Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 12:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: God kombineret cd- og dvdafspiller. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MortenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 April 2009 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Hej alle.
Jeg får et par AVI ADM 9.1 ind ad døren i den nærmeste fremtid. Dertil kunne jeg godt tænke mig en god kombineret cd- og dvdafspiller. Grunden til at jeg ikke vil have separate enheder er at jeg gerne vil prøve at holde antallet af komponenter på et minimum, så I behøver ikke overbevise mig om at det er en dårlig idé at vælge et kombiapparat. Desuden leder jeg efter en der kan køre digitalt ud så jeg kun bruger drevet til musik.
Det jeg leder efter er altså et apparat der kan afspille både cd og dvd i fornuftig kvalitet. Det skal have digital ud til musik (og gerne både scart og hdmi hvis denne anakronistiske blanding findes), og så skal det være nogenlunde hurtigt til at loade cd'er. Det må max koste 4000, gerne brugt. Hvad foreslår I?

Jeg har hørt at Primare har lavet en god kombispille men kan ikke huske hvad den hedder.

Mvh. Morten
Til top Vis MortenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenJ

Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 April 2009 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Jeg foreslår en Denon 2930, eller hvis du kan finde det det, en 3930... Det er i hvertfald et efter min mening rigtigt godt bud på en super dvd afspiller, og gedigen cd afspiller ligeså.

Har selv lige fået en 2930 ind af døren, og den lyder guddommeligt, milevidt bedre end den 1730 jeg havde til at stå før

Jeg synes også flere gange jeg har hørt godt om den lidt ældre dvd2900 fra denon, men den må jeg hellere lade være med at tale for godt om, da jeg har ikke selv hørt den.
Til top Vis Eyesonly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eyesonly

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 April 2009 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Denon DVD-2900 er en super afspiller, der nemt kan modificeres til noget der lugter af high-end. Det har jeg selv gjort.

Denon DVD-3930 er en endnu mere super afspiller, der nemt kan modificeres til noget der er decideret high-end.

Se www.sacdmods.com for information. Min DVD-2900 er udstyret som beskrevet, med vejledning fra Matthew Anker selv og lyder forbløffende godt. DVD-3930 er ifølge Matt i en klasse for sig, både før og efter mod.

Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 April 2009 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Primare DVD21 er svaret på dine bønner

MortenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2009 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

-> Pierre: Fedt, har du en?

-> Eyesonly & TruthSpinner: Tak for buddene. De er jo til at komme til inden for mit budget.

Det lyder interessant med modificeringerne, men mon det er relevant hvis jeg kører lyden ud digitalt? Og hvor stor forskel er der egentlig på DVD maskiner brugt som rent drev?

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 April 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Hvis du kører lyden ud digitalt er det kun clocken du skal overveje at modificere, og jeg ville måske lade være.

Til gengæld skal din forstærker være noget ganske exceptionelt hvis den skal præstere et analogt signal på højde med det der kommer fra en modificeret DVD-3930.

Personligt ville jeg købe en 3930 og bruge den som du selv har foreslået. Hvis jeg så en dag havde lyst til at opgradere for at få endnu bedre lyd (i stereo) så ville jeg modificere min 3930 i stedet for at købe en ny afspiller eller forstærker.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Sendt: 17 April 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:
Hvis du kører lyden ud digitalt er det kun clocken du skal overveje at modificere, og jeg ville måske lade være.

Til gengæld skal din forstærker være noget ganske exceptionelt hvis den skal præstere et analogt signal på højde med det der kommer fra en modificeret DVD-3930.

Personligt ville jeg købe en 3930 og bruge den som du selv har foreslået. Hvis jeg så en dag havde lyst til at opgradere for at få endnu bedre lyd (i stereo) så ville jeg modificere min 3930 i stedet for at købe en ny afspiller eller forstærker.

Hvorfor modificere en clock-gen?
Enhver moderne DAC forsyner alligevel bitstrømmen med egen clock igen efter den har været igennem en buffer der er nødvendig for at kunne anvende de digitale filtre.

Skal man endelig ændre en clock-gen skal det så næsten være i selve DAC'en.

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2009 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

MortenJ skrev:

Pierre: Fedt, har du en?

Har haft en og den var FEEEEEEEEE

Men vist du kun vil bruge drevet i maskinen er Primare vist lidt over kill tror jeg. Hvad skal det digitale signal overføres til, Dac eller forstærker?

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 April 2009 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

KimHRasmussen skrev:
TruthSpinner skrev:
Hvis du k�rer lyden ud digitalt er det kun clocken du skal overveje at modificere, og jeg ville m�ske lade v�re.

Til geng�ld skal din forst�rker v�re noget ganske exceptionelt hvis den skal pr�stere et analogt signal p� h�jde med det der kommer fra en modificeret DVD-3930.

Personligt ville jeg k�be en 3930 og bruge den som du selv har foresl�et. Hvis jeg s� en dag havde lyst til at opgradere for at f� endnu bedre lyd (i stereo) s� ville jeg modificere min 3930 i stedet for at k�be en ny afspiller eller forst�rker.

Hvorfor modificere en clock-gen?
Enhver moderne DAC forsyner alligevel bitstr�mmen med egen clock igen efter den har v�ret igennem en buffer der er n�dvendig for at kunne anvende de digitale filtre.

Skal man endelig �ndre en clock-gen skal det s� n�sten v�re i selve DAC'en.

Jeg tror, og håber, at du har ret - det ville være den eneste rimelige måde at implementere en DAC på fra et ingeniørmæssigt synspunkt. Mange brugere herinde har dog tidligere antydet at det ikke nødvendigvis er sådan producenterne tænker (eller bør tænke) - hvilket jeg selvfølgelig er uenig i på samme måde som du.

Derfor ville jeg nok også lad clockgeneratoren være som den er, så længe jeg ikke vil bruge analogsignalet fra afspilleren. Dette var vist også hvad jeg skrev ovenfor, dog ikke så grundigt begrundet som i dit og dette indlæg.

MortenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2009 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

->Pierre: Jeg mener jeg så en DVD21 til omkring 2500 engang, hvilket jeg gerne vil give. Desuden kan jeg godt lide udseendet hvilket også betyder en del for mig. Jeg synes Denon's modeller ligner . Det digitale signal skal sendes til den indbyggede DAC i et sæt AVI ADM 9.1, der efter sigende skulle være overordentlig god (vist den samme Linn bruger i deres dyre netværksafspillere).

->TruthSpinner: Den er med i mine overvejelser. Der er en på KSB til 3900, er det en rimelig pris?

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 April 2009 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Prisen virker rimelig.

Alternativt kan du gå efter en DVD-2900, de kan fås til omtrent det halve.

Hvad farve havde du i tankerne?

MortenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2009 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:
Prisen virker rimelig.

Alternativt kan du gå efter en DVD-2900, de kan fås til omtrent det halve.

Hvad farve havde du i tankerne?

Synes faktisk også 2900'eren er ret flot, meget flottere end 3930'eren. Jeg skal nok have noget i sort. Der er desværre ikke nogen 2900'ere på hverken KSB eller DBA.

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Sendt: 17 April 2009 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Jeg fyrede min Denon DVD 2200 til fordel for Primare DVD30. Gør dig selv den tjeneste at droppe alle overvejelser i retning af Denon, med mindre du ikke har oceaner af tid til at høre musik...for det er lige præcis, hvad Primaren spiller. Glemte jeg at skrive, at den er god til musik? Læs evt. her.
Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2009 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Denon 2930 har det samme drev som 1930, forskellen på de 2 maskiner er den analog del, samt billede behandlingen, men mener helt bestemt at drevet er det samme i de 2 maskiner.  1930`s drev lyder af  så kunne forstille mig at 2930 ville gøre det samme.

Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 April 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Denon 2930 har det samme drev som 1930, forskellen på de 2 maskiner er den analog del, samt billede behandlingen, men mener helt bestemt at drevet er det samme i de 2 maskiner.  1930`s drev lyder af  så kunne forstille mig at 2930 ville gøre det samme.

Der må jeg stille mig uenig, jeg synes det lyder fremragende, samme drev eller ej. Men sådan er der jo forskel på ører.
Til top Vis Eyesonly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eyesonly

MortenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2009 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

->bittermand: Jeg kunne såmænd godt tænke mig en DVD30, men den ligger lige et godt stykke uden for mit budget på max. 4000kr. Hvis du har nogle forslag i den prisklasse vil jeg meget gerne høre dem.

->Pierre: Det var nu ikke 2930, men 2900 der blev snakket om. Men ved ikke om det gør nogen forskel.

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Sendt: 17 April 2009 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

MortenJ skrev:
->bittermand: Jeg kunne såmænd godt tænke mig en DVD30, men den ligger lige et godt stykke uden for mit budget på max. 4000kr. Hvis du har nogle forslag i den prisklasse vil jeg meget gerne høre dem.

->Pierre: Det var nu ikke 2930, men 2900 der blev snakket om. Men ved ikke om det gør nogen forskel.

Det var nu heller ikke den, jeg mente; blot at du absolut ikke vil fortryde DVD21. Det er vel i al væsentlighed samme maskine, bare uden mulighed for DVD-Audio og SACD-afspilning og derfor til en mere spiselig pris. Igen i sammenligning med Denon: Denon aftaster fint alt, hvad der er på skiverne, som så kommer ud af højttalerene som lyd. Primaren spiller bare musik...på en STÆRKT vanedannende vis. Jeg har hørt Primaren betegnet, som værende en high-end CD-afspiller med mulighed for DVD-afspilning som en lille bonus - det er ikke helt ved siden af. M.h.t. billedsiden er det muligt, at Denon'en er det bedste valgt, men det er jo kun...ja, billeder og øjet kan jo i modsætning til øret tåle næsten hvadsomhelst.

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

MortenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2009 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

bittermand skrev:

MortenJ skrev:

Det var nu heller ikke den, jeg mente; blot at du absolut ikke vil fortryde DVD21. Det er vel i al væsentlighed samme maskine, bare uden mulighed for DVD-Audio og SACD-afspilning og derfor til en mere spiselig pris. Igen i sammenligning med Denon: Denon aftaster fint alt, hvad der er på skiverne, som så kommer ud af højttalerene som lyd. Primaren spiller bare musik...på en STÆRKT vanedannende vis. Jeg har hørt Primaren betegnet, som værende en high-end CD-afspiller med mulighed for DVD-afspilning som en lille bonus - det er ikke helt ved siden af. M.h.t. billedsiden er det muligt, at Denon'en er det bedste valgt, men det er jo kun...ja, billeder og øjet kan jo i modsætning til øret tåle næsten hvadsomhelst.

Jeg har skam også været på udkig efter en Primare i mit prisleje lige siden jeg så den DVD21 første gang. Desværre havde jeg ikke brug for den dengang så jeg købte den ikke, og de hænger ikke ligefrem på træerne. Lyden har også højere prioritet for mig, især da billedet skal afspilles på et gammelt 24" Sony (billedrør).

KlausH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 April 2009 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har en Primare V20. Den lyder super. Har dog fået et nyt drev i fra DVD 26. Det gjorde den endnu bedre. Det kostede 2400,- at få den sendt til
Primare i Sverige og få nyt drev og samtidigt blev den opdateret på softwaren. Men den har ikke HDMI. Men komponent eller RGB. Heller ikke scart
men SVHS.

Den kan nok fås til en fornuftig pris især hvis du finder en defekt (på drev siden=svært ved at læse skiven), og så sende den til Primare.

Den er ca. 10 år og mon ikke der er en dvd26 elle lign. til fornuftig pris som er nyere. Og ikke behøver et besøg hos Primare.

Bare lidt info. Håber du kan bruge det.
Til top Vis KlausH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KlausH

MortenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2009 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Hvad siger i til sådan en her. Kan godt lide Rotel's lidt PA-agtige design, men hvordan lyder den, hvordan er drev- og billedkvalitet?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes