Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 17:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Fin DAC? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
majcherek128
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2009
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der kender en rigtig god DAC?
Gerne til en fornuftig pris (sætter ingen grænser lige nu, så skyd også løs med det vilde!)

Jeg satser stort på en god lyd, anlæg og højttalere må blive bygget til med tiden, da jeg godt kan klare mig en del tid endnu på mit nuværrende.

I må også meget gerne komme med forslag til lydkort, hvis i mener at det er nemmere/bedre/billigere at få god lyd fra min PC på den måde.

Alle sange jeg spiller, har de seneste år været i FLAC, gennem foobar2000 med ASIO, indspillet fra købe-cd'er, så kvaliteten der er i orden!

Jeg har søgt lidt forgæves rundt på forumet, og syntes altså ikke jeg kan finde tilstrækkelige svar.

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Tjek Nerds.dk. Der er en tråd om verdens bedste dac. Den er dog ikke i produktion og tilgængelig på markedet endnu og det er heller ikke sikkert den kommer det. Men hvis den gør bliver det til under 10k.
Tråden hedder 'diydac færdig!!'.

Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

terp2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Logitech Transporter har fået fine anmeldelser. Den koster ca. 9.000 kr i England og ca. 15.000 kr i Danmark. Har ikke selv hørt den, men overvejede at købe den på et tidspunkt. Ellers er der Sonos, Squeezebox og Cambridge, som du kan finde masser af tråde om her på forummet.
Til top Vis terp2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af terp2004

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Vil næsten gerne love du ikke kan få et internt lydkort der kan hamle op med externe DAC's til en rimelig pris. Jeg ville nok anbefale en USB dac da du så vil komme uden om hele Jitter problematikken.

Anbefalinger fra billig til dyr:
Firestone Fuber II
Cambridge DAC-Magic
Benchmark DAC1
Benchmark Dac1-Pre Hvis du er interreseret i en preforstærker og bare vil have effektblokke sluttet til.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Jay l`Blundt skrev:
Tjek Nerds.dk. Der er en tråd om verdens bedste dac. Den er dog ikke i produktion og tilgængelig på markedet endnu og det er heller ikke sikkert den kommer det. Men hvis den gør bliver det til under 10k.
Tråden hedder 'diydac færdig!!'.

Mvh. l´Blundt

Har du hørt den, siden du her kan anbefale den

Til trådstarter: For at brugere her kan hjælpe dig, så vil jeg anbefale dig at skrive en prisramme du gerne vil holde dig inden for

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Har du hørt den, siden du her kan anbefale den

Til trådstarter: For at brugere her kan hjælpe dig, så vil jeg anbefale dig at skrive en prisramme du gerne vil holde dig inden for

Det har jeg ikke nej. Men har læst at den skulle være verdens bedste, ifølge konstruktørerne ihvertfald. Selv tvivler jeg da også en hel del.
Men det ville da næsten være ærgerligt at købe nyt nu hvis verdens bedste dac om et par måneder bliver solgt for 6-8k.
Og så er der en stående invitation til at komme og høre den. Bedre kan det næsten ikke blive

Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Stello 220 mkII Dac

Har ikke prøvet andet, men kender en der har prøvet meget gennem tiden og han har selv en. Kombiner den med et godt drev og den følger med laaaangt op i prisklasserne.

Dette kan jeg dog ikke dokumenterer.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Marts 2009 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

@ majcherek128: Gør dig dine egne erfaringer, gerne på basis af dem der rent faktisk har erfaring med et produkt. Andet er efter min mening useriøst.

Så prøv at sæt en prisramme, udvælg dig et par produkter, og husk at lån produktet hjem INDEN du køber

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 03 Marts 2009 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Som Dpetersen siger Stello DA220 mkII er ubestridt den beste dac i den prisklasse, sammen med et ældre sony, teac, denon drev får du super lyd til få penge.   
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2009 kl. 02:22 | IP-adresse registreret  

Tjah til 1500€ er den da også godt oppe i prisklassen i forvejen

Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 Marts 2009 kl. 07:00 | IP-adresse registreret  

Jeg kan også kun anbefale Stello DA220 mkII.

Både min 19.000 kr. cd-spille og min endnu dyrere pladespiller lyder direkte kedelig i forhold.

Og så fås den til 10.500 på hificable.dk i øjeblikket.

Til top Vis Claus.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus.petersen

Gbemi
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Hifi4real

Bruger siden: 20 September 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Marts 2009 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt denne her og den er ret fantastisk......Tror den ligger på omkring de 25.000

Så kommer du vist heller ikke til at mangle tilslutninger. Om du så vil køre Bluetooth, bal, dig eller analog, så er det der vist.....

http://www.chordelectronics.co.uk/specs/QBD76.pdf

Til top Vis Gbemi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gbemi

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 03 Marts 2009 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Jeg lagde mærke til at der var en der nævnede Foobars lille DAC.

Den synes jeg spiller godt, rigtig godt, og når du nævner at du bruger din PC som kilde synes jeg det er oplagt at prøve at låne sådan en med hjem for at lytte på den hjemme hos dig selv.  

Og så er det til en pris der er til at betale.Smile

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 Marts 2009 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

majcherek128 skrev:
Er der nogen der kender en rigtig god DAC?
Gerne til en fornuftig pris (sætter ingen grænser lige nu, så skyd også løs med det vilde!)

....anlæg og højttalere må blive bygget til med tiden, da jeg godt kan klare mig en del tid endnu på mit nuværrende.

.....god lyd fra min PC på den måde.

Alle sange jeg spiller, har de seneste år været i FLAC...

Uden et normalt HiFi anlæg - så længe du vil spiller fra en taltæsker (PC) og som skal lave meget andet - så er det en udvendig DAC og gå ikke for højt op i pris.

DU har FLAC og det er godt til fremtiden, så hvis du planlægger udbygningen med at have musik på en medieafspiller - fx. en NAS - over til et rigtigt anlæg, så er det fint med en bedre DAC, da  både en god CD-spille og det kommende DAB+ mm. kan give din DAC noget at tygge på.

EN PC er en taltæsker med påklistret lyd   På vej til god lyd, så skal du skal vælge et andet 'centrum' at bygge anlæg og højttaler på.

Det er ikke smart st smide Formel 1 bensin på en knallert - dyrt og giver intet udover masser af røg

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

FinnC skrev:

EN PC er en taltæsker med påklistret lyd   På vej til god lyd, så skal du skal vælge et andet 'centrum' at bygge anlæg og højttaler på.Det er ikke smart st smide Formel 1 bensin på en knallert - dyrt og giver intet udover masser af røg  

Det var da godt nok noget af det mest usammenhængende og usande jeg har hørt hele dagen

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Marts 2009 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:
FinnC skrev:

EN PC er en taltæsker med påklistret lyd   På vej til god lyd, så skal du skal vælge et andet 'centrum' at bygge anlæg og højttaler på.Det er ikke smart st smide Formel 1 bensin på en knallert - dyrt og giver intet udover masser af røg  

Det var da godt nok noget af det mest usammenhængende og usande jeg har hørt hele dagen

Synes godt nok også at det er for hårdt stillet op. Jeg er sikker på at en pc baseret løsning rækker fint til langt de fleste. Selvsagt er et pc drev hverken super solidt opbygget eller dæmpet, men alligevel. Og hvis man blot bruger pc'en til at hente det digitale signal ud af harddisken, så er en pc fuld på højde med langt de fleste alternativer.

majcherek128
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

@ majcherek128: Gør dig dine egne erfaringer, gerne på basis af dem der rent faktisk har erfaring med et produkt. Andet er efter min mening useriøst

Det er jo så også præcis det jeg gør nu...

majcherek128
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

FinnC skrev:

Uden et normalt HiFi anlæg - så længe du vil spiller fra en taltæsker (PC) og som skal lave meget andet - så er det en udvendig DAC og gå ikke for højt op i pris.

DU har FLAC og det er godt til fremtiden, så hvis du planlægger udbygningen med at have musik på en medieafspiller - fx. en NAS - over til et rigtigt anlæg, så er det fint med en bedre DAC, da  både en god CD-spille og det kommende DAB+ mm. kan give din DAC noget at tygge på.

EN PC er en taltæsker med påklistret lyd   På vej til god lyd, så skal du skal vælge et andet 'centrum' at bygge anlæg og højttaler på.

Det er ikke smart st smide Formel 1 bensin på en knallert - dyrt og giver intet udover masser af røg

Nu spørger jeg måske dumt, men hvor er forskellen i en CD-afspiller med digital udgang, og en PC (med tabsfri indspilninger af CD'er) med digital udgang??

Så vidt jeg kan forstå, burde der på ingen måder være forskel på de to...
Selvfølgelig kan jeg godt se nogen små ting der kan ændre sig, men det er som sagt voldsomt små faktorer der spiller ind dér.

Såfremt man også har en rimelig stærk computer, som også er lydløs, gerne en som står i et andet rum, ser jeg det som at være 99% det samme som en CD-afspiller. Dette er selvfølgelig taget i forbehold at man bruger digital udgang.
---

To All:
Skal jeg sætte en prisramme vil jeg sige maks. 5000, hvis det løber en smule over gør det ikke det store.

Jeg har tidligere kigget lidt på cambridge'en... Har hørt den skulle være pengene værd, tja, men jeg vil gerne have noget der er mere værd så!

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

majcherek128 skrev:
Nu spørger jeg måske dumt, men hvor er forskellen i en CD-afspiller med digital udgang, og en PC (med tabsfri indspilninger af CD'er) med digital udgang??

Stort set ingenting, dog er nogle lydkort til pc'er så elendige at man ødelægger signalet, men igen den slags cd afspillere findes også. Ved en USB tilslutning til en DAC og ordenlig rippede cd'er vil man oftest være mere sikret en bitkorrekt gengivelse end "highend cd-afspillere". Da en DAC har digitalt indgangs signal vil jitter problematikken være det samme i begge tilfælde, og på pc'en har man allerede sikret sig at læsningen af ens cd'er er korrekt så man behøver ikke miste nattesøvn over om ens cd-afspiller nu læser korrekt

xillur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Et andet fint bud kunne være en DSPre fra HOLM Acoustics. Det fede er at man har både SPdif, Toslink og USB input i
samme kasse, og jitter blokering fra alle kilder. Den har derudover Equalizer og rum-korrektion.

Du bad jo om noget af det vilde

http://www.holmacoustics.com/dspre1_introduction.php
Til top Vis xillur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xillur

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum