| Forfatter |
|
audio4ever Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal bruge et nyt kabel til at forbinde min harman kardon avr 4500 med min sony cd afspiller. Jeg skal vide hvilket slags
kabel jeg skal bruge, og hvilken slags der er det bedste.
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du sikker på du vil bruge et måske pænt 5-cifret beløb på et kabel __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
audio4ever Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 02:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, jeg skal bare vide hvad man skal bruge til musik i stereo.
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Er du sikker på du vil bruge et måske pænt 5-cifret beløb på et kabel |
|
|
Mener du seriøst det der?!
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
Chr. R. skrev:
|
|
|
|
|
Ja, der bliver jo direkte spurgt efter det bedste kabel, og jeg kan let finde et kabel i den prisklasse. Bemærk at jeg har skrevet "måske", idet højere pris jo ikke er en garanti for bedre lyd. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
audio4ever Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak, er det bare sådan et kabel med 2 stik i hver ende?
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
virious skrev:
Chr. R. skrev:
|
|
|
|
|
Ja, der bliver jo direkte spurgt efter det bedste kabel, og jeg kan let finde et kabel i den prisklasse. Bemærk at jeg har skrevet "måske", idet højere pris jo ikke er en garanti for bedre lyd. |
|
|
Det gør ingenting at tænke selv...
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
mystisk tråd......
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis sony'en er den "dårligste" ville jeg overveje digital overførsel. Eller allerbedst: prøve begge!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
audio4ever skrev:
|
Tak, er det bare sådan et kabel med 2 stik i hver ende, eller kun 1 ? kan man koble det til en playstation 3? |
|
|
Når du forbinder og overfører signalet analogt, skal du bruge en forbindelse med 2 stik i hver ende - et til højre kanal og et til venstre kanal. Overfører du derimod signalet digitalt, og lader receivern dekode dette, skal du blot bruge et kable med et stik - alternativt et lysleder kabel, hvis din receiver og CD understøtter denne form for forbindelse. Jeg ved ikke en brik om en PS3; men for en Xbox gælder der det samme, man kan opkoble analogt med et 2-leder kabel eller digitalt med én leder. __________________ "What this country needs is a good 5 watt amplifier!" (Paul Klipsch)
|
| Til top |
|
| |
audio4ever Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2009 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak!
Hvilket et af de slags kabler skal jeg så vælge til at spille musik med i stereo? hvad giver den bedste lyd kvalitet?
|
| Til top |
|
| |
Thulemanden Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 14 Marts 2009 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
audio4ever skrev:
|
Jeg skal bruge et nyt kabel til at forbinde min harman kardon avr 4500 med min sony cd afspiller. Jeg skal vide hvilket slags kabel jeg skal bruge, og hvilken slags der er det bedste.
Mvh Henrik |
|
|
Hæhæ - du lander i dragens hule med et så naivt, undskyld, åbent spørgsmål.  I dag er det vel phono plugs og ikke DIN der er standard. Se bag på dine enheder, hvilke de tilbyder. Nogen kalder måske phono for RCA standard. 'det bedste' er jo som regel out of reach for andre end russiske gasmilliardærer. Du kan så spørge om Best Buy, hvilket er noget helt andet. Lad os i stedet spørge hvor mange penge du vil bruge, og så finde nogle kandidater med specifikke egenskaber. Din HK er en farverig fætter ser jeg. For almindelige dødelige, der ikke selv har kapacitet til at gennesøge hele markedet, virker det rationelt at sen velspækket leverandørs udvalgte varer. Er der så en leverandør nær din galakse.... Derfor vil jeg kigge på Hifiklubben, hvis jeg boede i hovedstaden. De sender dog mod portogebyr til dig. Nu har HFK klubben noget de kalder 'deres eget mærke' som medfører de får gode rabatter på det fordi de samler storordrer. Derfor vil jeg se på dem. Her i blandt læses dette for et produkt: Som altid ved Argon – Hi-Fi Klubbens eget mærke – får du nemlig usædvanlig meget for dine penge. Argon 5056 er et velkonstrueret og vellydende signalkabel, som du kan bruge til at forbinde f.eks. din cd-afspiller til din forstærker eller receiver. Seriøs konstruktion og rimelig pris gør 5056 til et rigtig godt køb.Da der næppe er mere end 60 cm mellem dine enheder, burder du kunne nøjes med det til 249 kr. Du kan regne med det er forgyldt for bedre forbindelse, godt afskærmet osv, men tjek selv. Håber processen giver mening for dig. __________________ Of all noises, I think music is the least disagreeable. Samuel Johnson (1709 - 1784)
|
| Til top |
|
| |
audio4ever Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2009 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak.
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 14 Marts 2009 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med mere liv i bassen, mener du så at der er mindre styr på bassen? For så hænger det jo godt nok sammen...
Prøv at afkoble din cd-spiller fra forstærkeren med nogle sd-fødder eller lignende. Du kan sikkert finde flere tråde herom på forum...
I dit tilfælde kommer det nok an på om digital-analog-konverteren er bedre i din forstærker, end i din cd-spiller. Nu skriver du jo ikke, hvilken sony det er, så det er ikke sikkert den har optisk digital udgang (lysleder), så du kan lade forstærkeren konvertere til analog.
Men da det er en dicideret cd-afspiller og ikke en dvd, vil jeg tro den gør det ok, så jeg vil foreslå dig at købe et RCA-kabel (som nogle også kalder phono).
Der findes også en anden type tilslutningsmulighed, som mange mener er bedre end RCA, den hedder XLR (balanceret) og findes oftest på grej i den dyrere ende, så det er ikke relevant i dit tilfælde...
Hvis jeg lige hurtigt skal nævne nogle anerkendte kabelproducenter, så er der:
Nordost, Supra, Audioquest, Van den Hul, Cardas. Der er RIGTIG mange penge at spare på at købe brugte kabler, så du kan måske finde et kabel der har kostet 1500-2000 for de 600 du nævner. Og så begyder vi at være i en klasse, hvor der virkeligt kommer hul igennem... __________________ Ordentligt HiFi skal ikke måles i Watt - Det skal måles på Richterskalaen!!!
|
| Til top |
|
| |
audio4ever Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2009 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|