| Forfatter |
|
Roky Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 22 Maj 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 22 Maj 2009 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende - hægter mig lige på - hvis der er noget at hente er prisen jo rørende
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 22 Maj 2009 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt i orden.
Der skulle være noget at hente på stort set alle parametre.
Det jeg hæftede mig ved da jeg fik SB3'eren, var en smule mindre dynamik og luftighed i forhold til min CDafspiller.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 22 Maj 2009 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
| Sendt: 22 Maj 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
brug 800 på en brugt gammel DAC det kommer du meeget længere med
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 22 Maj 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har sendt dem en mail (wellbourne) - Tror ikke det er så galt.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 22 Maj 2009 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
reenberg skrev:
| brug 800 på en brugt gammel DAC det kommer du meeget længere med
|
|
|
Hvis det var myntet på mig bruger jeg allerede ekstern DAC. Er der mindre at hente på den digitale udgang end på den elektriske? Eller lad mig omformulere det. Er der noget at hente på den digitale udgang? __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
| Sendt: 22 Maj 2009 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit køkkenanlæg er en SB3 -> audioalchemy dac in a box -> audioengine a1.
Og der er en ret stor forskel i lydkvaliteten med og uden xtern dac.
jeg har ikke prøvet en anden strømforsyning til min sb3, men kan ikke forestille mig at forskellen er i samme klasse. en brugt audioalchemy kan fås for en plov på en god dag.
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 22 Maj 2009 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også planer om at opgradere med en DAC en dag - Tror dog ikke på det kan svare sig førend jeg har fået mig en ordentligt PSU. Den medfølgende (logitech modellen) er ikke meget større end min mobiloplader.
Ang fragt fra USA skrev de at det ville koste ca. 32 $- Det er jo ikke så galt. Kan være der kommer told og deslige på.
|
| Til top |
|
| |
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
| Sendt: 22 Maj 2009 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du bruger en x-tern dac er strømforsyningen til SB'en nærmest li'gyldig. Alle de små nuller og et-taller skal ikke forstærkes så meget ;-).
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 02:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg legede i sin tid med den som 2h-audio havde (har?). Den er ikke lige så fancy som den fra welborune og kostede såvidt jeg huser kun 300. Jeg testede kun med de analoge udgange og kunne ikke høre forskel. Jeg er derfor meget skeptisk. Dels grundet mine lytte erfaringer, og dels fordi SB3'erens eksterne strømforsyning blot forsyner den interne strømforsyning (som under alle omstendigheder er switch-mode). Det er denne som i sidste ende leverer strøm i SB3. (De med den fornødne kunnen fjerner også denne hvilket faktisk giver sig udslag i målbart mindre støj på den digitale udgang og dermed en *teoretisk* forbedring af lydkvaliteten over ekstern dac). Men så er det ved at være langhåret. Jeg ville heller spare til bedre dac. Et eller andet sted i dette forum er der en lang tråd om SB3 og psu. Søg :) Jo. Jeg tror den har cirka samme "fancy" nivau som den jeg nævner ovenfor til SB3. De første dage syntes jeg der var lidt forbedring at spore i form af en lidt blødere diskant og et mere markeret/ryddigt lydbillede. Dette indledende nirvana har jeg dog ikke været i stand til at genfinde. Mao måske, måske ikke. Jeg har ikke testet grundigt da jeg faktisk er lidt ligeglad fordi det med til historien hører at jeg kører min Reciever via et par Audioengine 5 som jo ikke lige frem er detaljerede, ej heller er de tilgodeset med nogen god pladsering her i huset pt. Det er derfor muligt at min indsats er for lille til at frembringe eventuelle forskelle.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den fra Welborne ser rar ud, synes jeg.
Nu mangler jeg kun at få løst mit remote issue med SB Duet. Så er jeg klar.
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
kom til at tænke på, at hvis jeg benytter mig af ekstern DAC så har det nok ikke den store betydning   Er godt klar over at jeg ikke vil vinde oceaner ved en ny strømforsyning - Men dem medfølgende er sku ikke for god til at kyle væk. 2h-audio. Ved ikke helt om han stadig har noget kørende? - Hans side ser ikke ud til at være opdateret. bhaagensen: Har faktisk søgt herinde, men har ikke kunnet finde noget som jeg kunne bruge. Kom friskt med andre bud
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
2h-audio. Ved ikke helt om han stadig har noget kørende? - Hans side ser ikke ud til at være opdateret.
|
|
|
Ved det heller ikke, det er ved at være et par år siden jeg købte en.
Citér:
bhaagensen: Har faktisk søgt herinde, men har ikke kunnet finde noget som jeg kunne bruge.
|
|
|
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52683&K W=SoundManStontronics har vist en lineær psu som passer. Vil man ud i deciderede mods er der af færdige løsninger: Boulder's SB3 (us) eller SB+ (uk). Ellers er der Slimdevices's eget diy-forum hvor det meste vist efterhånden er prøvet og beskrevet.
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boulders PSU ser fede ud- Men bare alt for dyre. Den tråd har jeg vidst set før - Takker  Så er spørgsmålet bare om den fra Welbourne er bedre end den der er omtalt i den linkede tråd?
|
| Til top |
|
| |