| Forfatter |
|
Bob Dylan Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 350
|
| Sendt: 27 Marts 2009 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Står foran at skal have en ny CD-afspiller,m eller, måske istedet skifte til at anvende en dedikeret bærbar PC sammen med en Benchmark DAC-1 Pre.
Hvem har "skrottet" CD-afspilleren og anvender PC -> Benchmark, som kilde?
Hører gerne erfaringer fra nogen som har skiftet 
PS! Havde tænk på en Benchmark DAC-1 Pre, så kan tuneren blive tilsluttet via den analoge indgang.
Mvh
Bob 
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 28 Marts 2009 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Støjer PC drev ikke for meget? Der er måske nogle der ikke gør? Tja, det er jo PC drev i de fleste CD spillere alligevel
|
| Til top |
|
| |
Bob Dylan Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2009 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej pof@
Man afspiller fra harddisken, ikke fra CD/DVD-drevet. Jeg tror ikke en Macbook larmer?!
Hørere meget gerne fra nogen, som rent faktisk har skrottet CD-afspilleren til fordel for PC/Mac -> Benchmark løsningen.
Mvh
Bob 
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 28 Marts 2009 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sirhish Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 545
|
| Sendt: 28 Marts 2009 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger næsten kun min mp3/mediaafspiller til musik, men rent lydmæssigt er cdafspilleren klart at fortrække, men det er rart ikke at skuller rode med cdér der kommer i forkert cover ovs :-)
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 28 Marts 2009 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rent lydmæssigt foretrækker jeg PC'en istedet for CD-afspilleren, men det er jo nok en smagssag. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 28 Marts 2009 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lidt forskellige setup's i huset. Både med CD afspiller og bærbar PC som afspiller af digitalmusik (både MP3, FALC og CD'er).
Når man anvender en PC af god kvalitet og en ekstern DAC synes jeg ikke der er nogen problemer med kvaliteten af CD afspillet på PC'en.
Derimod er der lidt mere fysisk støj fra en PC - der er en harddisk som snurrer, en bæser som sommetider kører og selve CD drevet larmer fysisk også lidt mere end en CD afspiller (nok fordi en bærbar PC jo er fysisk noget mindre, og dermed dårligere lydisoleret end en CD spiller).
Men det værste er nok, at man lige skal have starten PC'en og bootet Windows inden man er klar til at høre musik. En CD afspiller skal bare lige tændes, CDen droppes i og der trykkes Play, det tager 3 sek i forhold til PC'ens 30 sek eller mere.
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 28 Marts 2009 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et aternetiv kunne jo være begge dele!
Mange cd-afspillere har efterhånden en indgang eller to til DAC'en, hvor man kan tilslutte alternative løbeværk - f.eks. en PC.
Hvis du har et lydkort, der har en coaxial digital-out, kan den tilsluttes eksempelvis en Audia Flight One, som er omtalt i din cd-spiller-tråd. Faktisk noget jeg også selv har overvejet at gøre på et tidspunkt- vill så bygge en pc op med ekstern strømforsyning og måske også eksterne harddiske...
|
| Til top |
|
| |
Bob Dylan Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2009 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige nu er jeg lun på at droppe CD-afspilleren og køre 100% via en MacBook Air i en konfiguration, hvor harddisken er erstattet af 128GB RAM, og via USB porten til Benchmarken. Jeg tror det er fremtiden? Og lyden skulle efter sigende blive på niveau med de bedste CD-afspillere?
Jeg formoder at Mac'en er født med det nødvendige software til at lave tabsfri kopiering af mine CD'er til RAM, og at USB 2.0 udgangen er kombatibel med Benchmark DAC-1 Pre's USB-port.
Nogen der har erfaring?
Mvh
Bob 
PS! Til Finlytteren. Jeg skrev til sælgeren af Audia Flight One på KSB, men han vendte aldrig tilbage. Det er en super CD-afspiller, men nu vurderer jeg også ovenstående løsning.
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 28 Marts 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skulle jo være færre læsefejl på harddiske (og RAM-kredse), end på cd-drev, så ideen om at bruge en computer som løbeværk virker helt klart tiltalende.
Er der nogen der ved, om der sidder en clock i f.eks. en Benchmark DAC-1? Og bliver den benyttet i forbindelse med digital-out fra en computer?
I så fald virker det jo attraktivt. Hvis ikke kan man måske tvivle på om clock'en i en computer er så god, som i en god cd-spiller. Clock'en er jo også væsentlig i forhold til lyden.
|
| Til top |
|
| |
Bob Dylan Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det problem skulle der være helt styr på. I anmeldelsen på HF4A skriver de bl.a.:
"DAC-1 er en stereo digital / analog konverter i 24 bit, 192 KHz med Benchmarks UltraLock teknologi, som sikrer en jitterfri gengivelse og desuden er i stand til at låse sig på stort set alle indkomne clock signaler, herunder og Word-Clock, Super Clock og AES. I hifi-sammenhæng skal den altså fodres med det digitale signal fra din CD-spiller og bør forbedre lydgengivelsen en del."
Hele anmeldelsen http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1229&zoneid=3
Mvh
Bob 
|
| Til top |
|
| |
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 29 Marts 2009 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
USB er desværre ikke jitterfri. Modtageren (fx. en DAC) sender desværre ikke kontrolsignaler tilbage til USB, hvilket faktisk er muligt... så USB kan i mange tilfælde både være ustabilt, og oveni også snavset ifm. bl.a. stelforbindelsen til den støjende taltæsker PC.. Her er lidt info: http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?ddgtl&1179056058 &openusid&zzAudioengr&4&5 __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 29 Marts 2009 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 29 Marts 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har definitivt sagt farvel til cd-afspilleren og passive højttalere. Jeg streamer nu musikken i FLAC- og MP3-format via en bærbar med ekstern HD og Squeezebox v3 gennem aktive højttalere med indbygget DAC.
Planen er at gå videre til iMac/MacBook med iTunes...
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
NGHNGH Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 29 Marts 2009 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende læsning for en fra dengang man ønskede sig en Lenco L75 med Shure pick-up til sin konfirmation.
Hvis jeg har forstået det rigtigt kopiere (ripper) man alle sine CD'er over på PC'en i FLAC formatet ( med f.eks Winamp) og kan få rigtig god lyd ud af det,hvis man efterfølgende "tapper" det fra USB udgangen og sender til en god DAC...eller f.eks. en Lyngdorf TDAI 2200 med digital indgang via f.eks. en Behringer UCA 202
Beklager hvis det er helt i skoven....eller "logik for burhøns".
http://www.behringer.com/EN/Products/UCA202.aspx
|
| Til top |
|
| |
Bob Dylan Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhh. . .
Hvad sker der med en SACD, som bliver kopieret over på PC'en/MAC'en i FLAC format, og dernæst afspilles via en Benchmark DAC-1. Har man så SACD-kvalitet?
Efterlyser stadig erfaringer fra nogen med et HIGH End set-up og MacBook, Benchmark 
Mvh
Bob 
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 29 Marts 2009 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bob Dylan skrev:
|
Øhh. . .
Hvad sker der med en SACD, som bliver kopieret over på PC'en/MAC'en i FLAC format, og dernæst afspilles via en Benchmark DAC-1. Har man så SACD-kvalitet?
Efterlyser stadig erfaringer fra nogen med et HIGH End set-up og MacBook, Benchmark 
Mvh
Bob 
|
|
|
nix det har du ikke, og hvordan vil du lægge en sacd ind på din pc __________________ Stupidity is not a talent
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 29 Marts 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke du kan finde PC drev der kan læse SACD? Så SACD på PC er vidst stadig ganske umuligt. Både PC (via modificeret audio analogue cd afspiller) og CD bliver brugt herhjemme. PC'en mest af alt til radio og film - PC/projector setup. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
Bob Dylan Forum Bruger

|