Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 01:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Touch Diva (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Det ser efterhånden ud som om folk synes at "den nye måde" at nyde musik på er ved at være "stue ren", så derfor  vil jeg lige høre om der er nogle herinde som har erfarring med TOUCH DIVA?

Jeg overvejer lidt at skille mig af med NAS og SB for at prøve noget andet, men ved ikke om det er den rigtige vej at gå?

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 03:49 | IP-adresse registreret  

Kender ikke meget til Touch Diva, men her er da et alternativ:

Overvejer selv at lave en medie-løsning for tiden. Lige nu ser det ud til at jeg ender med en Philips  Pronto TSU 9200 Remote med en tilhørende USB-enhed.

Den store fordel ved den, som jeg ser det, er at man slipper for at have to remotes liggende (Multi + Squeezebox Remote), da Pronto'en tager sig af begge funktioner.

Dertil er planen at der skal en server på. Noget skal jo afspille filerne :)
Denne kommer til at stå i kosteskabet med et længere optisk kabel ført til min reciever.

Løsningen ender med at koste ca. 2000 Kr. for Pronto'en og 3000 Kr. for en server som jeg alligevel planlægger at opstille.

Jeg synes bestemt at løsningen bliver "stue-ren". Playlister etc. kan redigeres fra en Remote PC og afspilningen foretages fra Pronto'en der jo har display og det hele. Faktisk bliver det eneste synlige Pronto'en, der er så pæn at den gerne må ligge fremme :)

terp2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Touch Diva virker ikke overbevisende. Den har et væld af begrænsninger, og 99% af musikken, der tilbydes er mp3 i 192 kbit/s. Men okay, hvis du ikke har noget musik i forvejen, og du ikke stiller krav til hvilken musik, du vil kunne høre, og hvis du er ligeglad med lydkvalitet, og du ikke vil have mulighed for at tilslutte egen musik/harddisk, og du gerne vil være bundet af et abonnement, så vælg Touch Diva :-)

Ps. Du kan se, hvilken "vej" jeg er gået i min signatur. Du har nok ret i, at trenden går mod minimale anlæg med høj funktionalitet.

Til top Vis terp2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af terp2004

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Touch Diva er ikke for dem der vil have god lydkvalitet, hvilket de også selv skriver i deres pressemeddelelse. Men idéen er jo interessant.

Jeg er selv igang med en løsning der på sigt bliver en tablet PC, eller trykfølsom skærm, hvor Foobar2000 med delefilter plug-in skal styre det hele.

Det er naturligvis en nørdeløsning, da man selv skal sætte alt op.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

KimHRasmussen skrev:

Overvejer selv at lave en medie-løsning for tiden. Lige nu ser det ud til at jeg ender med en Philips  Pronto TSU 9200 Remote med en tilhørende USB-enhed.

Den store fordel ved den, som jeg ser det, er at man slipper for at have to remotes liggende (Multi + Squeezebox Remote), da Pronto'en tager sig af begge funktioner.

Denne kommer til at stå i kosteskabet med et længere optisk kabel ført til min reciever.

Løsningen ender med at koste ca. 2000 Kr. for Pronto'en og 3000 Kr. for en server som jeg alligevel planlægger at opstille.

Jeg synes bestemt at løsningen bliver "stue-ren". Playlister etc. kan redigeres fra en Remote PC og afspilningen foretages fra Pronto'en der jo har display og det hele. Faktisk bliver det eneste synlige Pronto'en, der er så pæn at den gerne må ligge fremme :)

Er sådan en remote to vejs? Kan den sende infomationer til remoten?
Dvs. fjernbetjeningen bruges til en Squeezebox eller?

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2009 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

KimHRasmussen skrev:

Det minder jo næsten om min egen løsning kan man sige, altså med en SB og en nas som står gemt væk "for et syns skyld"*S*.

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2009 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

terp2004 skrev:

Touch Diva virker ikke overbevisende. Den har et væld af begrænsninger, og 99% af musikken, der tilbydes er mp3 i 192 kbit/s. Men okay, hvis du ikke har noget musik i forvejen, og du ikke stiller krav til hvilken musik, du vil kunne høre, og hvis du er ligeglad med lydkvalitet, og du ikke vil have mulighed for at tilslutte egen musik/harddisk, og du gerne vil være bundet af et abonnement, så vælg Touch Diva :-)

Ps. Du kan se, hvilken "vej" jeg er gået i min signatur. Du har nok ret i, at trenden går mod minimale anlæg med høj funktionalitet.

Midt i alt det her halløj med en "diva" har jeg dog også overvejet at droppe min reciever i stedet for og finde nogle aktive ht, om ikke andet så for at prøve et eller andet. Er du glad for dine?

terp2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2009 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Midt i alt det her halløj med en "diva" har jeg dog også overvejet at droppe min reciever i stedet for og finde nogle aktive ht, om ikke andet så for at prøve et eller andet. Er du glad for dine?

Jeg har haft dem et par uger og er yderst tilfreds. Lyden er krystalklar. Lige nu har jeg smidt dem i reolen, men skal flytte om en måneds tid, så der får jeg mere plads og tid til at placere dem lidt bedre.

Jeg er meget glad for at slippe for ledninger, forstærker og især cd-afspiller. Og jeg var glad for, at jeg rent faktisk fik nogle penge for mit gamle anlæg - om få år kan du ikke få penge for cd-afspillere. Jeg lytter til meget mere musik allerede nu, end jeg gjorde med mit gamle Thule-anlæg. Det var sgu for besværligt at lede mapper igennem for en bestemt cd, når man har 500. Nu kan jeg lave spillelister og skifte på 1 sek, hvis jeg vil høre noget andet. Det er funktionalitet, der vil noget.

Du kan finde løsninger, der spiller langt bedre, men til prisen, er de sgu et hit. Jeg har hørt en Lyngdorf-forstærker med gode højttalere til, og sådan noget kan de jo ikke matche. Men muligheden for at slutte en subwoofer til, er nok for mig.

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2009 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

terp2004 skrev:
rattanhuset skrev:

Jeg har haft dem et par uger og er yderst tilfreds. Lyden er krystalklar. Lige nu har jeg smidt dem i reolen, men skal flytte om en måneds tid, så der får jeg mere plads og tid til at placere dem lidt bedre.

Jeg er meget glad for at slippe for ledninger, forstærker og især cd-afspiller. Og jeg var glad for, at jeg rent faktisk fik nogle penge for mit gamle anlæg - om få år kan du ikke få penge for cd-afspillere. Jeg lytter til meget mere musik allerede nu, end jeg gjorde med mit gamle Thule-anlæg. Det var sgu for besværligt at lede mapper igennem for en bestemt cd, når man har 500. Nu kan jeg lave spillelister og skifte på 1 sek, hvis jeg vil høre noget andet. Det er funktionalitet, der vil noget.

Du kan finde løsninger, der spiller langt bedre, men til prisen, er de sgu et hit. Jeg har hørt en Lyngdorf-forstærker med gode højttalere til, og sådan noget kan de jo ikke matche. Men muligheden for at slutte en subwoofer til, er nok for mig.

Jeg kan godt følge dig i det der med nemheden nu, det er også lidt sådan jeg selv har det og derfor at jeg idag kører med SB og en NAS i stedet for en alm "anlægs løsning". Dog har jeg som det er nu plottet SB til en alm reciever og det er der de aktive ht kommer ind i billedet for mig, da jeg spekulere lidt på at skille mig af med denne reciever og i stedet bare plotte ht direkte til et sæt aktive ht *S*

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
KimHRasmussen skrev:

Er sådan en remote to vejs? Kan den sende infomationer til remoten?
Dvs. fjernbetjeningen bruges til en Squeezebox eller?

Denne remote er to-vejs og kan altså vise playlist osv. på displayet. Den kan altså erstatte en Squeezebox og en almindelig remote helt, forudsat at man har sat en server op til formålet, men det skal man jo også have med Squeezeboxen.

Det skal så lige siges at prisen jeg skriver er på bestilling fra USA. Ellers koster den 5000 Kr. sammen med den nødvendige USB-enhed. :/

Det er lidt kostbart, men jeg synes nu alligevel det er det værd for en så elegant løsning.

CapLogan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 April 2009 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Har haft gang i min TouchDiva i snart en uge nu. DAMN, det koncept hold. Har både kørt den med dens interne forstærker og over min Audio Analogue Puccini forstærker på et par Audio Physic Virgo højtalere. Lyden sidder lige i skabet. MEN det sjoveste er sku at få adgang til alverdens musik på et splitsekund. Og når man først er gået i gang med at søge og lytte så dukker der bands og numre op som man har glemt men finder lynhurtigt efterhånden som de dukker op i ens errindringer. Den intuitive læring er fantastisk, det tager blot et par minutter så er man i gang.

Det bliver STORT når de får åbnet for filmdelen... så kan Blockbuster godt lukke deres forretninger.

Til top Vis CapLogan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CapLogan

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 07 April 2009 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

CapLogan skrev:

Har haft gang i min TouchDiva i snart en uge nu. DAMN, det koncept hold. Har både kørt den med dens interne forstærker og over min Audio Analogue Puccini forstærker på et par Audio Physic Virgo højtalere. Lyden sidder lige i skabet. MEN det sjoveste er sku at få adgang til alverdens musik på et splitsekund. Og når man først er gået i gang med at søge og lytte så dukker der bands og numre op som man har glemt men finder lynhurtigt efterhånden som de dukker op i ens errindringer. Den intuitive læring er fantastisk, det tager blot et par minutter så er man i gang.

Det bliver STORT når de får åbnet for filmdelen... så kan Blockbuster godt lukke deres forretninger.

Velkommen til forum.

Fortjener sådan et system som dit ikke andet en mp3?

Film-delen... bliver det så komprimerede filer også?
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2009 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

CapLogan skrev:

Lyden sidder lige i skabet.

Der overføres som regel i MP3 192 kb/sec. Jeg mener derfor ikke lyden kan være lige i skabet.

terp2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2009 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Touch Diva er som udgangspunkt en glimrende idé - og en lille tusse i abonnement om året er også acceptabelt, men systemet lider af flere store mangler:

1/ Man kan kun høre MP3. Lossless bør være et must.

2/ Man kan ikke tilslutte f.eks. eksterne harddiske. Det er lige meget, hvis de 2 mio. sange er udvalg nok, men jeg lytter til meget musik, der er alt andet end main stream. Dem vil jeg gerne fortsat kunne høre.

Så hvis Diva eller andre får et system op at køre, der opfylder de to krav, så ville jeg da være meget interesseret.

CapLogan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 April 2009 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Ja .. lyden sidder lige i skabet .. mit setup kan få den sløjeste mp3 afspiller til at lyde som DRs nye koncertsal. Jeg er vandt til vellyd ( CD afspiller: Audio Analogues seneste model;Audio Analogue Puccini Settanta forstærker, Audio Physic Virgo højtalere ) , så jeg ved hvad jeg taler om. Det er ikke en teoretisk snak om hvad 192 kb/sec kan bringe, men en faktuel oplevelse jeg deler med jer. Så før nogen skyder med teoretiske kugler burde de overveje rent faktisk at lytte til TouchDivaen og komme med en dom basseret på en reel lydoplevelse.....men jeg forstår... det andet er meget nemmere, men i virkeligheden knab så interessant.

Vedr. filmdelen så har jeg læst mig frem til at filmene bliver i komprimeret form. TouchDiva har vist skrevet kontrakt med MGM, Paramount og de andre store filmselskaber.

Deruodver så kan jeg glæde mig over at radiodelen spiller max. Alverdens internetradiostationer med alle de genre som man kan komme i tanke om i overflod.

Det er svært ikke at blive begejstret. Men jeg tror det er et spørgsmål om generel indstilling til livet som gør forskellen. Jeg ser gerne mulighederne før problemerne. Nogen bygger et læskur når det blæser andre en vindmølle.

Til top Vis CapLogan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CapLogan

terp2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2009 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Jamen tillykke med anlægget! Vi "skyder ikke med teoretiske kugler" for sjov. Selvfølgelig kan du have lov at mene, at 192 kb/sec lyder som DRs nye koncertsal, men det er ikke ensbetydende med, at det lyder sådan for andre.

Jeg synes, der er en ganske, ganske stor forskel, når jeg lytter mp3 vs lossless. Derfor er det vel berettiget at kritisere Diva på dette punkt. Ligesom de manglende mulighed for tilslutninger for mange vil være irriterende. Det handler på ingen måde om læskure og vindmøller, som du prøver at gøre det til. Det handler om, at det er ganske mange andre interessante muligheder for digital vellyd. Diva har fordele og ulemper, men er bestemt ikke nogen revolution.

Hvis du vil have tilgang til meget musik, kan du også vælge TDC Play. Mht. internetradio så er det standard på langt de fleste computer-dac-løsninger. Det er svært ikke at blive begejsret over de mange (nye) muligheder. Diva er blot een af dem.

terp2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2009 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Ps. Jeg vil da gerne lytte til Diva. Hvor i København kan man høre det? Den eneste gang, jeg har set Diva, var i Københavns Lufthavn, hvor der stod en stand med nogle sælgere og et ton flyers.

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 07 April 2009 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

CapLogan skrev:

Ja .. lyden sidder lige i skabet .. mit setup kan få den sløjeste mp3 afspiller til at lyde som DRs nye koncertsal... så jeg ved hvad jeg taler om. Det er ikke en teoretisk snak om hvad 192 kb/sec kan bringe, men en faktuel oplevelse jeg deler med jer. Så før nogen skyder med teoretiske kugler burde de overveje rent faktisk at lytte til TouchDivaen og komme med en dom basseret på en reel lydoplevelse.....

At du synes noget lyder godt er sku da så langt fra faktuel information som det vrøvl præsten (imamen, Ruth Evers...) prædiker.

Det er derimod faktuelt at du gennem Diva'en lytter på musik der er komprimeret med en forældet kode til ca. 1/4 af den oprindelige datamængde.

Jeg er meget til vindmøller, og er gået så langt som jeg mener er lydmæssigt forsvarligt mht. til at gøre musikken let tilgænlig uden at det går ud over kvaliteten.

Når Diva'en eller ligende produkter kan levere lyd uden væsentlige kompromisser (lossless, det rigtige udvalg osv.) skal jeg nok være blandt de første til at hoppe på vognen. Ikke før.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Jeg kan nu heller ikke se hvorfor MP3 pludselig skulle lyde bedre på Touch Diva. MP3 er nue en gang et komprimeret format, og selv Touch Diva har i et interview skrevet at lydkvalitet ikke er til audiofiler, men vil tilfredsstille målgruppen.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2009 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
Når Diva'en eller ligende produkter kan levere lyd uden væsentlige kompromisser (lossless, det rigtige udvalg osv.) skal jeg nok være blandt de første til at hoppe på vognen. Ikke før.

Det er ikke Divaen der bestemmer, men pladeselskaberne. på Touch Divas hjemmeside kan man læse at blandt andet EMI også udsender lidt i 346 kb/sec.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes