| Forfatter |
|
Rappo Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er i øjeblikket i den situation at jeg har to cd-afspillere stående og en af dem skal i hvertfald væk, men jeg overvejer faktisk også en helt anden løsning. Nemlig at købe en mere kompakt cd-afspiller og bruge den som drev sammen med min Cambridge DacMagic. Jeg har kigget på to forskellige - TEAC PD-H300 og Denon DCD-F102. De ligger begge i prislejet omkring 2000,- kr. Ud fra hvad jeg har læst mig til her på hifi4all.dk, så er der mange der mener at drevet har stor betydning for det samlede resultat, men hvis jeg alligevel lader min DacMagic om at konvertere signalet fra digitalt til analogt, så er det vel her den største faktor ligger? De to afspillere jeg har er hhv. Classic No.18.0. og Music Hall CD25.2 - jeg er ikke i stand til at høre nogen forskel i mellem dem når jeg bruger deres digitale outputs og lader min DagMagic gøre resten. Spørgsmålet er så om dette vil ændre sig med en af de to nænvte kompakte cd-afspillere? Grunden til at jeg overvejer skiftet til en mere kompakt cd-afspiller er primært for at spare plads i mit rack, men det skal ikke ske på bekostning af den gode lyd!  __________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
Head-Fi: Heed Canamp, Cambridge DacMagic, FiiO E10, HiFiMAN HE-400, Fischer Audio FA-003, Sennheiser HD25-1 mkII & Superlux HD-662.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Drevet har STOR betydning men som du selv er inde på så er det Dac`n som spiller den største faktor.
Af de 2 du nævner så har Teac nok det bedste drev. Men om DacMagic er en god nok dac til at få de forskellige nuancer ud af de forskellige drev, skal jeg ikke kunne sige  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Drevet har STOR betydning men som du selv er inde på så er det Dac`n som spiller den største faktor.
Af de 2 du nævner så har Teac nok det bedste drev. Men om DacMagic er en god nok dac til at få de forskellige nuancer ud af de forskellige drev, skal jeg ikke kunne sige  |
|
|
Tak for inputs!  Jeg hælder også mest til TEAC af de to. Denon'en har dog både Optisk og Coax digitale outputs og så vidt jeg har læst mig til har TEAC'en kun optisk. Har dog begge dele i DagMagic, så det spiller ingen større rolle. Hvis der findes andre kandidater i samme prisleje (gerne brugt), så sig endelig frem! Har nemlig ikke rigtigt kunnet finde andre.  Det ligger ret fast at min Cambridge DagMagic bliver ikke skiftet foreløbig. Når det er sagt, så ved man jo aldrig helt hvad morgendagen bringer, men jeg vil gerne tage udgangspunkt i den indtil videre i hvertfald.  __________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
Head-Fi: Heed Canamp, Cambridge DacMagic, FiiO E10, HiFiMAN HE-400, Fischer Audio FA-003, Sennheiser HD25-1 mkII & Superlux HD-662.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonys ES drev er også gode, men ved ikke hvad de ligger i på brugt markede.
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et ældre teac drev er rigtig godt, jeg har selv en TEAC VRDS-10SE, men de er ved og være lidt oppe i årene efterhånden...
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
når min Sony SCD-555ES giver op, bliver det ripping til netværksharddisk, helt sikkert.
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2009 kl. 07:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Både Sonys ES serie og TEAC VRDS-10SE skulle være til at finde på
brugtmarkedet til priser omkring de 2000,- kr. Jeg synes dog at det er
svært at finde hoved og hale i de forskellige Sony ES produkter! Der er
jo lavet en del forskellige over en længere årrække!
Fælles for de to nævnte er dog at de fylder det samme i mit rack, som
mine to nuværende cd-afspillere gør, så jeg ved ikke om jeg er så
hooked på at skifte til en af dem. Havde håbet på at der fandtes nogle
kompakte drev der kunne gøre det lige så godt, men det findes der måske
ikke rigtigt... __________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2009 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
| når min Sony SCD-555ES giver op, bliver det ripping til netværksharddisk, helt sikkert. |
|
|
Jeg er allerede indehaver af en Synology DS207+ netværksharddisk og det er bestemt en løsning jeg har overvejet! Det bliver nok i form af en Squeezebox når det kommer så langt, men jeg tror nu stadigvæk ikke at jeg kan undvære en cd-afspiller i mit rack til den tid. __________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 16 April 2009 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2009 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har aldrig hørt Cyrus, men de får da ok omtale rundt omkring. Måske man skulle kigge lidt nærmere på dem, omend de kun ligger inden for budget'et brugt. Nogle der har erfaringer med Cyrus som drev?  __________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
|
| Til top |
|
| |