Emne: Hvad kan en hypex ds8,0? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
mx jelle Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 26 Maj 2009 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey H4A
Jeg har tidligere lavet en tråd omkring, at jeg ville bygge en sub. Jeg har pt en peerless xls 12" med 12" slave som jeg vil bruge i starten. Jeg fik dog at vide i min tråd, at en 12" ikke kunne levere det tryk, jeg nok gerne vil ud i. Jeg vil nemlig gerne have mine ting på værelset "til at danse" hvis i forstår det. Man skal virkelig kunne mærke bassen i mellemgulvet.
Her er min tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=74235&P N=1&TPN=1
Derfor vil jeg nok lave en større sub, når jeg engang får pengene til det. Oprindeligt ville jeg bruge en hypex ds4,0 til den peerless xls 12", men hvis jeg vil bygge en større sub senere, skal jeg måske købe en hypex ds8,0?
Jeg tænker måske noget 15" eller 18", det kan vel nok levere tryk, hvor det samtidig lyder godt, hvis de er af en ordentlig kvalitet. Men hvor meget kan en hypex ds8,0 slæbe? Lige pt kan jeg jo få 20% igennem denne tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=74118&K W=hypex
Ville en hypex ds8,0 kunne slæbe en sub, f.eks. af en 18" eller 2 * 15" (ved endnu ikke hvad det bliver, for noget jeg skal have bygget, men vil bare gerne have noget som kan mærkes og levere god bas. Der går nok også noget tid, inden den skal bygges.)
Noget helt andet er, at jeg bruger min pc, til at afspille mit musik og over i en int. forstærker. Den forstærker har ikke pre out, som en hypex ds8,0 kræver, da den ikke har high level in, ligesom ds4,0. Så kan man bare splitte signalet op, med en y-splitter. Jeg kører jo med en jack -> phono ledning. Kan man så splitte den phonoledning op med en y-splitter og køre den ene i hypexens RCA indgang, og den anden i min forstærker, uden det gør noget?
Håber i kan hjælpe, for ved ikke om jeg skal købe en hypex ds4,0 eller 8,0, nu hvor jeg kan få 20%
Håber også i kan svare mig på, om det overhoved kan lade sig gøre, det her med at splitte signalet op, fra min computer.
Mvh.
Mx jelle
|
| Til top |
|
| |
mx jelle Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der virkelig ingen der kan fortælle mig om en hypex ds8,0 ville være et godt køb og pengene værd, hvis man vil bygge en vild sub.
Kan den f.eks. slæbe en tempest x ? den skulle vel nok kunne flytte noget luft, så det kan mærkes. http://www.audiomarketplace.com.au/component/page,shop.produ ct_details/flypage,shop.flypage/product_id,2/category_id,19/ manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,49/
For regner ikke med den kan slæbe en maelstrom x, selvom det kunne være fedt. http://www.audiomarketplace.com.au/component/page,shop.produ ct_details/flypage,shop.flypage/product_id,4/category_id,20/ manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,49/
Og hvad er forskellen på en hypex og en anden sub forstærker. f.eks. denne http://www.audiomarketplace.com.au/component/page,shop.produ ct_details/category_id,26/flypage,shop.flypage/product_id,12 7/option,com_virtuemart/Itemid,49/
Hvordan er de lyd mæssigt, for hypex skulle vel være noget af det bedste og kraftigste indenfor subforstærkere?
Har også set nogle bruger pro PA forsærkere til at slæbe store subs, men så kommer vi jo op i en anden prisklasse
/mx jelle
|
| Til top |
|
| |
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv 2 stk DS4.0 (1 pr kanal) og der er RIGELIGT effekt. Trækker 4 stk 8" ialt og ja, der er bas så det halve kunne være nok.
Lydmæssigt er der ikke noget at udsætte, kontrol og atter kontrol. Kan anbefales.
|
| Til top |
|
| |
mx jelle Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror i virkelig at en hypex ds 8,0 kan trække en maelstrom x fuldt ud for det havde jeg slet ikke troet?
Jeg kan godt se at pro amps leverer noget mere, men det bliver bare også noget dyrere så. jeg skal jo også ud og have mig et delefilter o.lig. det er jo altsammen i hypexen.
@ fasen
Nu skal der heller ikke så meget til at holde 8" enheder, som der skal til 15" eller måske 18". men jeg er glad for at høre, at du er tilfreds med lyden i hypexerne 
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om den kan trække den fuldt ud ved jeg ikke, men mon ikke du kan spille rigeligt højt. Ellers skal du jo have fat i en PA-SUB samt ditto effekttrin og så bliver prisen da også en anden. Hvis du både vil have dybbas og max SPL, så er det svært at forene. Men til hjemmebrug vil kombinationen DS 8.0 + maelstrømmen være vild.
Edit: Lavede lige en hurtigt udregning. Maelstrømmen har en følsomhed på 88db. Med de 500-800 watt som DS8.0 kan levere, så kan du spille ca 115 db. Altså tonser højt.
|
| Til top |
|
| |
mx jelle Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok lyder godt... det eneste jeg skulle vide var, hvor meget man ca kunne smide foran en hypex ds 8,0 med et fornyftigt resultat. Der går nok en smule tid, inden jeg køber en bas. ( det er også træls alting koster penge, når man ikke har dem he he) Jeg er nemlig en dreng på 17 år, som ikke har noget arbejde
Men jeg går på udkig efter en hypex ds 8,0 og en NAD C372, så jeg også har en ordentlig forstærker med preout til hypexen måske skulle jeg købe den igennem denne tråd, det ved jeg ikke helt endnu...
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=74118&K W=hypex
Tak for hjælpen
/mx jelle
|
| Til top |
|
| |
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
mx jelle skrev:
|
Tror i virkelig at en hypex ds 8,0 kan trække en maelstrom x fuldt ud for det havde jeg slet ikke troet?
Jeg kan godt se at pro amps leverer noget mere, men det bliver bare også noget dyrere så. jeg skal jo også ud og have mig et delefilter o.lig. det er jo altsammen i hypexen.
@ fasen
Nu skal der heller ikke så meget til at holde 8" enheder, som der skal til 15" eller måske 18". men jeg er glad for at høre, at du er tilfreds med lyden i hypexerne  |
|
|
du skal have over 1500watt for at trække malstrøm x over "fuld ud" men skal det lyde godt til musik er 800watt rigeligt.
også er det lige nemt at trække 4*8" som 1*15" (ca. samme membranareal) __________________ /Brian
musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|