| Sendt: 05 April 2009 kl. 02:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg endelig ved at have en prototype færdig, af mit addon udgangstrin til Silverstone EB01 USB DAC'en.
Udgangstrinnet erstatter det operationsforstærker baserede trin, samt overførselskondensatoren som er standard. Det er fuldt integreret, så ingen ekstra stik, ingen ekstra strøm... DAC'en ligner fuldstændig sig selv ude fra.
Trinnet er et diskret klasse A, og med egen strømforsyning der generere +/-15v. direkte ud fra USB'ens 5v. Med en enkelt 2N2222A transistor for hver kanal, og en Black-Gate NX Hi-Q kondensator som DC spærre i indgangen.
Nu hvor jeg lige er blevet færdig med den og har lyttet lidt, så er det klart at lyden er blevet mere varm og mindre dåse agtig. Bassen er blevet dybere, sortere og mere veldefineret. Stemmerne er ikke nær så robot agtige. Toppen er lidt tilbagelænet, men klart til den blødere og behageligere side. Mangler lige en anelse mere sprødhed, men der er stadig et par punkter som skal forbedres lidt. Kablingen ligner jo **** tjaaa se billedet. Og den kunne nok være af en bedre type. Pt. er det noget forsølvet kobber i teflon, men det er nok lige klejn nok i diameter... Skal også lige have bestilt nogle modstande med skæve værdier til at erstatte de fusker nogen man kan se.

Og umiddelbart ville konstruktionen kunne bruges i andre USB enheder, bare DAC'en har en spændings signal udgang, eller man kobler den ind efter I/V delen.
|