Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 03:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Dacmagic Upgrade (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 19 April 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Hej,

Er der en elektronik freak der kan fortælle mig på dansk om denne upgrade er noget værd, for jeg fatter minus når det kommer til elektronik stumper

http://www.audiocom-uk.com/mod_inner.asp?id=82

På forhånd tak

Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706

MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 April 2009 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Det ser spændende ud, jeg følger med her :) kunne være sjov og prøve og se hvad man kan vride ud af den lille dac.
Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 April 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Uden tvivl nogle mere eksotiske komponenter, men synes ikke det ser ud somom de vil gøre noget ved Dacmagics største ulempe (i mine øjne) Overførselskondesatorene i udgangen.

For få hundrede kr. ville jeg mene man kunne få en helt anden DAC, bare ved at skifte dem...

Alternativt kunne du jo lægge pengene i en pulje, til en endnu bedre DAC, evt. baseret på et diskret udgangstrin, og selvfølgelig helst uden overførselskondensatoren, eller ihvertfald noget, hvor der er kræset lidt omkring dem...

Upsamplingen er klart en af Dacmagics store salgs argumenter, og det er også rigtig fedt. Men du burde måske undersøge om der var bedre alternativer i prislejet?

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Noise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 April 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

hehe... Det svarer sgu nogenlunde til det jeg kunne finde på at gøre ved min DacMagic. Dog vil jeg også forsøge at gøre noget ved udgangskondensatorerne. Enten en bedre kvali' eller fjerne dem helt hvis muligt.

Jeg ved bare ikke om det kan svare sig. Dac'en lyder fint som den er, og hvormeget mere kan man hente ved at modde? Jeg ved det ikke. Men det er da altid sjovt at "pille" lidt.

edit - Ang. dit spørgsmål. Det er en god komponentkvalitet de snakker om i dit link. Det var jo egentlig det du spurgte om.

mvh.

Til top Vis Noise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noise

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 April 2009 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Er det nogle komponenter man selv kan skifte, med basic viden om elektronik, eller skal man være erfaren for at gøre det. Jeg er nogenlunde til at lodde, det er nok mere at det at finde ud af hvad der skal skiftes med hvad . Jeg tænkte bare at det nok er en del billigere selv at gøre det, 157 pund er også en slags penge.

En opgradering til noget meget bedre, som micma18 foreslår er en mulighed, men min fornemmelse er at DAC'er hurtigt bliver meget dyre hvis det skal være fint, og Magic'en gør det nu meget godt, hvis jeg skal komme med noget, så er den en lille smule skarp i lyden i diskant området, den klinger fint, men en gang i mellem så bliver den lidt for digital at høre på, og derfor tænke jeg på om en MOD til magic'en kunne hjælpe på det.

Hvis nogen har set andre mods, så skriv lige, specielt hvis det er i DK

Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706

Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 April 2009 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

En del af den opgradering der bliver beskrevet i det link du henviste til samt den opgradering micma18 omtaler drejer sig blot om at udskifte et par elektrolytter. Det skulle være ret nemt da de er rimelig lette at finde, lette at udskifte og lette at lodde 

Det ville nok være et fint sted at starte, så kan man altid overveje om man vil gøre mere

Til top Vis Dennis Frie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennis Frie Besøg Dennis Frie's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes