Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 06:27   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Ny forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jQrgensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Februar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

God formiddag til alle herinde på hifi4all.

Jeg har de seneste måneder kigget på højtalere og mangler jeres hjælp.
de HT's jeg gerne vil have fat i er B&W's CM7 model, og endvidere vil jeg udbygge systemet så jeg kan få god surround lyd.

En af mine venner har en forstærker ved navnet DTS PT-690A.
Link: https://www.allaudioexpo.com/nav/details.asp?itemid=1147.

Denne forstærker vil han gerne sælge, men mit spørgsmål er så om den overhovedet kan trække CM7'erne op på det plan de nu skal være.

Håber i kan hjælpe mig.

Til top Vis jQrgensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jQrgensen
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Det synes jeg bestemt ikke du skal tage imod. Du skylder højttalerne en ordentlig mærkevareforstærker.

__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
jQrgensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Februar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Hvad vil du foreslå som forstærker så?

Vil gerne holde mit budget lidt nede, da jeg allerede skal ud at ligge 15.000 for HT's plus subwoofer.
Til top Vis jQrgensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jQrgensen
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Vent til du har højttalerne hjemme. Så kan du låne lidt forskelligt hjem på prøve. Det er ikke sikkert at en forstærker lyder godt på dine højttalere hjemme hos dig, selvom den lyder godt i butikken !

__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Det er helt udelukket at bruge sådan en forstærker til et par kvalitetshøjttalere som CM7. Se det på den her måde: Jo flere
penge du lægger i udstyret, jo bedre lyd får du tilbage og samtidig får du mere for de penge du har brugt på højttalerne. Med
den forstærker du foreslår der, får du højst 10-15% ud af de højttalere.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
jQrgensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Februar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Hehe ok, så blev den vist sat på plads :)

Hvilke mærker skal jeg gå efter så? har hørt NAD skulle være godt, kan det be/afkræftes?
Til top Vis jQrgensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jQrgensen
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Du skal simpelthen ned i butikken og slæbe en (eller helst flere) forstærkere med hjem på prøve. Nogle kan lide NAD, andre
kan ikke. I sidste ende er det dig, der skal leve med den. Men NAD er bestemt en mulighed til dine højttalere. Ellers kan
Harman/Kardon eller Marantz også være en idé.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
jQrgensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Februar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Ahh ja det er selvfølgelig en mulighed. Spørgsmålet er så bare om man kan finde en forstærker til anstændige penge der kan spille dem op. 
Til top Vis jQrgensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jQrgensen
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Du må jo efterhånden definere "anstændige penge" hvis du vil hjælpes yderligere.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
jQrgensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Februar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

De anstændige penge er 5-6k :)
Til top Vis jQrgensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jQrgensen
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Prøv og kig her:

http://www.tapeconnection.dk/DvdSurround.aspx?id_category=50

http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/

http://www.lydspecialisten.dk/sortiment/harman-kardon/index- surround.htm

http://www.lydspecialisten.dk/sortiment/pioneer/index-dvd-hd d.htm

Her er lidt fra Århus af
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
jQrgensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Februar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Ok tusind tak for hjælpen mastervol.

Eftersom CM7'erne skal hentes i hifi tror jeg at jeg vil prøve der i starten da jeg så måske kan få lavet en samlet pakke dernede.
Til top Vis jQrgensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jQrgensen
 
supos
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

jQrgensen skrev:
De anstændige penge er 5-6k :)


Før du gør noget overilet skal du i hvert fald overveje at købe brugt. Du kan få rigtig, rigtig meget lyd for de penge hvis du køber brugt. Hvis ikke du har købt højttalerne endnu synes jeg også du skal smide en købs-annonce på KSB efter et par CM7 (hvis du da har lagt dig helt fast).

Vi er mange der kun i vores aller vildeste drømme har 20-21k (ja bare 5k lyder vildt i mine ører) at bruge på hifi .
Til top Vis supos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supos
 
el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 546
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

lydspecialisten har en brugt Onkyo TX-SR806 i Ålborg, måske var det noget?
Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente
 
jQrgensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Februar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Har ikke købt noget som helst endnu, det hele er på tanke stadiet. Men ja, er næsten sikker på jeg vælger CM7. 
Til top Vis jQrgensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jQrgensen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes