| Forfatter |
|
sirhish Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 545
|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har købt mig en CAMBRIDGE DacMagic, jeg syntes ikke forskellen er særlig stor i forhold til rca-udgangen på min dvd-afspiller, har i nogen forslag til musik nummer/cdér hvor forskellen bør værer mere markant. eller er det en ny cd-afspiller jeg skal ha fat i ? Mit setup er som følger.
NAD T754 forstærker, NAD 515 dvd, System audio SA1730 højttaler, Xindak SC-01B bi-wire højttalerkabler, QED silver spiral signalkabel fra dac´en til forstærker(rca), Argon 5201D coax-kabel fra dvd til dac´en.
|
| Til top |
|
| |
Chazz Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan anbefale det sidste nummer på Neville brothers gratest hits. Kan ikke lige huske titlen på nummeret. Men der er ikke så mange instrumenter. Men der er rigtig mange detalier i baggrunden som man kun hører på meget dyrt udstyr.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan der være flere årsager til. Når du bruger en A/V receiver er der overhængende fare for at det analoge signal bliver kørt gennem en A/D konverter og igen igennem receiverens D/A konverter pga. DSP'en __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stereo mode plejer at være bypass, uden om DSP osv.
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke genre er du til, og hvad har du forsøgt dig med så langt?
Bjørn
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 06:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft noget prøvede mest med med R.E.M Out of time cd´en, og Bon Jovi Crossroad én...
Hvordan finder jeg ud af om signalet kører igennem receiverens D/A konverter ????
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 24 Marts 2009 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
sirhish skrev:
Jeg har haft noget prøvede mest med med R.E.M Out of time cdŽen, og Bon Jovi Crossroad én... |
|
|
Så vil jeg sige at du skulle prøve "No Line on the Horizon" af U2. CD'en er god og lydkvaliteten er efter min mening så god som det fås på en moderne rock-udgivelse. I den mere specielle ende plejer klaver at være rimeligt afslørende. Hvis du er til klassisk kan du evt. prøve med Lizt. Kan ikke anbefale specifike optagelser, men noget fra Deutche Grammophon eller Decca burde lyde OK. Hvis du ikke er til klassisk er Keith Jarrets udgivelser alltid et hit. Fx. "The Köln Concert". Men som de andre siger, find ud af om din receiver konverterer. Jeg kender den ikke, men af manualen burde det fremgå hvordan man forbigår signal-behandling. Og sidst men ikke mindst. Måske er DacMagic ikke rigtigt bedre end din dvd. DacMagic er sikkert udmærket. Jeg har ikke hørt den. Men jeg er overbevist om at den ikke er helt så god som man kan få indtryk af diverse steder på nettet. Net-fora har en tendens til at skabe en vis hype omkring nogle nye produkter. Efter nogen tid viser det sig så at det ligevel ikke var tale om verdens 8. mirakel... Bjørn
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Marts 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været i Hifi-klubben og de sagde jeg skulle sætte den til 7.1 indgangen´s front indgang, det hjalp noget, især med mp3-filer, men med mit setup er det ikke så jeg falder bagover af begejstring :-) overvejer at prøve at låne en rigtig cd-afspiller og ser om det gir noget....
|
| Til top |
|
| |
Bigmaac Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 24 Marts 2009 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
sirhish skrev:
|
Jeg har haft noget prøvede mest med med R.E.M Out of time cdŽen, og Bon Jovi Crossroad én...
|
|
|
Så vil jeg sige at du skulle prøve "No Line on the Horizon" af U2. CD'en er god og lydkvaliteten er efter min mening så god som det fås på en moderne rock-udgivelse.
I den mere specielle ende plejer klaver at være rimeligt afslørende. Hvis du er til klassisk kan du evt. prøve med Lizt. Kan ikke anbefale specifike optagelser, men noget fra Deutche Grammophon eller Decca burde lyde OK. Hvis du ikke er til klassisk er Keith Jarrets udgivelser alltid et hit. Fx. "The Köln Concert".
Men som de andre siger, find ud af om din receiver konverterer. Jeg kender den ikke, men af manualen burde det fremgå hvordan man forbigår signal-behandling. Og sidst men ikke mindst. Måske er DacMagic ikke rigtigt bedre end din dvd. DacMagic er sikkert udmærket. Jeg har ikke hørt den. Men jeg er overbevist om at den ikke er helt så god som man kan få indtryk af diverse steder på nettet. Net-fora har en tendens til at skabe en vis hype omkring nogle nye produkter. Efter nogen tid viser det sig så at det ligevel ikke var tale om verdens 8. mirakel... Bjørn
|
|
|
Fandema et konkret og nyttigt indlæg
|
| Til top |
|
| |