Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Nyt anlæg - hjælp! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Elmegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Da min gamle cd-afspiller skranter lidt, overvejer jeg at købe nyt. Som udgangspunkt skal jeg have en cd-afspiller og en forstærker. Jeg har 2 JVC-højtalere, som er gamle, og - sammenlignet med så meget andet - sikkert ikke er specielt gode. Mit budget er dog ikke noget at prale med, så i første omgang tror jeg, at jeg beholder mine højtalere.

Jeg leder derfor efter en forstærker og cd-afspiller til samlet ca. 4000 kr. Jeg har kigget lidt rundt omkring - bl.a. på nogle NAD-forstærkere og ditto cd-afspillere. Cambridge laver tilsyneladende også noget i den prisklasse. Jeg aner dog intet om hi-fi, så jeg håber på jeres hjælp og gode råd.

Venligst,
David.
Til top Vis Elmegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elmegaard

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Køb Salg Byt - Integreret forstærker
http://www.hifi4all.dk/ksb/soegresultat.asp?produkttype=Intg .%20Forst%E6rker

Køb Salg Byt - CD-afspiller
http://www.hifi4all.dk/ksb/soegresultat.asp?produkttype=CD-a fspiller

Snus lidt rundt og se om du finder noget interessant, og stil evt. spørgsmål om specifikke produkter her - Med så skrabet et budget, kan jeg næsten kun anbefale at købe brugt...
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Elmegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2009 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Der er bl.a. denne Cambridge Azur 640C v.1 til salg for 1200 kr. Der står godt nok, at laseren er blevet skiftet, men det har vel ingen betydning som sådan? Og er det ikke rigtigt forstået, at cd-afspilleren (sammenlignet med forstærkeren) ikke ændrer det store på lyden?

Den kunne så evt. kombineres med en Cambridge 540A v.2 forstærker (jeg synes ikke umiddelbart, at der findes en 640-version - Hifi-klubben har den i hvert fald ikke på deres site). Hvordan ville det fungere?
En anden mulighed kunne være denne NAD C325BEE eller denne NAD C315BEE (stadig sammen med den Cambridge cd-afspiller). Ville det umiddelbart være en bedre løsning? Og hvor stor forskel er der på de 3 forstærkere?

Kenneth_P
Branchemedlem
Branchemedlem
Anmelder i Fidelity og på nomono.dk

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Elmegaard skrev:
Og er det ikke rigtigt forstået, at cd-afspilleren (sammenlignet med forstærkeren) ikke ændrer det store på lyden?

En cd/sacd-afspillers kvalitet er nøjagtig lige så afgørende for lyden som en forstærkers. Det er jo trods alt den der skal hente informationerne op af cd/sacd-mediet, og konvertere det digitale signal til et analogt signal, og dernest sende det videre til forstærkeren.

Held og lykke!

Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
Til top Vis Kenneth_P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth_P Besøg Kenneth_P's Websted

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Måske sådan en forstærker her. Den spiller godt ! Og kan sagtens klare en god opgradering på højttalersiden før den bliver det svage led: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=107344

Også kram: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=106288

Elmegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Jeg glemte helt at skrive, at det helst skal være i Københavnsområdet, hvis det skal være brugt - jeg har ikke bil, så Aalborg og Fyn er lidt langt væk.

Hvad siger I til de cd-afspillere og forstærkere, jeg nævnte i mit andet indlæg?

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Elmegaard skrev:
Hvad siger I til de cd-afspillere og forstærkere, jeg nævnte i mit andet indlæg?

Var jeg dig ville jeg finde en forstærker, der er lidt kraftigere end dem du har nævnt... Så har du lidt kræfter at arbejde med, når du skal opgradere på højttalersiden!

Elmegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Anda8000: Også selvom jeg bor i lejlighed, og ikke just kan spille teenage-højt?

I øvrigt: Den primære grund til at jeg vil skifte er naturligvis, at min cd-afspiller er halvt død. Den sekundære - og dog vigtige - er, at vokalen har det med at drukne i musikken. Den forstærker jeg har nu, er en Sony LBT-D209 (min cd-afspiller er en Sony, der fulgte med som et 'sæt' - den har ikke noget selvstændigt 'navn' så vidt jeg kan se). Er der nogen, der ved noget om disse i forhold til lyden?
Jeg kan nemlig ikke helt finde ud af, om det i virkeligheden er mine højtalere, der forårsager at vokalen drukner i musikken, eller om det vil blive bedre, såfremt jeg køber ny forstærker + cd-afspiller.
(Jeg ved godt det kan være svært at vurdere, når I ikke ved hvilke højtalere det præcist er (jeg ved ikke andet end det er det nogle ca. 10 år gamle JVC), men det kunne jo være, at der var nogen, der havde en anelse/idé om det).

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2009 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Elmegaard skrev:
Anda8000: Også selvom jeg bor i lejlighed, og ikke just kan spille teenage-højt?

Flere kræfter = Bedre kontrol (ikke nødvendigvis for at spille højt)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes