Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 12:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Sonos? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sir_Golf_Alot
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 06:04 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg kunne godt tænke mig af kunne afspille alle mine MP3 og FLAC filer (ca 4000) over mit stereo anlæg, uden at de "skal køre" fra den bærbare. Er det Sonos der er løsningen?

Og hvor ligger man så musikken? på en ekstern harddisk, og skal den i såfald kobles på det trådløse netværk?

JH

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Hej SGA.

Sonos er én af mulighederne. Det er nok den letteste løsning, men også en af de lidt dyere.
Systemet fungerer ved at du har én boks (ZonePlayer 90) som er forbundet til et kablet netværk. På netværket skal du så enten have en PC der står tændt hele tiden (eller i hvert fald når du vil høre musik) eller en netværksharddisk (NAS). Det optimale vil være at PC/NAS også er forbundet til netværket med kabel, men der kan dog bruges trådløst. Sonos kræver ikke installation af noget som helst på din PC/NAS.

Squeezebox er en anden mulighed. Den er billigere, men en lille bitte smule mindre fleksibel.
Den kræver at du installere et lille stykke software på din PC (hvis du ikke har en NAS) eller at din NAS understøtter Squeezebox. Det er ikke alle NASer som gør det (men der er dog mange at vælge mellem). Konfigurationen foregår så fra din PC (via et webinterface). Men når først det er gjort, er den ret let at have med at gøre.

Begge løsninge kan også betjenes fra in iPod Touch eller iPhone, hvis du har sådan en og ikke vil bruge penge på den originale remote. Remoten til Sonos koster alene mere end en komplet Squeezebox løsning.

Jeg er selv ved at tage mig sammen til at få sådan en løsning. Umiddelbart ender jeg nok med Squeezebox da jeg er nærrig af helvede til, OG jeg godt kan li' at pille lidt ved tingene.
Hvis nogen spørger mig efter den absolut lettest løsning, så vil jeg anbefale Sonos.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

2ben.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg kan kun sige at SONOS er den bedste løsning og er klart den nemmeste at udvide på hvis du en dag vil have flere rum koblet på løsningen. Det er super nemt at sætte op og bruge. Syntes løsningen fra logitech virker utrolig plastic agtig. Men man må selv bestemme om man vil give det sidste. Jeg har bestemt ikke fortrudt det 1 sek. Hvis du pt. ikek vil ofre det sidste på en fjernbetjening kan man få et program til PC'en eller MAC. Det er ganske gratis.

Gå ned i HIFI Klubben og få en demo - de har både SONOS og LOGITECH.

Sir_Golf_Alot
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Hej
tak for svarene.

Jeg hælder nok mest til denne: http://www.hifiklubben.dk/produkter/traadloes_lyd/sonos_mult i-room_music_system__.htm

men hvor ligger musikken egentlig henne, er der harddisk i Sonos eller skal jeg koble en extern harddisk til systemet?

Kan det spille FLAC filer?

JH

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Februar 2009 kl. 02:31 | IP-adresse registreret  

Sonos kan godt afspiller FLAC. Sonos har ikke selv nogen harddisk. Den er afhængig af et netværk med en PC eller NAS som står tændt og er fyldt med musik. Uden dét kan den kun bruges til netradio.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes