Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Computer satop til Squeezebox (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har en gammel computer jeg gerne vil have sat op så jeg kan bruge den til at streame til min squeezebox.

Jeg vil gerne have den sat op så den virker som en NAS, altså jeg vil ikke have skærm eller noget tilsluttet og jeg vil gerne kunne komme ind på den fra min anden computer. Hvordan gør man det?

PS. Det er en midlertidig løsning indtil jeg har penge til en rigtig NAS.

Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ikke hvor vi skal starte og om du evt. allerede har installeret et styresystem på pc'en  så den er "frisk"?

Jeg antager at den lever op til mindste kravene for squeezecenter?
men det første du skal gøre er at vælge enten windows eller linux som styresystem. Så henter du squeezecenter fra nettet og installerer programmet, og får det sat op så streamingen fungerer.

Du får brug for et fjernbetjeningsprogram f.eks. vnc(windows) http://www.realvnc.com/ 

Nu kan skærm og evt. også tastatur kobles fra pc'en, bemærk at du måske skal i bios og slå tjeck for tastatur fra da den ellers brokker sig ved bootup.

Så er du kørende.

For at mindske strømforbruget kan du opsætte shutdown programmer, alt. findes der plugins
http://wiki.slimdevices.com/index.php/PluginRemoteControls se ud for 'server' og 'power' længere nede på siden.

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

http://www.microsoft.com/windowsXp/using/mobility/getstarted /Remoteintro.mspx<- hvis du har XP på den, så erder en guide her til hvordan du bruger remote desktop. Dvs. den skal bare være på netværket, så kan du styre den via en anden windows pc på netværket.

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen. Jeg kan se at jeg skal igang i aften med at prøve om jeg kan få det til at virke.

Det der remote access fra Windows kan det bruges så jeg kan se harddisken som netværksdrev på min normale computer?

Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

el_serpiente skrev:

Det der remote access fra Windows kan det bruges så jeg kan se harddisken som netværksdrev på min normale computer?

Det kan du allerede uden at bruge Remote Desktop. I 'My Computer' vælger du 'Tools' i værktøjslinen og så 'Map Network Drive...' (beklager det dansk-engelske, bruger XP på engelsk ). Det kræver dog at computerne kan se hinanden på netævrket.

Med Desktop kan du bare styre computerne som normalt, fra den computer du har adgang fra.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes