Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 16:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: sneaky vs. transporter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Leon Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Jeg er ude efter om der er nogen som har hørt forskel på Linn's Sneaky og Logitechs Transporter. Der er jo lidt forskel i pris, selvom det ikke er
meget. Jeg har selv hørt sneaky, og var sådan set rimeligt imponeret. Desværre hørte jeg da top modellerne bagefter at have hørt sneaky, og disse
var jo bare meget bedre. Men også meget dyrere:-(

Men hvad vil I anbefale mig at kigge nærmere på. Hvis I har hørt begge vil det jo være perfekt, men hvis I har erfaringer med disse, eller andre
digitale afspillere så fyr endelig løs.
Til top Vis Leon Olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leon Olsen

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Uden at have hørt Transporter, så får den altså rigtig positiv omtale og jeg vil helt klart tro at den ligger en klasse eller flere over sneaky, selvom denne også lyder rigtig godt.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Harmonic har i flere tråde skrevet om forskellen på Transporter/SB3/Linn Sneaky. Hans konklusion er (hårdt sagt) at Transporter er spild af penge, og at man får bedre lyd med SB3 og en ekstern DAC. Men han mener dog at Linn Sneaky vader henover dem begge 2.

Jeg er særdeles tilfreds med min Sneaky

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt dem begge op imod hinanden og på samme DAC og anlæg og i mine øre var Sneaky bedst.

Dog skal man lige have en Ipod Touch og et lille stykke software til 500 kroner oveni for at styre Seneakyen ortentligt og nemt trådløst, uden denne combo er Sneaky mildesttalt latterlig at betjene.

Begge modeller var umodificeret.

Mvh

JmJ

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:

Jeg har hørt dem begge op imod hinanden og på samme DAC og anlæg og i mine øre var Sneaky bedst.

Dog skal man lige have en Ipod Touch og et lille stykke software til 500 kroner oveni for at styre Seneakyen ortentligt og nemt trådløst, uden denne combo er Sneaky mildesttalt latterlig at betjene.

Mvh

JmJ

Jeg styrer Sneaky'en fint fra min bærbare (men det er selvfølgelig lidt mere handy med en håndholdt sag)

Leon Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2008
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Mange tak til jer alle, det hjalp en del. Lyder til at det er sneaky jeg skal have fat i. og ipod touch har jeg jo i forvejen, så det er perfekt:-)
Til top Vis Leon Olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leon Olsen

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Hvilken cdafspiller kan man samligne Sneaky med (i hvilken prisklasse)

Buyer no 1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Leon:

Du kunne evt. tage fat i Streamtech. De forhandler både Sneaky og Transporter, og de vil sikkert gerne arrangere en demo for dig, hvor du selv kan høre hvad du synes lyder bedst

Til top Vis Buyer no 1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buyer no 1

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft både en standard Transporter, en modded Transporter og en Sneaky på prøve. Jeg synes at Sneaky'en var den
eneste der ikke havde digital-lyd på den ufede måde. Jeg har dog andetsteds set en Transporter-ejer skrive her i forum at
hans Transporter først spiller ordentligt efter at have været tændt i et døgns tid. Det prøvede jeg ikke, så vidt jeg husker.
Transporteren er bedre betjeningsmæssigt, især med en Duet controller. Jeg ville prøve begge hvis jeg var dig. Den bedste
lyd fik jeg i hvert fald med digitalsignalet fra Sneaky'en ind i min Accustic Arts DAC.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Hvilken cdafspiller kan man samligne Sneaky med (i hvilken prisklasse)

Nu har jeg kun sammenlignet med Linn cd-afspillere, og den er fuldt på højde med deres topmodel Akurate cd til 40K. Akurate cd er en smule mørkere i klangen, mens der er lidt mere "spjæt" i Sneaky. IMO. 

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Lidt lidt træls at Sneakyen ikke har WiFi. Jeg ville helt klart også se på Sneakyen. Hvis den bare lyder lidt som den store DS SÅ lyder den godt. 

Leavitt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2008
Sendt: 22 Januar 2009 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:

Mvh

JmJ

Hvad er pointen i at sammenligne via ekstern DAC? Det er jo DAC'en der afgør lydkvaliteten!?! Med ekstern DAC skulle de meget gerne lyde éns ;-)

Til top Vis Leavitt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leavitt

Leavitt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2009 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har en transporter og vil gerne lige give mit besyv med. Desværre har jeg ikke haft lejlighed til at høre Sneaky DS.

Lydmæssigt har transporteren en langt mere åben og levende lyd end jeg har hørt på andre netværksafspillere/ CD afspillere. Hvis jeg skal pege på svage sider kunne jeg måske tænke mig lidt flere detaljer i lydbilledet.

Funktionsmæssigt er det fede ved transporteren at den kan integreres med musikservicen Rhapsody således at du (for et beskedent beløb) får direkte adgang til at afspille millioner af musiknumre on demand. Herudover er der automatisk adgang til alle DR's DAB radiokanaler via nettet.

Hvis du supplerer med Duet, kan du styre flere stereoanlæg via en temmeligt cool fjernbetjening der viser album art.

Med andre ord er funktionaliteten og brugervenligheden helt i top - desværre opstår der en del mindre bug's undervejs som man kan blive ret irriterede over.

Nu kan jeg jo desværre ikke sammenligne med DS, men så vidt jeg har forstået har den et ret dårligt interface med mindre man bruger en ipod touch - og hvem gider være bundet til itunes? Er der ikke også noget med at DS kommer med indbygget forstærker? Det lyder lidt mærkeligt hvis et så dyrt mærke som Linn kan levere forstærker+netværksafspiller i bedre kvalitet, men lavere pris end konkurrenterne.

Anyways; jeg ville værken købe DS eller Transporter hvis jeg skulle gøre det om. Hvad med en god ekstern DAC i kombination med en brugervenlig netværksafspiller? Det virker som en langt mere fremtidssikret løsning...

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Januar 2009 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Leavitt skrev:
Jean M Jarre skrev:

Mvh

JmJ

Hvad er pointen i at sammenligne via ekstern DAC? Det er jo DAC'en der afgør lydkvaliteten!?! Med ekstern DAC skulle de meget gerne lyde éns ;-)

De indbygget dacs er forskellige klart, og der lyder Sneaky også bedst, men de indbygget dacs er ikke så gode som min egen externe, derfor kan man hente endnu mere ud af komponenterne ved at bruge extern dac.

Og ja man skulle tro de lød ens men det gør det ikke, både med extern dac og med deres indbygget var Sneakyen i mine øre bedst.

Mvh

JMJ

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 22 Januar 2009 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Sneaky  var klart bedre end transporteren her, og forskellen blev endnu tydligere da jeg fik en Klimax preamp.

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 22 Januar 2009 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Nu kan jeg jo desværre ikke sammenligne med DS, men så vidt jeg har forstået har den et ret dårligt interface med mindre man bruger en ipod touch - og hvem gider være bundet til itunes? Er der ikke også noget med at DS kommer med indbygget forstærker? Det lyder lidt mærkeligt hvis et så dyrt mærke som Linn kan levere forstærker+netværksafspiller i bedre kvalitet, men lavere pris end konkurrenterne.

[/QUOTE]

Nemt  slimdevices er et nyt firma uden de store erfaringer, transporteren var deres aller første  HIGHEND  afspiller,.

Linn har meget større resurcer,  mere erfaring, og har været med helt i front med at lave de mest musikalsk lydkilder  i de sidste 35 år  .

Og sidste men ikke mindst   de har jo med vilje pressed prisen for at vise hvor meget lyd man kan få for pengene hos dem , opg så tror jeg måske også de er træt at ryget for at være en dyrt mærke.

( noget som jeg personligt   ikke helt syntes er fair .  400.000 dkr for et sæt ARC monoblokke og ingen siger noget )

Nu skal man jo passe på med at lyde for Pro linn men linn har jo deres egen  måde at udvikle deres grej på, de bruger en lytte teknik som de kalder tune- dem og hvis det lyder bedre er det bedre , resulatated er lydkilder hvor det er musikken der kommer først og hvor digfital lyd er bandlyst.

Hvor slimdevces nok mere er måler det godt er det bedre.

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2009 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Leavitt skrev:

Hvad er pointen i at sammenligne via ekstern DAC? Det er jo DAC'en der afgør lydkvaliteten!?! Med ekstern DAC skulle
de meget gerne lyde éns ;-)

Nej, det er ikke DAC'en alene der afgør lydkvaliteten. Ikke engang i teorien - lydkvaliteten er også afhængig af det tilførte
signal, og dette afgøres af kombinationen af kilde og digitalkabel. I modsætning til mange andre aspekter inden for hifi, så
er det faktisk et af de få områder hvor der er fin sammenhæng mellem det man objektivt kan måle og det man subjektivt
hører. Du kan finde link til en masse artikler om jitter her:
Stereophile, jitter

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2009 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
... linn har jo deres egen  måde at udvikle deres grej på, de bruger en lytte teknik som de kalder tune-
dem og hvis det lyder bedre er det bedre , resulatated er lydkilder hvor det er musikken der kommer først og hvor digfital
lyd er bandlyst.

Min oplevelse af Sneaky'en var også at den var helt fri for digitallyd, selv i helt kold tilstand.

Leavitt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2009 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Jeg synes stadig at man skal tænke nøje over hvor man får mest lyd for pengene - og at købe
et integreret produkt med en Linn forstærker som man aldrig har tænkt sig at benytte kan ikke være optimalt.

Er det muligt at få Sneaky i en passiv version hvor man slipper for at betale for forstærkerdelen?

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 23 Januar 2009 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Du kunne måske også overveje en IPOD løsning i forbindelse med Wadia´s 170 IPOD løsning, hvor det digitale signal tappes direkte fra IPODén og ud til en ekstern DAC. Skulle lyde vanvittig godt...
Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes