Bruger siden: 01 Februar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
Sendt: 07 Juni 2009 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
Hej
Jeg er efterhånden ved at være godt igennem, med at gemme min musik i FLAC på PC'en. Men med hensyn til at afspille FLAC, er der forskel på lydkvaliteten af forskellige afspillere? og hvis ja hvilken afspiller kan så anbefales?
Kører fra PC > Silverstone UB1 DAC > Denon reciever.
Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
Jeg har ikke besluttet mig for noget endeligt endnu. Jeg leder stadig efter noget der er lige så godt som foobar2000. (Det fungere ikke at emulere/"wine" på en tilfredsstillende måde) Det bedste jeg har fundet indtil nu er "gmusicbrower"
Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
Man kan sikkert finde ASIO til Winamp, men foobar2000 er bare en bedre afspiller.
ASIO er dog kun aktuelt for Windows XP. Vista bør bruge WASAPI istedet.
Og lige en detalje: ASIO er designet til low latency optagelser. Ved afspilning har man ikke brug for low latency - det forringer
nemt lyden hvis man sidder og laver noget andet. Man kan i driveren ændre antallet af samples i bufferen. For mit Prodigy HD2
kan denne ikke komme højere end 1024 samples. Det er så 23 ms ved CD og 11 ms ved 96k.
Kernelstreaming til XP kan være et alternativ, men virker ikke med alle lydkort.
Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
Hyl.dk skrev:
Jeg har ikke besluttet mig for noget endeligt endnu. Jeg leder stadig efter noget der er lige så godt som foobar2000. (Det fungere ikke at emulere/"wine" på en tilfredsstillende måde) Det bedste jeg har fundet indtil nu er "gmusicbrower"
Ok, jeg kender ikke foobar2000. Jeg bruger selv Music Player Daemon (mpd) i Linux - Den kører som en daemon i baggrunden, som man så kobler op til vha. en front-end. Af front-ends skifter jeg lidt mellem ncmpcpp (terminal), Sonata (gui) og Minion (Firefox plugin).
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum