| Forfatter |
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der ! Jeg har en ældre lars holdt tuner som er modifiseret med gode komponender, jensen kondensatore i kobber, ladelytter i black gaet og sølv tråd på 0,80mm, har fm antenne på taget, når jeg høre p2 har jeg en god sene og god luft omkring udøverne kan jeg købe en dab der kan være med i lydkvaliteten og vilken skulle det så være ???
|
| Til top |
|
| |
quadmand Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2008 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der
Det blive meget svært. Behold den så længe vi har fm, du får ikke noget bedre.
Dab her i DK og i GB ( ja for det er de eneste lande der sender i det gl. dab format )
er lydmæssigt en katastrofe , modtagerforholdne elendige.
Dab sendes ikke i gennem antenneforeningerne.Jeg venter til at vi evt. kobler os på det dab+ systen som resten af europa går over til. Det dab som DR og folketinget vil tvinge os til minder mig om EU afstemningen, vi gider det ikke . Systemet er for gammeldags
__________________ Møller
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej der !
vor meget bedre bliver det der dab + system ???
|
| Til top |
|
| |
quadmand Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2008 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bedre men stadig ikke den cd kvalitet som blev os lovet da dab skulle indføres og det var da lovet at sende i 256 kbs. og ikke de 128 kbs. der bruges nu!!
Men da det ser ud til at vi skal have digital radio er dab+ dog brugbar da man kan fordoble den lydkvalitet man sender i ( og ) eller sende flere kanaler.
Læs mere her eller søg selv på Google : http://www.avm.dk/artikel/visartikel.php?artikelnummer=4890& amp;fv=2
:
Fakta om digital radio
- DAB er den digitale radiostandard som bruges i Danmark i dag. Man sender i Bd III.
- DAB sendes landsdækkende via en mux i blok 12C, og regionalt, øst og vest for Storebælt, i henholdsvis blok 11C og 13B.
- DAB+ er en ny standard der anvender AAC v1 eller v2 kompression. Besparelsen er ca. 50% i forhold til traditionel DAB.
- HD Radio er en amerikansk opfindelse hvor man sender digital radio i flankerne af det analloge FM-signal. Med den nyeste kompressionsteknik bliver der plads til 2-3 digitale kanaler med diversitymodtagelse.
- Men løbet er nok kørt, Danmark og England som de eneste lande i verden har valgt den ældste dab løsning så det må vi lære at leve med.
- Personligt tror jeg mere på internet baseret radio .
- Det minder nok meget om pladespiller kontra cd så prøv og lån en dab tuner/radio , det kan jo være det er godt nok til dit brug.
 __________________ Møller
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der behøver ikke være ovenstående, der var blot et eksempel. Bedst er det nok at finde en med digital udgang til din DAC
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Analog Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en rigtig fin tuner du har, den gamle Larsholt - jeg har også en, og den er jeg glad for - men det var ikke det, du spurgte om!
Lige præcis det, du beskriver, med luft omkring musikerne på P2, synes jeg, er noget af det, som DAB gør dårligst. Især hvis det er et stort orkester. Det går lidt bedre med simple besætninger eller et enkelt instrument. Så jeg tror, du vil blive skuffet. Men det ved du selvfølgelig ikke, før du har prøvet det! Det er ingen erstatning for, at du selv prøver. Så det må du gøre. Men nu er du advaret. Mange af entusiasterne er blevet meget skuffede.
Jeg ved ikke hvilken radio, du skal købe. Jeg tror ikke, der er så meget forskel på dem. Og hvis du vil bruge separat DAC, er forskellen nok endnu mindre. Pure laver vist kun køkkenradioer nu.
Men Larsholten er fin! Pas godt på den!
|
| Til top |
|
| |