Emne: Valg af cd-afspiller. ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter mange og lange overvejelser vedr. køb af en ny afspiler, har jeg endelig besluttet mig.
Jeg havde en del afspillere med i mine overvejelser. Jeg overvejde bl.a. THULE CD 100 MK.II, THULE CD 150 B, Rega PLANET samt DENSEN BEAT 400 PLUS. En overgang var der også en Shanling med i mine overvejelser, men den blev hurtigt droppet.
Valget faldt på en BEAT 400 PLUS, som jeg skal hente i morgen i min lokale KT-Radio. Tror I lige, at jeg glæder mig!!! Det er næsten som at være nyforelsket igen. Rumlen i maven og længslen efter at være sammen med sin kære overskygger alt andet p.t.
Jeg har i forvejen en BEAT 100 MK.V. og har hørt hvordan denne konstellation lyder sammen og det er bestemt ikke skuffende.
Nu kan det kun gå for langsomt med at hente "drejeskiven", så jeg kan komme igang med at nyde min pladesamling.
Jeg vender tilbage med respons, når jeg har været igennem de første 1000 skiver...jeg tror ikke, at jeg kan løsrive mig før...hæ.
mvh FLEX
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillyke med det. Er personligt en anelse jaluox, gad godt ha råd til en b400. Hvis du bliver træt af den vil jeg da godt købe den for en 50'er.
Hvilke ht spiller det med?
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
|
Tillyke med det. Er personligt en anelse jaluox, gad godt ha råd til en b400. Hvis du bliver træt af den vil jeg da godt købe den for en 50'er.
Hvilke ht spiller det med?
|
|
|
Ja, det er så problemet...Jeg spiller p.t. på nogle game Dali 1288 som tiden desværre har indhentet, hvilket jeg må give min gode ven gl. jas ret i. Men, nu bliver jeg lige nødt til at vente en rum tid, inden der kommer et sæt nye HT'er inden for i min stue.
Jeg har haft en del forskellige HT'er i kikkerten den seneste tid. Blandt andre har jeg set og hørt lidt på Dynaudio (de forskellige Audience-moddeller), men har fået et rigtigt godt tilbud på Dynanudio Contour 3.3 som godt kunne være interessant. Endvidere har jeg luret lidt på SA1280 MK.II. samt Audiovector M3. Eben er også en mulighed, men det kræver et voldsomt dyk i lommerne efter guldet!
Jeg er sikker på at opsætningen med Beat 100, Beat 400+ samt N.O. Blue Heaven vil give mange timers nydelse i mit ydmyge hjem.
mvh FLEX
|
| Til top |
|
| |
TPNielsen Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Flex !
Du kan trygt investere sparepengene i SA-1280 ! De lyder FANTASTISK sammen med Densen og Blue Heaven. Jeg havde hvad jeg vil betegne som et fedt anlæg før, men efter min opgradering til denne konstellation er det hele da gået mange niveauer op ! Der er tale om stor nydelse af musikken her.  
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
TPNielsen skrev:
|
Hej Flex !
Du kan trygt investere sparepengene i SA-1280 ! De lyder FANTASTISK sammen med Densen og Blue Heaven. Jeg havde hvad jeg vil betegne som et fedt anlæg før, men efter min opgradering til denne konstellation er det hele da gået mange niveauer op ! Der er tale om stor nydelse af musikken her.  
|
|
|
Halløj TPnielsen.
Har du det samme grej som jeg, bortset fra at du er i besiddelse af et sæt SA1280?
Jeg håber selv, at der i nær fremtid bliver råd til sådant et par svesker. Mine gamle Dali'er er bestemt ikke det ypperste i denne verden, men jeg har klaret mig indtil nu, ved at opgradere dem en smule.
mvh FLEX
|
| Til top |
|
| |
guru Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville genoverveje M3`erne de lyder godt men jeg tror B100 er lige i underkanten
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stort tillykke FLEX
Det bliver en god dag imorgen..........................
Og konen skal nok ikke forvente det helt store nærvær fra din side, når først 400`eren spiller op...........musikalitet og transperant i solid forening......
Din næste opgradering bliver formentlig et sæt nye højttalere, og det vil i den grad rykke lydbilledet på højt niveau, så held med det hele............................
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
|
Stort tillykke FLEX
Og konen skal nok ikke forvente det helt store nærvær fra din side, når først 400`eren spiller op...........musikalitet og transperant i solid forening......
Din næste opgradering bliver formentlig et sæt nye højttalere, og det vil i den grad rykke lydbilledet på højt niveau, så held med det hele............................
|
|
|
Tak skal du have, min ven. Ja, det bliver en fornøjelse at connecte 400 PLUS til min Beat 100 og læne sig tilbage i fifaen og nyde de sprøde toner.
Jeg tror du har ret i, at konen nok skal smide lidt penge i r.... på et dameblad eller to, da jeg nok bliver svær at trække ned fra de tynde luftlag i morgen og de kommende dage....hæ, hæ. Men du kender jo alt til at befinde dig i den 7. himmel, kære ven...hæ.
HT'erne må vente en lille stund, grundet en nu skrantende økonomi. KT-Radio har foretaget et betydeligt indhak i min privatøkonomi....ak og ve'!
See U in HiFi-Heaven
FLEX
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLEX skrev:
gl.jas skrev:
|
Stort tillykke FLEX
|
|
|
Tak skal du have, min ven. Ja, det bliver en fornøjelse at connecte 400 PLUS til min Beat 100 og læne sig tilbage i fifaen og nyde de sprøde toner.
Jeg tror du har ret i, at konen nok skal smide lidt penge i r.... på et dameblad eller to, da jeg nok bliver svær at trække ned fra de tynde luftlag i morgen og de kommende dage....hæ, hæ. Men du kender jo alt til at befinde dig i den 7. himmel, kære ven...hæ.
HT'erne må vente en lille stund, grundet en nu skrantende økonomi. KT-Radio har foretaget et betydeligt indhak i min privatøkonomi....ak og ve'!
See U in HiFi-Heaven
FLEX
|
|
|
Hejsa FLEX
Der er jo ren livs-eleksir under opsejling, når dine Densen-enheder får lov at folde sig ud. Kan kun komme på ganske få ting der kan måle sig med fornøjelig musikformidling.......
Men lad nu ikke konen købe for mange af disse omkostningsfulde ugeblade. Hun har helt sikker forståelse for at der skal være til et par gode ht`er..............
Nå, ved at være tid for en tur til himmelen, og det er jo også en slags hifi.........
|
| Til top |
|
| |
TPNielsen Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Flex!
Jeg mangler desværre cd-spilleren i at have udstyret helt i orden. Jeg benytter en, iøvrigt ganske glimrende, Arcam til dette formål. Det må være næste (og sidste, ifølge konen) skridt på vejen. Men SA 1280'erne er da en åbenbaring sammen med forstærkeren her. Jeg har, uden at have den store tekniske indsigt, fået et detaljeløft i væsentlig grad med denne opstilling. Og så har højttalerne fundet nåde for min kones kritiske øje - der er gudskelov ikke meget CW over deres udseende... Men hvis der er én der brænder for at komme af med sin Densen 400 cd-spiller - ja så er jeg interesseret...
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at lytte til Lars H.U.G pladsen "Kiss and hug from a happy boy" - specielt tracks 5, så skal I høre 1280erne komme til live, detaljer, dyb bund, hurtig bund mm.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv også at lytte til nogle avance sig. Har selv 3'eren og den er godt match til b100 i mine ører  __________________
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
God aften, kære HiFi-munke.
Ja, så er jeg mange "tusser" fattigere, men en Beat 400 plus rigere....HA!
Var i KT-Radio i dag for at hente min nye cd-afspiller, og hvilken cd-afspiller. Den er fantastisk. Lyden, designet, ja hele pakken er det ypperste, i min verden. XS'eren er selvføælgelig det næste skridt på vejen, men man skal jo lige spise brød til.
Hr. Fullblown og jeg fik hentet "dyret" og fik den connectet til min Beat 100 og så skal jeg ellers love for, at der kom liv i de gamle klude. Beaten er så vellydende og detaljeret, at jeg kun har lovord til overs for dette produkt.
Vi lyttede til flere forskellige skiver i løbet af formiddagen og gang på gang blev vi overrasket over den fine detaljering og store lyd, som Beaten leverede. Specielt Norah Jones' nye album blev gennemlytet, og det var sgu en fornøjelse. Albummet "Kind of blue" med Miles Davis er et sikkert hit....man kan ligesom fornemme cigarrøgen og de halvdovne sjusser, der står på de små borde i spilleklubben. Det kalder jeg STEMNING!
Tænk, hvad et sæt nye HT'er kan gøre ved lyden!!!!!!!
Selv fruen er imponeret, og det skal siges, at der skal noget til før hun ifører sig danseskoene...hæ, hæ.
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLEX skrev:
|
Var i KT-Radio i dag for at hente min nye cd-afspiller, og hvilken cd-afspiller. Den er fantastisk. Lyden, designet, ja hele pakken er det ypperste, i min verden. XS'eren er selvføælgelig det næste skridt på vejen, men man skal jo lige spise brød til.
Hr. Fullblown og jeg fik hentet "dyret" og fik den connectet til min Beat 100 og så skal jeg ellers love for, at der kom liv i de gamle klude. Beaten er så vellydende og detaljeret, at jeg kun har lovord til overs for dette produkt.
Vi lyttede til flere forskellige skiver i løbet af formiddagen og gang på gang blev vi overrasket over den fine detaljering og store lyd, som Beaten leverede. Specielt Norah Jones' nye album blev gennemlytet, og det var sgu en fornøjelse. Albummet "Kind of blue" med Miles Davis er et sikkert hit....man kan ligesom fornemme cigarrøgen og de halvdovne sjusser, der står på de små borde i spilleklubben. Det kalder jeg STEMNING!
Selv fruen er imponeret, og det skal siges, at der skal noget til før hun ifører sig danseskoene...hæ, hæ.
Mvh. FLEX
|
|
|
Hjertelig godaften Flex
Meget tillykke med det nye vidunder, og nap så lige konen til en svingom når nu hun nu har danseskoene påmonteret........
Jammen det er jo herligt når der opdages nye facetter af ellers velkendte skiver. Så føler man bestemt at pengene er givet godt ud. Musikalitet og perspektiv vokser med opgraderinger, og når du snarligt efter dansen får overtalt din bedste halvdel til en investrering i ht`er, ender i begge i den musikalske 7. himmel.........................
De bedste hilsner
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
For syv sytten hvor er jeg jaloux nu. Kunne fandme godt tænke mig at smide min gamle Rotel på porten til fordel for sådan en B400 - ak og ve, der går realistisk set minimum 1 år før jeg kan begynde at tænke i den retning
Øv øv øv, jeg ville også have en B400, jeg vil ha jeg vil ha jeg vil ha!!! Densen-grej gør noget jeg endnu ikke har andre setups gøre. Enten elsker man det, eller også hader man det. For mig var det en åbenbaring at få en B100 inden for døren. "frem i skoene" og " ud af kasse" - Sådan kan jeg lide det! __________________
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
FLEX skrev:
|
Mvh. FLEX
|
|
|
Hjertelig godaften Flex
Meget tillykke med det nye vidunder, og nap så lige konen til en svingom når nu hun nu har danseskoene påmonteret........
Jammen det er jo herligt når der opdages nye facetter af ellers velkendte skiver. Så føler man bestemt at pengene er givet godt ud. Musikalitet og perspektiv vokser med opgraderinger, og når du snarligt efter dansen får overtalt din bedste halvdel til en investrering i ht`er, ender i begge i den musikalske 7. himmel.........................
De bedste hilsner
|
|
|
God aften gl. jas.
Mange tak skal du have. Det er virkelig en fornøjelse, at opleve de mange facetter i musikken, der tidligere var "skjult" for mine øren. Dansen har jeg taget med fruen, så nu er hun brændt sammen på sofaen, hvilket bare giver mig mere tid til at nyde vidunderet....hæ.
Med hensyn til et sæt nye ht'er, så er jeg sikker på, at det blot er et spørgsmål om tid, inden et sæt "violinkasser" bliver slæbt inden for døren.
Som jeg tidligere har beskrevet, har jeg en lille passion for P.J. Harvey, og det lyder bestemt ikke dårligt nu. Hendes stemme står langt tydeligere i lydbilledet, og der er virkelig kommet noget "KAPOW" over de forskellige numre, jeg har lyttet til fra et par af P.J. Harvey's udgivelser. Jeg tror, det er noget du skal lytte lidt til, hvis du ellers har tid?
Nå, men jeg smutter tilbage til den musikalske 7. himmel og glæder mig over købet.
Fortsat god aften, kære ven.
mvh FLEX
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
TPNielsen skrev:
|
Hej Flex!
Jeg mangler desværre cd-spilleren i at have udstyret helt i orden. Jeg benytter en, iøvrigt ganske glimrende, Arcam til dette formål. Det må være næste (og sidste, ifølge konen) skridt på vejen. Men SA 1280'erne er da en åbenbaring sammen med forstærkeren her. Jeg har, uden at have den store tekniske indsigt, fået et detaljeløft i væsentlig grad med denne opstilling. Og så har højttalerne fundet nåde for min kones kritiske øje - der er gudskelov ikke meget CW over deres udseende... Men hvis der er én der brænder for at komme af med sin Densen 400 cd-spiller - ja så er jeg interesseret...
|
|
|
Halløj TPNielsen.
Ja, som jeg har beskrevet, så er BEAT 400 PLUS kommet ind i min stue, og jeg har stor forståelse for lidt misundelse.....DET VIRKER SGU FOR GODT!
Det er jo altid et problem, når vi ønsker at opgradere vores små koncertsale med nye enheder. Vi har en "chef", der ser på vores ønsker med meget kritiske øjne og det kræver ofte stor overtalelsesevne, hvis ønskerne skal gå i opfyldelse. Dine ht'er falder de fleste kvinder for, og så kanman jo sige, at det er et held at SA1280 er så vellydende som de er. Jeg regner selv med at få "tilladelse" til at erhverve mig et lignende sæt.....men, det må tiden jo vise.
Jeg kan med sikkerhed sige, at det ikke bliver undertegnede, der brænder for at slippe a' med Beat'en.
mvh FLEX
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Flex.
Du må endelig sige til med dine HT erfaringer når du kommer så langt. Hvad kører du med af kabler? (Ply 3.4 se er det jo ihvertfald ikke mere - dem er jeg ellers blevet glad for, da først pakkemysteriet løste sig - sådan er det at bo på kollegie - da kan man aldrig vide hvor posten bliver af...) __________________
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
TPNielsen skrev:
|
Hej Flex!
|
|
|
Der er vist en til salg på DBA til 7500. __________________
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLEX skrev:
gl.jas skrev:
FLEX skrev:
|
Mvh. FLEX
|
|
|
Hjertelig godaften Flex
De bedste hilsner
|
|
|
God aften gl. jas.
Mange tak skal du have. Det er virkelig en fornøjelse, at opleve de mange facetter i musikken, der tidligere var "skjult" for mine øren. Dansen har jeg taget med fruen, så nu er hun brændt sammen på sofaen, hvilket bare giver mig mere tid til at nyde vidunderet....hæ.
Med hensyn til et sæt nye ht'er, så er jeg sikker på, at det blot er et spørgsmål om tid, inden et sæt "violinkasser" bliver slæbt inden for døren.
Som jeg tidligere har beskrevet, har jeg en lille passion for P.J. Harvey, og det lyder bestemt ikke dårligt nu. Hendes stemme står langt tydeligere i lydbilledet, og der er virkelig kommet noget "KAPOW" over de forskellige numre, jeg har lyttet til fra et par af P.J. Harvey's udgivelser. Jeg tror, det er noget du skal lytte lidt til, hvis du ellers har tid?
Nå, men jeg smutter tilbage til den musikalske 7. himmel og glæder mig over købet.
Fortsat god aften, kære ven.
mvh FLEX
|
|
|
Hejsa FLEX
Sikken en herlig aften. Både at lytte til et musikalsk vidunder og samtidigt nyde et kvindeligt vidunder, jammen så kan vi ikke forlange ret meget mere....
Må med skam melde at den kære "Harve" er ubekendt for den gamle her, men jeg er meget interesseret. Alt nyt er af interesse, og tid har vi nok af.........
Og mht. XS`ern , ja så er jeg overbevist om at et sæt nye ht. vil rykke dig og din bedste halvdel, aldeles flere skridt op på musikhylden................
Nyd musikken min ven, og gerne sammen med fruen. Desuden vil det kommende vidunder dermed have de musikalske gener helt og aldeles toptrimmet......
Musikalske aftenhilsner
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|