Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 23:57   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: FLAC afspiller, forskel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sir_Golf_Alot
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Februar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 07 Juni 2009 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er efterhånden ved at være godt igennem, med at gemme min musik i FLAC på PC'en. Men med hensyn til at afspille FLAC, er der forskel på lydkvaliteten af forskellige afspillere? og hvis ja hvilken afspiller kan så anbefales?

Kører fra PC > Silverstone UB1 DAC > Denon reciever.

JH



__________________
SGA
Til top Vis Sir_Golf_Alot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sir_Golf_Alot
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 07 Juni 2009 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

http://en.wikipedia.org/wiki/Kernel_streaming

http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_Stream_Input/Output

Sørg for at finde en afspiller der kan køre med ASIO. På denne måde kører du udenom mixeren i Windows. Foobar2000 skulle vist være ganske udmærket.
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 413
Sendt: 07 Juni 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Jep foobar2000 er klart den bedste afspiller hvis man har windåsen... Det findes desværre ikke til Linux, men det kommer forhåbenligt en dag.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 07 Juni 2009 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Hyl.dk skrev:
Jep foobar2000 er klart den bedste afspiller hvis man har windåsen... Det findes desværre ikke til Linux, men det kommer forhåbenligt en dag.

Hvad bruger du i Linux?
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 413
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke besluttet mig for noget endeligt endnu. Jeg leder stadig efter noget der er lige så godt som foobar2000. (Det fungere ikke at emulere/"wine" på en tilfredsstillende måde) Det bedste jeg har fundet indtil nu er "gmusicbrower"
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk
 
Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 390
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger Rhythmbox på Linux. Gør det godt...



__________________
/Claus
May the Horse be with you...
Mit Anlæg
Til top Vis Claus.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus.petersen
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Kunne man ikke bare hente et ASIO plugin til Winamp?
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
sshd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 634
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Man kan sikkert finde ASIO til Winamp, men foobar2000 er bare en bedre afspiller.

ASIO er dog kun aktuelt for Windows XP. Vista bør bruge WASAPI istedet.

Og lige en detalje: ASIO er designet til low latency optagelser. Ved afspilning har man ikke brug for low latency - det forringer
nemt lyden hvis man sidder og laver noget andet. Man kan i driveren ændre antallet af samples i bufferen. For mit Prodigy HD2
kan denne ikke komme højere end 1024 samples. Det er så 23 ms ved CD og 11 ms ved 96k.

Kernelstreaming til XP kan være et alternativ, men virker ikke med alle lydkort.

WASAPI virker umiddelbart som en bedre teknologi.
Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2120
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Der kan hentes en ASIO plugin til winamp inde på www.winamp.com

EDIT: Og så skal man self. have eks. ASIO4ALL e.lign. ved siden af!

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Hyl.dk skrev:
Jeg har ikke besluttet mig for noget endeligt endnu. Jeg leder stadig efter noget der er lige så godt som foobar2000. (Det fungere ikke at emulere/"wine" på en tilfredsstillende måde) Det bedste jeg har fundet indtil nu er "gmusicbrower"

Ok, jeg kender ikke foobar2000.
Jeg bruger selv Music Player Daemon (mpd) i Linux - Den kører som en daemon i baggrunden, som man så kobler op til vha. en front-end.
Af front-ends skifter jeg lidt mellem ncmpcpp (terminal), Sonata (gui) og Minion (Firefox plugin).

Ellers er Exaile også ganske fin.
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes