? (eks. Rega Apollo) __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1008
|
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv en rotel rdv 1060. Super billedekvalitet, og god lydkvalitet. Men hvis du beslutter dig for at tilslutte en dac og bruge rdv 1060 som drev, så bliver du belønnet. Det er et fantastisk drev der sidder i denne maskine.
Er før set brugt til 1900 __________________ M.V.H Dpetersen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
Jeg benytter ofte en Denon DVD-2800 MK II til af afspille CD'er, og set i forhold til brugtprisen, er det et fantastisk k�b. |
|
|
Præcis det samme kan man sige om DVD-2900, som må forventes at være en tand bedre :-)
|
Til top |
|
|
TorB Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 22 Januar 2009 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vær klar over at en del dvd-spillere lager en klikkelyd ved cd-avspilling. Dette kan være forstyrrende ved musikavspilling, men fremkommer ikke så fremtredende ved dvd-avspilling. Årsaken skal vistnok være at i en dvd-avspiller så er rotasjonshastigheten forskjellig på en dvd kontra en cd. Dette problem blir merkelig nok ikke beskrevet i diverse tester eller fra forhandlere. Sjekkes best ut med å avspille en cd i dvd-spilleren uten at den er tilsluttet et anlegg. Høres det en klokketikking vil jeg fraråde at den benyttes til cd-avspilling. Hadde dette problem med en NAD t533. Testet den gang ut det meste av HiFi-Klubbens sortiment av dvd under kr 3000.-. Alle hadde samme problem. Denon værst, NAD i midten og Cambridge best (minst tikkelyd). Kjøpte en Cambridge 640 v2 cd-spiller for å bli kvitt tikkelyden.
Forslaget med en billig (tikkefri) dvd-spiller er fult mulig. I et annet anlegg benytter jeg Phillips dvp3980 med tilfredshet, dog sammen med en Xindac DAC5. Cambridge har en ny dac som får god omtale. Med en dac får en også flere muligheter med sin pc enten via usb eller spdif.
Lykke til
TorB
|
Til top |
|
|
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
Sendt: 23 Januar 2009 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har rigtig gode erfaringer med at afspille cd'er på en ældre onkyo dvd-afspiller. onkyo laver generelt fede maskiner, hvor der er lagt en smule vægt på lydsiden.
men jeg ville også overveje en standart dvd-afspiller og så supplere med en dac (digital audio converter). en dac laver et digitalt signal fra f.eks. din dvd-afspiller og konverterer signalet til et analogt, som man så kan fodre sin forstærker med. dette burde være en optimal løsning, som ejg selv overvejer.
mvh __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
Til top |
|
|
boffer24 Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 93
|
Sendt: 24 Januar 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon 2930 er til salg for 2000 på recordere.
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=53586&PN=1
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
boffer24 skrev:
Denon 2930 er til salg for 2000 p� recordere.
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=53586& PN=1
|
|
|
Ja, men som sagt er DVD-2900/2800 altså bedre CD-afspillere og DVD-2900 kan fås for ca. 1500.
|
Til top |
|
|
Brochhorst Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle idéerne og rådende :) Ved stadig ikke helt hvad jeg gør. Hvis det bliver en kombi tror jeg det bliver en denon. Men det kunne jo godt være jeg bare skulle købe en billig dvd og en god cd afspiller..
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
FireRooster Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 50
|
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske er det værd, at undersøge om OPPO DV-983H er en mulighed - den koster 2.995,- og så er der HDMI + 7.1 analog output. Afspiller også SACD...
Jeg har ikke selv hørt den, så det kan jo være, du køber katten i sækken.
Mvh. Hansen
|
Til top |
|
|
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1008
|
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glemte lige at nævne at den ældre rotel model rdv 1060 også har en 5.1 analog output 96/48 hvorimod den digitale udgang er 48/16. Held og lykke med jagten __________________ M.V.H Dpetersen
|
Til top |
|
|