Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 03:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Kompakte CD-afspillere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
supos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Efter at have anskaffet mig en pladespiller og udskiftet min forstærker er der sket det uheldige at jeg ikke længere har plads til min cd-afspiller. Derfor ville jeg høre hvad der findes af fornuftige kompakte cd-afspillere? Jeg har ca 25 cm i bredden og 35 cm i dybden at gøre godt med.
Jeg har set at Cyrus samt Audio Analogue laver cd-afspillere i denne størrelse, men de er nok uden for min prisklasse, selv som brugt.

En anden mulighed er naturligvis at bygge en almindelig cd-afspiller ind i et mindre kabinet - mange cd-afspillere er jo alligevel primært fyldt med luft. Er der nogen der har et godt bud på afspillere der kunne egne sig til dette formål? Jo mindre elektronik og jo færre knapper (og jo bedre lyd) jo bedre.

Mvh
Sune
Til top Vis supos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supos

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Denon plejer at have en enkelt eller to på programmet. Yamaha plejer også at have noget fra deres Piano Craft serie. Endelig er der Teac.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

supos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen. Er der nogen der har erfaringer med Teacs PD-H300? Det er da den eneste af ovenstående der ikke direkte ligner et stykke plastiklegetøj (den er bare almindelig grim ). Og så ser det endda ud som om det skulle være muligt at finde den på Ebay til en rimelig pris.

Ellers bliver det nok noget med at ombygge en eksisterende afspiller - jeg fatter ikke hvorfor kompakte systemer absolut ligne l**t .

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2009 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

supos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2009 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Det har bestemt også været en del af mine overvejelser, men så er der jo lige det jeg skrev med prisen... Alene det drev-modul du linker til koster 290 euro, og så er vi jo lige vidt :(

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2009 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Jeg kan nu ikke forstå du synes Denons er plastikagtig. Knapper og front er mig bekendt i aluminium

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Marts 2009 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

supos skrev:
Efter at have anskaffet mig en pladespiller og udskiftet min forstærker er der sket det uheldige at jeg ikke længere har plads til min cd-afspiller. Derfor ville jeg høre hvad der findes af fornuftige kompakte cd-afspillere? Jeg har ca 25 cm i bredden og 35 cm i dybden at gøre godt med.
Jeg har set at Cyrus samt Audio Analogue laver cd-afspillere i denne størrelse, men de er nok uden for min prisklasse, selv som brugt.

En anden mulighed er naturligvis at bygge en almindelig cd-afspiller ind i et mindre kabinet - mange cd-afspillere er jo alligevel primært fyldt med luft. Er der nogen der har et godt bud på afspillere der kunne egne sig til dette formål? Jo mindre elektronik og jo færre knapper (og jo bedre lyd) jo bedre.

Mvh
Sune

Ellers findes der Audio Note, meridian, DPA, Musical fidelity som har lavet en del halvstørrelses aparater....Teac P-500 transport osv. Der findes en del, men det kan være svært at købe afspillere efter plads i racket...men jeg forstår problemet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes